Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Categorie blog
Categorie blog
03 apr 2013 13:57 - 03 apr 2013 13:57
Ik heb binnen Joomla zelf een menu-item blog gemaakt voor op een bestaande website. Het was even wat lastig, maar uiteindelijk gelukt en werkt verder prima. Nu de tweede blog geplaats en ondervind wat kleine dingetjes die ik graag zou willen veranderen.
Bijgevoegd een afbeelding.
Ik heb dus de tweede blog geplaatst welke netjes voorop komt te staan. Onderin kan ik klikken op de eerst gemaakte blog, namelijk: blog 1.
Graag zou ik dit aan de rechterkant in het midden willen hebben, waarbij het archief om het zo maar te noemen verticaal naar beneden loopt, dus zo:
Blog 1
Blog 2
Blog 3
Etc.
En dit in het midden aan de rechterzijde van blog. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Al het overige wat erbij staat, zoals pagina 1 van 2, die stipjes, start, vorige, 1, 2, volgende en einde wil ik geheel weg.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Alvast bedankt.
Bijgevoegd een afbeelding.
Ik heb dus de tweede blog geplaatst welke netjes voorop komt te staan. Onderin kan ik klikken op de eerst gemaakte blog, namelijk: blog 1.
Graag zou ik dit aan de rechterkant in het midden willen hebben, waarbij het archief om het zo maar te noemen verticaal naar beneden loopt, dus zo:
Blog 1
Blog 2
Blog 3
Etc.
En dit in het midden aan de rechterzijde van blog. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Al het overige wat erbij staat, zoals pagina 1 van 2, die stipjes, start, vorige, 1, 2, volgende en einde wil ik geheel weg.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Alvast bedankt.
- s-mira
- Heeft onderwerp gestart
- Bezoeker
Categorie blog
04 apr 2013 09:12
Het eerste deel van je vraag begrijp ik niet helaas. Paginering kan je uitzetten bij je menu-item parameters onder Blogweergave opties.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Categorie blog
04 apr 2013 14:01
Mijn laatste vraag is ondertussen gelukt, bedankt!
Ik zal mijn eerste vraag wat duidelijker proberen te omschrijven.
Ik heb nu 2 blog artikelen onder het menu-item blog.
De meest recente (in mijn geval dus de 2e blog) staat als hoofdartikel. Deze neemt dus de pagina in beslag bij het menu-item blog. Stel dat ik de eerste blog nog eens terug wil lezen, dan kan ik onderaan de eerste blog doorklikken naar blog 1. Deze staat onder: 'meer artikelen' en daaronder staat 'blog 1', zoals te zien is in de bijlage die ik in mijn vorige bericht had toegevoegd.
Dit gedeelte, dus: meer artikelen en vervolgens de eerder geschreven blogs (in mijn geval op dit moment alleen nog blog 1) wil ik niet onder de blog, maar aan de rechterzijde van de blog.
Bijgevoegd een voorbeeldje
Ik zal mijn eerste vraag wat duidelijker proberen te omschrijven.
Ik heb nu 2 blog artikelen onder het menu-item blog.
De meest recente (in mijn geval dus de 2e blog) staat als hoofdartikel. Deze neemt dus de pagina in beslag bij het menu-item blog. Stel dat ik de eerste blog nog eens terug wil lezen, dan kan ik onderaan de eerste blog doorklikken naar blog 1. Deze staat onder: 'meer artikelen' en daaronder staat 'blog 1', zoals te zien is in de bijlage die ik in mijn vorige bericht had toegevoegd.
Dit gedeelte, dus: meer artikelen en vervolgens de eerder geschreven blogs (in mijn geval op dit moment alleen nog blog 1) wil ik niet onder de blog, maar aan de rechterzijde van de blog.
Bijgevoegd een voorbeeldje
- s-mira
- Bezoeker
Categorie blog
04 apr 2013 14:13
Zou je kunnen doen door een module van het type artikelcategorie rechts te plaatsen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- s-mira
- Bezoeker
Categorie blog
04 apr 2013 15:34
Laat anders maar. Ik denk dat ik qua blog toch maar over stap ofzo, want via Joomla word ik niet echt blij van. Ben al weken bezig om een fatsoenlijke en professioneel ogende blog voor elkaar te krijgen, maar tot nu toe nog steeds niet hetgeen wat ik wil, helaas... Had 'm graag op me website zelf gewilt, maar op deze manier kost me echt te veel tijd.
Toch bedankt voor de hulp
Toch bedankt voor de hulp
- s-mira
- Bezoeker
Categorie blog
04 apr 2013 15:57Hallo,Laat anders maar.
Toch wel jammer.
Dus moeten we deze topic sluiten?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Categorie blog
05 apr 2013 14:59
Nja ik wil mijn website gewoon in Joomla, omdat ik Joomla beter vind dan Wordpress. Maar het bloggedeelte is compleet nieuw voor mij en ook na diverse berichten op het forum heb ik nog steeds een niet professioneel ogende blog welke werkt zoals ik dat zou willen.
Het liefst heb ik de blog op mijn website zelf natuurlijk. Dus mocht iemand nog de gouden tip hebben, dan hoor ik die graag.
