Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Website uit de lucht?
Website uit de lucht?
27 apr 2013 19:35 - 27 apr 2013 19:37
Voor mijn dochter heb ik een website gebouwd. Site is al een tijd in de lucht. Sinds enkele dagen krijg ik deze foutmelding, wanneer ik de site wil bekijken:
mark('afterLoad') : null; // Instantiate the application. $app = JFactory::getApplication('site'); // Initialise the application. $app->initialise(); // Mark afterIntialise in the profiler. JDEBUG ? $_PROFILER->mark('afterInitialise') : null; // Route the application. $app->route(); // Mark afterRoute in the profiler. JDEBUG ? $_PROFILER->mark('afterRoute') : null; // Dispatch the application. $app->dispatch(); // Mark afterDispatch in the profiler. JDEBUG ? $_PROFILER->mark('afterDispatch') : null; // Render the application. $app->render(); // Mark afterRender in the profiler. JDEBUG ? $_PROFILER->mark('afterRender') : null; // Return the response. echo $app;
Ik heb via filezilla joomla opnieuw geïnstalleerd (zonder die install) Daarna heb ik de .htaccess en de configuratie.php gecheckt. Ik kan niet meer in mijn admin kan komen. Ik kan wel in mijn DirectAdmin.
Wanneer ik www......nl/administrator type dan zie ik in blauw staan: 401 required
in de adresbalk staat dit: www.xxxxx.nl/administrator/index.php?opt...e&layout=edit&id=20#
mark('afterLoad') : null; // Instantiate the application. $app = JFactory::getApplication('site'); // Initialise the application. $app->initialise(); // Mark afterIntialise in the profiler. JDEBUG ? $_PROFILER->mark('afterInitialise') : null; // Route the application. $app->route(); // Mark afterRoute in the profiler. JDEBUG ? $_PROFILER->mark('afterRoute') : null; // Dispatch the application. $app->dispatch(); // Mark afterDispatch in the profiler. JDEBUG ? $_PROFILER->mark('afterDispatch') : null; // Render the application. $app->render(); // Mark afterRender in the profiler. JDEBUG ? $_PROFILER->mark('afterRender') : null; // Return the response. echo $app;
Ik heb via filezilla joomla opnieuw geïnstalleerd (zonder die install) Daarna heb ik de .htaccess en de configuratie.php gecheckt. Ik kan niet meer in mijn admin kan komen. Ik kan wel in mijn DirectAdmin.
Wanneer ik www......nl/administrator type dan zie ik in blauw staan: 401 required
in de adresbalk staat dit: www.xxxxx.nl/administrator/index.php?opt...e&layout=edit&id=20#
- inef1
- Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
Website uit de lucht?
27 apr 2013 19:56 - 27 apr 2013 20:18
Deze foutmeldingen kunnen verschillende oorzaken hebben.
Bijvoorbeeld,
1: PHP versie is niet goed.( of moet aangesproken worden via .htaccess )
2: .htaccess of de configuration.php zijn niet goed.
3: De files zijn niet goed overgekomen op de server ( probeer het nog eens )
4: Als jij niets hebt gedaan voordat dit gebeurde dan kan het zijn dat de host iets heeft veranderd.
Bijvoorbeeld,
1: PHP versie is niet goed.( of moet aangesproken worden via .htaccess )
2: .htaccess of de configuration.php zijn niet goed.
3: De files zijn niet goed overgekomen op de server ( probeer het nog eens )
4: Als jij niets hebt gedaan voordat dit gebeurde dan kan het zijn dat de host iets heeft veranderd.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Website uit de lucht?
27 apr 2013 20:52 - 27 apr 2013 20:55
Ik had nog een backup, die heb ik net geupload. Nu krijg ik deze foutmelding:
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, webmaster@xxxx.nl and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.
More information about this error may be available in the server error log.
Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
En toen met F5 kreeg ik weer die andere foutmelding.
Heb configuratie.php en .htaccess gecontroleerd en vervangen (copy/paste) met de back-up. Zonder resultaat.
Dus als ik het goed begrijp, zal ik de provider moeten raadplegen?
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, webmaster@xxxx.nl and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.
