Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Website geschikt voor mobiel of tablet
Website geschikt voor mobiel of tablet
05 apr 2013 18:16
Hallo
Ik heb een proef website online staan. Als ik nu met een laptop naar deze site ga dan klopt het beeld niet. De menu's staan onder elkaar en niet netjes in een rij langs elkaar. ditzelfde zie ik gebeuren als ik met mijn smartphone deze site bezoek.
Zijn er mogelijkheden om ergens iet zo in te stellen dat de site wel past op een 15 inch laptop scherm of mobieltje? Moet ik dit via aparte extensie doen?
Wie helpt me verder.
Template is overigens gebouwd in artisteer 3
Ik heb een proef website online staan. Als ik nu met een laptop naar deze site ga dan klopt het beeld niet. De menu's staan onder elkaar en niet netjes in een rij langs elkaar. ditzelfde zie ik gebeuren als ik met mijn smartphone deze site bezoek.
Zijn er mogelijkheden om ergens iet zo in te stellen dat de site wel past op een 15 inch laptop scherm of mobieltje? Moet ik dit via aparte extensie doen?
Wie helpt me verder.
Template is overigens gebouwd in artisteer 3
- keurmeister
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
05 apr 2013 18:25
Dat is een keuze die je maakt. Als je kiest voor responsive dan komen je menu-items meestal onder elkaar te staan en ziet je site er dus op mobieltjes en zo anders uit. Alles komt dan onder elkaar, zodat de gebruiker op smalle schermen alleen maar naar onder hoeft te scrollen.
Overigens zou het ook aan je Artisteer versie kunnen liggen omdat versie 3 volgens mij nog geen responsive ondersteunt, dus het kan ook zijn dat het komt door afbeeldingsformaten of zo.
Als je een link plaatst dan is daar meer over te zeggen.
Overigens zou het ook aan je Artisteer versie kunnen liggen omdat versie 3 volgens mij nog geen responsive ondersteunt, dus het kan ook zijn dat het komt door afbeeldingsformaten of zo.
Als je een link plaatst dan is daar meer over te zeggen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
05 apr 2013 18:30
het gaat om een test site. Alles wat er op staat staat met links naar mailadressen enz is proef en is dus niet werkend.
www.joomtest.pakari.nl
www.joomtest.pakari.nl
- keurmeister
- Bekend met Joomla!NL
05 apr 2013 18:34 - 05 apr 2013 18:34
Dit is idd niet reponsive en ik vermoed dat je site uit zijn verband wordt getrokken doordat je overal een procentuele breedte gebruikt in plaats van vaste waardes in pixels.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
05 apr 2013 18:40
Wat zou dan de beste oplossing zijn?
Een nieuwe template maken met vaste waardes en op welke breedte zou ik die het beste kunnen instellen?
Een nieuwe template maken met vaste waardes en op welke breedte zou ik die het beste kunnen instellen?
- keurmeister
- Bekend met Joomla!NL
05 apr 2013 18:41
Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar iets tussen de 960 en 1040 pixels. Zo is je site in ieder geval op de meeste normale beeldschermen netjes zichtbaar zonder dat gebruikers hoeven te scrollen.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
06 apr 2013 14:46
Op welke wijze maak ik de template reponsive? Waar kan ik dit vinden in Artisteer. Wie heeft daar ervaring mee?
- keurmeister
- Bekend met Joomla!NL
06 apr 2013 15:03
Dan heb je Artisteer versie 4.1 nodig. Daar kan je het instellen. Of een andere responsive template gebruiken.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
06 apr 2013 16:59
Ben even in de weer geweest heb een nieuwe template geïnstalleerd. wil er iemand kijken of hij nu wel past op een laptop of mobieltje. Volgens mij past het nu wel en zijn de menu's weer goed aan te roepen.
- keurmeister
- Bekend met Joomla!NL
06 apr 2013 17:06
Stuk beter. Kan je zelf ook controleren met de
webdeveloper toolbar
van Firefox. Onder het menu-item Resize vind je een optie "View Responsive Layouts".
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
06 apr 2013 18:39
Dat is een goede tip. Daar kom ik weer verder mee.
Bij deze is hij dan ook opgelost.
Bedankt maar weer voor de hulp.
Bij deze is hij dan ook opgelost.
Bedankt maar weer voor de hulp.
- keurmeister
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.832 seconden