Het liefst heb ik de blog op mijn website zelf natuurlijk. Dus mocht iemand nog de gouden tip hebben, dan hoor ik die graag.
- s-mira
- Bezoeker
Categorie blog
05 apr 2013 17:40
Je zult er zelf ook wat tijd en energie in moeten investeren, anders gaan de leden hier voor jou de hele site bouwen.
Ik geef je een tip voor een module en jij vraagt: hoe doe ik dat?
Misschien even kijken bij modulebeheer? Dan kom je hem vanzelf tegen als je op "Nieuw" klik. Gewoon ook even zelf experimenteren.
Ik geef je een tip voor een module en jij vraagt: hoe doe ik dat?
Misschien even kijken bij modulebeheer? Dan kom je hem vanzelf tegen als je op "Nieuw" klik. Gewoon ook even zelf experimenteren.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Categorie blog
06 apr 2013 09:13
Hallo,
Er zijn verschillende componenten waar je gemakkelijk een blog in kan maken. Standaard staat er één in ZOO van YOOtheme, K2 heeft blog functionaliteit en zo zijn er nog een paar meer. Kan je een hoop werk schelen als je zo'n component gaat gebruiken.
Er zijn verschillende componenten waar je gemakkelijk een blog in kan maken. Standaard staat er één in ZOO van YOOtheme, K2 heeft blog functionaliteit en zo zijn er nog een paar meer. Kan je een hoop werk schelen als je zo'n component gaat gebruiken.
Groeten, Alfred
Meer over Joomla op
www.agrusoft.nl
Meer over Joomla op
www.agrusoft.nl
- alfred001
- Bekend met Joomla!NL
Categorie blog
11 apr 2013 11:29 - 11 apr 2013 11:31
Ik snap dat het misschien wordt gedacht, maar dat is zeker niet het geval. Inprincipe weet ik de basis erg goed en ook andere elementen weet ik vaak zelf goed uit te vinden. Met de blog heb ik ondertussen al erg veel uitgezocht en geexperimenteerd en alles tevergeefs. Dus wat mij betreft er te veel tijd ingestoken en de moed zakt me een beetje in de schoenen wat de blog betreft. Het wil maar niet lukken en ik heb steeds meer zoiets van laat maar, dan maar niet. Maar toch vind ik het zonde, maar aan de andere kant is er tot nu toe niemand geweest die gewoon een simpele oplossing of extensie heeft voor een professioneel ogende blog en hoe ik deze moet instellen etc. aan de hand van een handleiding of korte uitleg of iets. Daar baal ik wat van.
Soms vind ik ook dat er antwoord wordt gegeven op een vraag op zo'n manier dat de vraagsteller blijkbaar direct moet weten wat je bedoeld of hoe je zoiets doet.
Type artikelcategorie is mij niet duidelijk. Ik ken een artikel en een categorie, maar dat staat zo ver ik weet los van elkaar? Dus dat type is mij dan onduidelijk, laat staan dat ik de rest dan kan uitvoeren.
Ik waardeer alle hulp echt en heb er echt veel tijd etc. ingestoken, maar tot nu toe nog steeds geen resultaat en daar baal ik wel enorm van
Soms vind ik ook dat er antwoord wordt gegeven op een vraag op zo'n manier dat de vraagsteller blijkbaar direct moet weten wat je bedoeld of hoe je zoiets doet.
Type artikelcategorie is mij niet duidelijk. Ik ken een artikel en een categorie, maar dat staat zo ver ik weet los van elkaar? Dus dat type is mij dan onduidelijk, laat staan dat ik de rest dan kan uitvoeren.
Ik waardeer alle hulp echt en heb er echt veel tijd etc. ingestoken, maar tot nu toe nog steeds geen resultaat en daar baal ik wel enorm van
- s-mira
- Bezoeker
Categorie blog
11 apr 2013 12:19
S-mira.
Wat Astrid bedoelt is dan je via extensies, modulebeheer een nieuwe module aanmaakt.
Als je hier nieuw kiest zie je staan "artikelcategorie"
Ben zelf net even aan het testen geweest en je kunt hier dan een lijst krijgen van je artikelen. Je kunt kiezen van artikelen uit alle categorieen. bepaalde categorieen, of alle, met uitsluiting van een bepaalde categorie. Verder zijn er nog diverse opties wat je kunt laten tonen.
Even experimenteren.
De module kun je vervolgens plaatsen op de door jouw gewenste module-positie.
Wat Astrid bedoelt is dan je via extensies, modulebeheer een nieuwe module aanmaakt.
Als je hier nieuw kiest zie je staan "artikelcategorie"
Ben zelf net even aan het testen geweest en je kunt hier dan een lijst krijgen van je artikelen. Je kunt kiezen van artikelen uit alle categorieen. bepaalde categorieen, of alle, met uitsluiting van een bepaalde categorie. Verder zijn er nog diverse opties wat je kunt laten tonen.
Even experimenteren.
De module kun je vervolgens plaatsen op de door jouw gewenste module-positie.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.746 seconden