More information about this error may be available in the server error log.
Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
En toen met F5 kreeg ik weer die andere foutmelding.
Heb configuratie.php en .htaccess gecontroleerd en vervangen (copy/paste) met de back-up. Zonder resultaat.
Dus als ik het goed begrijp, zal ik de provider moeten raadplegen?
- inef1
-
Website uit de lucht?
27 apr 2013 21:04 - 27 apr 2013 21:05
Een goede backup had altijd moeten werken als tenminste ook de database hier in is meegenomen.
Vind het wel vreemd als jij niets hebt veranderd dat deze foutmeldingen zo maar gebeuren.( eerste probleem )
Dus ook moeilijk voor ons te zeggen waar nu precies het probleem ligt.
In de meeste gevallen zijn de foutmeldingen die je eerst had een verkeerde PHP versie.
De foutmeldingen na je backup is een verkeerde configuratie met communicatie met je database.
Vind het wel vreemd als jij niets hebt veranderd dat deze foutmeldingen zo maar gebeuren.( eerste probleem )
Dus ook moeilijk voor ons te zeggen waar nu precies het probleem ligt.
In de meeste gevallen zijn de foutmeldingen die je eerst had een verkeerde PHP versie.
De foutmeldingen na je backup is een verkeerde configuratie met communicatie met je database.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Website uit de lucht?
27 apr 2013 23:08 - 27 apr 2013 23:18
Heb opnieuw de gehele website overschreven, zonder resultaat.
In de DB kijk zie ik bij jos_users staan bij usertype.. deprecated. Heb daarom in de phpadmin administrator en paswoord gewijzigd.
Heb de configuratie van de backup vergeleken met die van nu maar deze zijn gelijk, zo ook de index.php
Bij de configuration.php staat public $db = 'xxx_josX'
bij de DBprefix staat 'jos'.. moet dat niet josX zijn?
Heeft dat er iets meet te maken?
In elk geval kan ik niet inloggen bij administrator en de site is dus niet zichtbaar.
In de DB kijk zie ik bij jos_users staan bij usertype.. deprecated. Heb daarom in de phpadmin administrator en paswoord gewijzigd.
Heb de configuratie van de backup vergeleken met die van nu maar deze zijn gelijk, zo ook de index.php
Bij de configuration.php staat public $db = 'xxx_josX'
bij de DBprefix staat 'jos'.. moet dat niet josX zijn?
Heeft dat er iets meet te maken?
In elk geval kan ik niet inloggen bij administrator en de site is dus niet zichtbaar.
- inef1
-
Website uit de lucht?
27 apr 2013 23:30
Nu snap ik niet waarom je het wachtwoord hebt veranderd in je database.
Je zit naar dingen te kijken waar je niet hoeft te kijken.
En maakt het jezelf erg moeilijk op deze manier.
public $db = is de naam van je database
public $dbprefix moet gelijk zijn met je prefix van je database.(configuration.php )
Als de site gewerkt heeft en je hebt daar een goede backup van zou het dus moeten werken.
Dus gewoon de backup terug zetten zowel de files van joomla en de database.
Wat je dan ook nog kan proberen is in je configuration.php je SEO uitschakelen en je .htaccess veranderen in htaccess.txt
Je zit naar dingen te kijken waar je niet hoeft te kijken.
En maakt het jezelf erg moeilijk op deze manier.
public $db = is de naam van je database
public $dbprefix moet gelijk zijn met je prefix van je database.(configuration.php )
Als de site gewerkt heeft en je hebt daar een goede backup van zou het dus moeten werken.
Dus gewoon de backup terug zetten zowel de files van joomla en de database.
Wat je dan ook nog kan proberen is in je configuration.php je SEO uitschakelen en je .htaccess veranderen in htaccess.txt
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Website uit de lucht?
28 apr 2013 00:20 - 28 apr 2013 00:26
De site heeft gewerkt. Maandenlang. De backup staat hier op een externe HD. Deze back-up is van Maart, toen heb ik de totale inhoud van de html gedownload.
Heb .htaccess gewijzigd in htaccess.txt en kreeg gelijk de frontpage.
