Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Hoe met een server side script de Jooma versie vinden?
21 mrt 2013 21:15
In Joomla 1.5 stond de versie in het bestand libraries/joomla/version.php
Daarmee was met een shell script eenvoudig te achterhalen welke joomla versies er op de websites actief waren.
Om de webmasters te informeren dat het toch echt tijd wordt om te upgraden zou ik zo'n script ook graag voor joomla 2.5 hebben.
Maar ik kan nergens vinden waar dat versienummer gebleven is.
Kan iemand me dat vertellen?
Als het in de databases staat hoor ik dat ook graag. Het script wordt dan wel ingewikkelder, maar ook dan kom ik er wel uit.
Of bestaat er al zo'n script?
Daarmee was met een shell script eenvoudig te achterhalen welke joomla versies er op de websites actief waren.
Om de webmasters te informeren dat het toch echt tijd wordt om te upgraden zou ik zo'n script ook graag voor joomla 2.5 hebben.
Maar ik kan nergens vinden waar dat versienummer gebleven is.
Kan iemand me dat vertellen?
Als het in de databases staat hoor ik dat ook graag. Het script wordt dan wel ingewikkelder, maar ook dan kom ik er wel uit.
Of bestaat er al zo'n script?
- Han Koster
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
21 mrt 2013 21:53 - 21 mrt 2013 22:00
Hoi Han,
Hier kun je eventueel een plugin voor gebruiken:
www.fatica.net/downloads/simple-content-versioning.html
Locatie van het bestand is: language/en-GB/en-GB.xml
Hier kun je eventueel een plugin voor gebruiken:
www.fatica.net/downloads/simple-content-versioning.html
Locatie van het bestand is: language/en-GB/en-GB.xml
- Otto
- Bezoeker
21 mrt 2013 22:23
Helaas niet.
Met een plugin moet je inloggen op de website en dan kijken wat de versie is.
Het zijn te veel sites die gecontroleerd moeten worden, dus dat duurt veel te lang en dan moet je ook nog handmatig een lijst maken.
Een shell script dat files inspecteert of databaserecords leest kan een lijstje produceren van websites en de gebruikte joomla versie.
Er zijn nog een aantal 1.5 sites, daarvoor lukt het nog. Maar steeds meer sites worden geupgrade naar 2.5 en daarvoor werkt het script niet meer.
Met een plugin moet je inloggen op de website en dan kijken wat de versie is.
Het zijn te veel sites die gecontroleerd moeten worden, dus dat duurt veel te lang en dan moet je ook nog handmatig een lijst maken.
Een shell script dat files inspecteert of databaserecords leest kan een lijstje produceren van websites en de gebruikte joomla versie.
Er zijn nog een aantal 1.5 sites, daarvoor lukt het nog. Maar steeds meer sites worden geupgrade naar 2.5 en daarvoor werkt het script niet meer.
- Han Koster
22 mrt 2013 00:49
Ik heb net tot volle tevredenheid
Jmonitoring
geïnstalleerd. Hiermee kun je vanuit één Joomla website (Master) meerdere andere websites (slaves) controleren. Dit heeft meer mogelijkheden, waaronder in één oogopslag zien welke versies op de slaves geïnstalleerd zijn.
- Peter
- Algemeen Moderator
07 mei 2013 20:51
Is dit al opgelost?
Zo ja, koppel de oplossing even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "opgelost" te klikken.
Zo ja, koppel de oplossing even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "opgelost" te klikken.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
07 mei 2013 23:57
Nee, ik heb nog steeds geen oplossing.
JMonitor vind ik wel interessant, maar het duurt nogal lang om alle sites via het web te inspecteren.
Een shell script of een PHP script dat ik op de server kan uitvoeren zou een veel snellere manier zijn.
En als JMonitor het kan (is ook PHP) dan moet toch ergens bekend zijn hoe dat dat kan.
Maar ik heb het dus nog niet gevonden.
JMonitor vind ik wel interessant, maar het duurt nogal lang om alle sites via het web te inspecteren.
Een shell script of een PHP script dat ik op de server kan uitvoeren zou een veel snellere manier zijn.
En als JMonitor het kan (is ook PHP) dan moet toch ergens bekend zijn hoe dat dat kan.
Maar ik heb het dus nog niet gevonden.
- Han Koster
Tijd voor maken pagina: 0.706 seconden