Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Verboden menu item onzichtbaar maken
Verboden menu item onzichtbaar maken
02 apr 2013 23:56
Ik heb een menu dat via module beheer alleen zichtbaar is voor geregistreerden.
Enkele menu items zijn bruikbaar voor alle geregistreerden. Die heb ik toegang geregistreerd gegeven.
Andere menu items zijn alleen bedoeld voor auteurs en hoger. Die heb ik toegang speciaal gegeven. De pagina's waar deze items naar verwijzen hebben ook toegangsniveau speciaal.
Nu blijkt dat de 'speciale' menu items ook zichtbaar zijn voor 'gewone' geregistreerden.
Wanneer zij op het item klikken krijgen zij een scherm met de mededeling dat zij niet geautoriseerd zijn.
Hoe kan ik de items verbergen voor gewone geregistreerden?
Ik gebruik versie 2.5.9
Enkele menu items zijn bruikbaar voor alle geregistreerden. Die heb ik toegang geregistreerd gegeven.
Andere menu items zijn alleen bedoeld voor auteurs en hoger. Die heb ik toegang speciaal gegeven. De pagina's waar deze items naar verwijzen hebben ook toegangsniveau speciaal.
Nu blijkt dat de 'speciale' menu items ook zichtbaar zijn voor 'gewone' geregistreerden.
Wanneer zij op het item klikken krijgen zij een scherm met de mededeling dat zij niet geautoriseerd zijn.
Hoe kan ik de items verbergen voor gewone geregistreerden?
Ik gebruik versie 2.5.9
- Han Koster
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
03 apr 2013 07:25 - 03 apr 2013 07:26
Zet de toegang van het menu item ook op speciaal.
Dan wordt deze niet weergeven bij lagere groepen.
Groeten,
Niels
Edit: Ik zie dat je dat al had gedaan, sorry voor deze post!
Dan wordt deze niet weergeven bij lagere groepen.
Groeten,
Niels
Edit: Ik zie dat je dat al had gedaan, sorry voor deze post!
Kijk op
www.joomladocumenten.nl
voor handleidingen en documentaties over Joomla!
- n9iels
- Joomla!NL vriend(in)
-
03 apr 2013 08:23
Heb je iets aangepast aan de ACL? Dit moet niet mogelijk zijn.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
03 apr 2013 12:05
ACL? Access Control Lists? Dat is dacht ik iets van Windows. Ik maak gebruik van een Linux server.
Van alle mappen staan de rechten op 775, van de bestanden op 664.
Ik heb de standaard gebruikersgroepen niet aangepast als je dat soms bedoelt.
Is er misschien verschil tussen een publiek menu waarvan enkele items afgeschermd kunnen worden door ze geregistreerd of speciaal te maken en een menu dat in zijn geheel voor geregistreerden is bedoeld met enkele speciale items?
Van alle mappen staan de rechten op 775, van de bestanden op 664.
Ik heb de standaard gebruikersgroepen niet aangepast als je dat soms bedoelt.
Is er misschien verschil tussen een publiek menu waarvan enkele items afgeschermd kunnen worden door ze geregistreerd of speciaal te maken en een menu dat in zijn geheel voor geregistreerden is bedoeld met enkele speciale items?
- Han Koster
03 apr 2013 13:22ACL Manager voor Joomla!ACL? Access Control Lists? Dat is dacht ik iets van Windows.
Klik hier voor uitleg.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
03 apr 2013 20:07
OK. Dank je.
Maar nog steeds zijn mijn items die toegang speciaal hebben zichtbaar (en klikbaar) voor geregistreerde gebruikers. Dus blijft mijn vraag: Hoe stel ik dit menu zo in dat de items niet zichtbaar zijn, tenzij de gebruiker auteurs rechten of hoger heeft?
Maar nog steeds zijn mijn items die toegang speciaal hebben zichtbaar (en klikbaar) voor geregistreerde gebruikers. Dus blijft mijn vraag: Hoe stel ik dit menu zo in dat de items niet zichtbaar zijn, tenzij de gebruiker auteurs rechten of hoger heeft?
- Han Koster
03 apr 2013 20:21
Exact dezelfde constructie werkt bij mij zoals het moet en zoals jij dus wilt. En behalve ACL kan ik niks bedenken. Misschien dat iemand anders nog een idee heeft.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
03 apr 2013 22:24 - 03 apr 2013 22:27
Heb je al gekeken bij gebruikers->toegangsniveaus? Daar staan instellingen wie toegang hebben tot welke groep. Zie onderstaande afbeelding.
Daar moet je klikken op Speciaal.
Dan krijg je het volgende beeld.
Hier moet je controleren of er geen vinkje staat bij geregistreerd, zoja haal deze dan weg. Daarna moet het toch echt werken.
Je kan ook proberen een ander niveau aan te maken waar alleen de door jou gewenste groepen deel van uitmaken. Je moet daarna alle gebruikers die toegan hebben tot die groep toegang geven in gebruikersbeheer. Controleer daar ook eens of mensen niet in dubbele groepen staan, en dan met name geregistreerde gebruikers of die ook het vinkje speciaal hebben.
Best wel een klusje, maar lijkt mij de enige manier om dit op te lossen.
Succes!
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Daar moet je klikken op Speciaal.
Dan krijg je het volgende beeld.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Hier moet je controleren of er geen vinkje staat bij geregistreerd, zoja haal deze dan weg. Daarna moet het toch echt werken.
Je kan ook proberen een ander niveau aan te maken waar alleen de door jou gewenste groepen deel van uitmaken. Je moet daarna alle gebruikers die toegan hebben tot die groep toegang geven in gebruikersbeheer. Controleer daar ook eens of mensen niet in dubbele groepen staan, en dan met name geregistreerde gebruikers of die ook het vinkje speciaal hebben.
Best wel een klusje, maar lijkt mij de enige manier om dit op te lossen.
Succes!
Groeten, Alfred
Meer over Joomla op
www.agrusoft.nl
Meer over Joomla op
www.agrusoft.nl
- alfred001
- Bekend met Joomla!NL
03 apr 2013 23:22
Bedankt! Dat was het probleem. Bij Speciaal stond alles aangevinkt. Geen idee hoe dat gekomen is, want ik had deze instellingen nog nooit bekeken, laat staan veranderd.
- Han Koster
Tijd voor maken pagina: 0.709 seconden