Heb toen SEO uitgeschakeld bij de configurations.php
De eerste pagina doet het maar als ik op een andere tab ga, krijg ik:
Not Found
The requested URL /duurzame energie was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
En /administator geeft toch nog die grote foutmelding
Heb .htaccess gewijzigd in htaccess.txt en kreeg gelijk de frontpage.
Heb toen SEO uitgeschakeld bij de configurations.php
De eerste pagina doet het maar als ik op een andere tab ga, krijg ik:
Not Found
The requested URL /duurzame energie was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
En /administator geeft toch nog die grote foutmelding
- inef1
-
Website uit de lucht?
28 apr 2013 00:43
Oké,
Dan lijkt het er dus op dat de .htaccess er iets mee heeft te maken.
Weet niet welke host je gebruikt maar kan het zijn dat er in je .htaccess een script staat om een hogere versie van PHP aan te spreken?
Kijk eens goed of je de juiste .htaccess hebt.
Dan lijkt het er dus op dat de .htaccess er iets mee heeft te maken.
Weet niet welke host je gebruikt maar kan het zijn dat er in je .htaccess een script staat om een hogere versie van PHP aan te spreken?
Kijk eens goed of je de juiste .htaccess hebt.
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Website uit de lucht?
28 apr 2013 00:56 - 28 apr 2013 01:02
Ik heb nogmaals de htaccess.txt geupload. Dus die van de back-up. Ik kan hem niet wijzigen in .htaccess want dan is de voorpagina weg.
Ik kon ineens inloggen bij /administrator . Heb gelijk de website geüpdate naar 2.5.11
De andere tabs geven dus dit:
The requested URL /duurzame-energie was not found on this server.
Ik kon ineens inloggen bij /administrator . Heb gelijk de website geüpdate naar 2.5.11
De andere tabs geven dus dit:
The requested URL /duurzame-energie was not found on this server.
- inef1
-
Website uit de lucht?
28 apr 2013 08:39
Het valt mij in deze discussie op date er over de backup alleen maar wordt gesproken over de html-bestanden.
Ben je ervan op de hoogte dat een Joomla!website ook een database bevat die je ook in de backup moet opnemen?
Die zit namelijk niet in de bestanden en mappen.
Een goed advies is om Akeeba Backup op de backend van je site te installeren en daarmee de backups te maken.
Akeeba Backup maakt namelijk van zowel de mappen en bestanden en ook de database in 1x een backup.
Ik heb inderdaad net als Jelle het vermoeden dat je een probleem hebt met je htacces-bestand en SEO in de backend.
Probeer het volgende eens:
1. Controleer of je htacces-bestand nu een htaccess.txt is. Zo niet, maak dat er even van. (Let op: Dit werkt alleen goed met een FTP-programma).
2. Zet in de backend SEO op Nee en klik op Opslaan en sluiten.
3. Maak nu van het htaccess-bestand weer .htaccess (dus een punt ervoor en niets erachter).
4. Zet nu SEO weer op JA in de backend.
Werkt je site nu wel weer goed?
Maak als dat zo is dan in ieder geval met Akeeba backup je eerstvolgende backup.
Ben je ervan op de hoogte dat een Joomla!website ook een database bevat die je ook in de backup moet opnemen?
Die zit namelijk niet in de bestanden en mappen.
Een goed advies is om Akeeba Backup op de backend van je site te installeren en daarmee de backups te maken.
Akeeba Backup maakt namelijk van zowel de mappen en bestanden en ook de database in 1x een backup.
Ik heb inderdaad net als Jelle het vermoeden dat je een probleem hebt met je htacces-bestand en SEO in de backend.
Probeer het volgende eens:
1. Controleer of je htacces-bestand nu een htaccess.txt is. Zo niet, maak dat er even van. (Let op: Dit werkt alleen goed met een FTP-programma).
2. Zet in de backend SEO op Nee en klik op Opslaan en sluiten.
3. Maak nu van het htaccess-bestand weer .htaccess (dus een punt ervoor en niets erachter).
4. Zet nu SEO weer op JA in de backend.
Werkt je site nu wel weer goed?
Maak als dat zo is dan in ieder geval met Akeeba backup je eerstvolgende backup.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.764 seconden