Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Menu items óók tonen aan nwe. gebruikersgroep
Menu items óók tonen aan nwe. gebruikersgroep
15 mrt 2013 18:35
Het probleem, ik heb een menu waarbij de menuitems zijn toegewezen aan Geregistreerde gebruikers
Nu wil ik nwe. groep maken, en bepaalde gebruikers aan de nwe. groep koppelen
Is het nu mogelijk dat deze nwe. gebruikers, na te hebben ingelogd, alleen sommige menuitems zien en de menuitems die op geregistreerd staan niet?
De gebruikers die aan de groep geregistreerd staan dien wel alle items te kunnen zien/openen
Ik heb de ACL tut gelezen, maar daar vind ik niet de oplossing, althans....ik zie het niet
Nu wil ik nwe. groep maken, en bepaalde gebruikers aan de nwe. groep koppelen
Is het nu mogelijk dat deze nwe. gebruikers, na te hebben ingelogd, alleen sommige menuitems zien en de menuitems die op geregistreerd staan niet?
De gebruikers die aan de groep geregistreerd staan dien wel alle items te kunnen zien/openen
Ik heb de ACL tut gelezen, maar daar vind ik niet de oplossing, althans....ik zie het niet
"De oplossing is vaak dichterbij dan je denkt"
"CARPE DIEM"
"CARPE DIEM"
- SPABO
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
16 mrt 2013 10:12
Heb je
deze
gelezen? Ik heb het niet uitgeprobeerd, maar die lijkt me echt superduidelijk.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
16 mrt 2013 14:19
Neen, dat is niet het antwoord wat ik zoek,
Zodra de nwe gebruiker van de nieuwe groep heeft ingelogd moeten de menuitems zichtbaar worden die zijn toegewezen aan dat de nieuwe gebruikersgroep en de menuitems die zijn toegewezen aan "Geregistreerd"niet
Maar als een "gegeristreerde"gebruiker heeft ingelogd, dan moetn alle menuitems zichtbaar zijn, dus ook degenen die acl hebben van de nwe. groep.
Zodra de nwe gebruiker van de nieuwe groep heeft ingelogd moeten de menuitems zichtbaar worden die zijn toegewezen aan dat de nieuwe gebruikersgroep en de menuitems die zijn toegewezen aan "Geregistreerd"niet
Maar als een "gegeristreerde"gebruiker heeft ingelogd, dan moetn alle menuitems zichtbaar zijn, dus ook degenen die acl hebben van de nwe. groep.
"CARPE DIEM"
"CARPE DIEM"
- SPABO
-
16 mrt 2013 14:35
Ja, dus? Reversed engineering:
Why did we not assign Registered users to the Teacher or Student Access Levels? By assigning the Registered user group to a Teacher or Student access level, then everyone who is in the Registered user group will see Teacher and/or Student information.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
16 mrt 2013 14:45
Ja dus wil ik het dus precies andersom hebben Astrid.
"CARPE DIEM"
"CARPE DIEM"
- SPABO
-
16 mrt 2013 15:25
Dus registered ook toewijzen aan nieuwe gebruikersgroep. Of ik begrijp je niet.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
16 mrt 2013 15:34
Dat is de spijker, kom er zojuist achter dat
1 Standaard procedure volgen aanmaken nwe. gebruikersgroep
2 Gebruiker aanmaken met ALLEEN toegangsniveau Spabo (Dus niet Geregistreerd er bij opnemen)
3 Betreffende menu item dat door "Geregistreerd én Spabo gezien mag worden op "Spabo" zetten
4 Daarna (als test) een gebruiker type "geregistreerd" óók Spabo toevoegen
So far so good, dat werkt, maar betekend wel dat ik nu alle reeds aanwezige "Geregistreerden" én "Auteurs" ook de groep Spabo moet toevoegen
ps Spabo is dus de nieuwe groepsnaam
1 Standaard procedure volgen aanmaken nwe. gebruikersgroep
2 Gebruiker aanmaken met ALLEEN toegangsniveau Spabo (Dus niet Geregistreerd er bij opnemen)
3 Betreffende menu item dat door "Geregistreerd én Spabo gezien mag worden op "Spabo" zetten
4 Daarna (als test) een gebruiker type "geregistreerd" óók Spabo toevoegen
So far so good, dat werkt, maar betekend wel dat ik nu alle reeds aanwezige "Geregistreerden" én "Auteurs" ook de groep Spabo moet toevoegen
ps Spabo is dus de nieuwe groepsnaam
"CARPE DIEM"
"CARPE DIEM"
- SPABO
-
16 mrt 2013 18:29 - 16 mrt 2013 18:32
Om het probleem in z'n geheel te tacklen:
Stel wij noemen de nieuwe gebruikersgroep: Testkees
1 Standaard procedure volgen aanmaken nwe. gebruikersgroep, zie link in berichtje van Astrid
2 Gebruiker aanmaken met ALLEEN toegangsniveau "Testkees" (Dus niet Geregistreerd er bij opnemen)
3 Betreffende menu item dat door "Geregistreerd én Spabo gezien mag worden op "Testkees" zetten
4 Daarna alle gewone gebruikers type "Geregistreerd" óók "Testkees" toevoegen
Met bv CBJuice2 kun je hierna een csv bestand laden om de bestaande gebruikers type Geregistreerd te wijzigen, zodat deze dus type Geregistreerd,Testkees worden.
Dit kan door het veld "usertype" te laten wijzigen in Geregistreerd|Testkees ( let hierbij goed op: bij mij moet dit een | zijn)..Geel l of L of i of I, maar het verticale streepje
Tot slot,
Zet alle Menuitems die nu op Geregistreerd staan en alleen door gebruikers type Testkees gezien mogen worden op Testkees
Op deze manier kunnen de Geregistreerde gebruikers óók de Menuitems zien die op Testkees staan en de gebruikers type Testkees alleen de menuitems type Testkees
En zoiets kun je ook doen met bv Categorieen, Artikelen etc
Hoop dat ik zo duidelijk genoeg heb beschreven
Stel wij noemen de nieuwe gebruikersgroep: Testkees
1 Standaard procedure volgen aanmaken nwe. gebruikersgroep, zie link in berichtje van Astrid
2 Gebruiker aanmaken met ALLEEN toegangsniveau "Testkees" (Dus niet Geregistreerd er bij opnemen)
3 Betreffende menu item dat door "Geregistreerd én Spabo gezien mag worden op "Testkees" zetten
4 Daarna alle gewone gebruikers type "Geregistreerd" óók "Testkees" toevoegen
Met bv CBJuice2 kun je hierna een csv bestand laden om de bestaande gebruikers type Geregistreerd te wijzigen, zodat deze dus type Geregistreerd,Testkees worden.
Dit kan door het veld "usertype" te laten wijzigen in Geregistreerd|Testkees ( let hierbij goed op: bij mij moet dit een | zijn)..Geel l of L of i of I, maar het verticale streepje
Tot slot,
Zet alle Menuitems die nu op Geregistreerd staan en alleen door gebruikers type Testkees gezien mogen worden op Testkees
Op deze manier kunnen de Geregistreerde gebruikers óók de Menuitems zien die op Testkees staan en de gebruikers type Testkees alleen de menuitems type Testkees
En zoiets kun je ook doen met bv Categorieen, Artikelen etc
Hoop dat ik zo duidelijk genoeg heb beschreven
"CARPE DIEM"
"CARPE DIEM"
- SPABO
-
16 mrt 2013 19:30
Hallo,
Bedankt voor de uitgebreide uitleg en terugkoppeling.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg en terugkoppeling.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.871 seconden