Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Foutmeldingen

Foutmeldingen

22 mrt 2013 17:07 - 22 mrt 2013 18:44
Bij het updaten naar joomla 2.5 bekom ik een hele rits foutmeldingen (foreach en fatal error). Weet iemand hoe ik dat kan aanzuiveren ?

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in
/customers/9/9/1/henkvanaelst.be/httpd.www/Henk/libraries/joomla/access/access.php on line 409
409 foreach ($db->loadAssocList() as $level)
/customers/9/9/1/henkvanaelst.be/httpd.www/Henk/libraries/joomla/plugin/helper.php on line 59
59 foreach ($plugins as $p)

/customers/9/9/1/henkvanaelst.be/httpd.www/Henk/libraries/joomla/application/menu.php on line 63
63 foreach ($this->_items as $item)

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /customers/9/9/1/henkvanaelst.be/httpd.www/Henk/includes/application.php on line 465
465 foreach($templates as &$template) {

Fatal error: Call to a member function get() on a non-object in /customers/9/9/1/henkvanaelst.be/httpd.www/Henk/templates/beez_20/error.php on line 10

10 $logo = $params->get('logo');

Edit Jelle.D: Ik heb je andere post/topic verwijderd omdat crossposting hier verboden is. En het bericht hier samengevoegd
  • fredva
  • fredva's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Foutmeldingen

22 mrt 2013 17:26 - 23 mrt 2013 11:18
Hallo,

Welkom op het forum!

Ik heb geen glazenbol waar ik in kan meekijken.
zou je de foutmeldingen ook even willen noemen?

Groeten,
Niels
Edit Astrid: Zie boven, Jelle heeft vragen samengevoegd.
Kijk op www.joomladocumenten.nl voor handleidingen en documentaties over Joomla!
  • n9iels
  • n9iels's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

Foutmeldingen

22 mrt 2013 20:01
Hallo Henk,

als ik zo naar de foutmeldingen kijk word je website gehost bij One.com of een andere shared hoster. Nu heeft One.com recent onderstaand bericht verstuurd (11 maart):

Belangrijke update - 11-3-13 9:00

We werken aan het upgraden van al onze servers naar een geclusterde indeling. De upgrade zal plaatsvinden op 11/03-2013.

Wat betekent dit?
De geclusterde indeling maakt het makkelijker voor ons om server-onderhoud te doen zonder 'downtime' voor uw website. Dit houdt in dat een aantal servers aan elkaar worden gekoppeld. Als er op de ene server een probleem optreedt, nemen de andere servers het werk over, wat de 'downtime' zo kort mogelijk maakt. Ook zullen we beter uitgerust zijn bij hoge serverbelasting. Verder zal, zodra alle updates klaar zijn, uw website sneller laden en beter presteren.

Dien ik iets aan te passen?
Uw file system pad is aangepast. Afhankelijk van uw instellingen/scripts is het mogelijk dat u het file system pad aan moet passen (ook bekend als document root).
Uw FTP hostnaam zal vanaf nu ftp.[insert-your-domain] zijn. Als u problemen heeft met het verbinden via FTP, controleer dan uw FTP-inloggegevens.

File system pad
Het file system pad wijst naar de locatie van uw bestanden op de webserver. Het pad wordt door sommige scripts zoals Joomla gebruikt. Als uw website een script gebruikt waarin het file system pad staat, dient u dat pad bij te werken, zodat het script blijft werken in de geclusterde indeling. Uw nieuwe file system pad vindt u in het Configuratiescherm van uw domein.

Waar kan ik het file system path voor mijn domein vinden?

Mochten er problemen optreden na deze update dan raden we u aan direct contact met onze support-afdeling op te nemen.

Ik denk dat je voor je vraag de support afdeling van je host moet vragen wat te doen, die kan je het beste verder helpen.

Succes.
Groeten, Alfred

Meer over Joomla op

www.agrusoft.nl
  • alfred001
  • alfred001's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

Foutmeldingen

31 mrt 2013 11:00 - 31 mrt 2013 11:01
Hallo fredva,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Bij het updaten naar joomla 2.5

Wat bedoel je hier precies mee? Gaat dit over een update van bijvoorbeeld 2.5.4 naar 2.5.9 of gaat dit over een upgrade van 1.5 naar 2.5?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

Foutmeldingen

02 apr 2013 21:27
Dank voot uw reactie.
Het is een upgrade van 1.5 naar 2.5. Dit is gedaan op instructie van One.com : de website was bezocht door een hacker en daarom moest een hele reeks beveiligingsmaatregelen worden uitgevoerd waaronder dus de upgrade.
Groetjes.
  • fredva
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Foutmeldingen

02 apr 2013 21:36
Hoe heb je de upgrade precies gedaan?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

Foutmeldingen

02 apr 2013 22:23
Dank voor uw reactie.
Eerst heb ik de upgrade (Joomla_2.5.9-Stable-Update_Package) met een file transfer in een map geplaatst. Hopelijk is hier niet iets mis mee want u hebt het over een upgrade i.p.v. update.
Voor alle veiligheid heb ik een back-up genomen van de oude files. Dan heb ik het Update_package geplaatst.
Daarom dan ik bv. weet dat in het oude bestand in de templates alleen de map beez en met het Update_Package zijn er beez5 en beez_20 bijgekomen.
In deze laatste twee is er een error.php (niet in beez). En de beez_20 geeft een Fatal error.
  • fredva
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Foutmeldingen

02 apr 2013 22:40 - 02 apr 2013 22:43
Hallo,

De upgrade ( migratie ) is dus helemaal verkeerd gegaan op de manier zoals als jij het hebt beschreven.
Dit moet bijvoorbeeld gebeuren met het programma Jupgrade.
Zie hier voor uitleg.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.776 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie