Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Login gegevens worden niet onthouden

Login gegevens worden niet onthouden

24 mei 2013 20:44
Inmiddels heb ik een J 3.1.1 installatie verhuisd van een XAMPP installatie naar de server om daar verder te testen. Heel frappant blijf ik op deze testlokatie gewoon ingelogd.

De live site (J 2.5.9) blijft gewoon doen waar dit topic uiteindelijk voor aangemaakt is: mij vergeten!! Overigens wordt ik er nu ook op mijn smartphone uitgegooid.

Begint er toch wel naar uit te zien dat het toch iets met het template, een component of module te maken heeft en niets met mijn computer(s). Ik ga er geen tijd meer in stoppen gezien het feit dat ik op zeer korte termijn overstap naar J 3.1.1.
Alles wat ik nodig heb is inmiddels beschikbaar voor J3.x dus daar hoef ik het niet voor te laten. De meeste bugs zijn er inmiddels wel uit.

Ik zal het topic nog even open laten, just in case ................ Het blijft immers onbevredigend om niet achter de oorzaak te komen.
  • Willem1954
  • Willem1954's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

03 jul 2013 08:55
Inmiddels staat de Joomla 3.1.1 alweer een tijdje live ............ en het probleem is nog steeds niet opgelost, voor zover je over een probleem kunt spreken tenminste. De gebruikersnaam en het wachtwoord worden wel onthouden, dus je hoeft niet steeds alles opnieuw te typen.

De oorzaak is zeer moeilijk te vinden, want ik blijf zomaar een dag ingelogd en dan sluit en open ik de website meerdere malen per dag. En dan ineens, op willekeurige tijdstippen, moet je opnieuw inloggen. Het probleem is dus moeilijk reproduceerbaar maar het MOET op te lossen zijn want op dit forum, heel erg vergelijkbaar met het mijne, werkt het allemaal prima.

In tegenstelling tot eerdere berichten neig ik toch naar een computer instelling, want op diverse andere computers (bv op m'n werk) gaat het wel goed.

Ik vond dit draadje op het HCC forum en dat ga ik maar eens proberen.

wordt vervolgd ...............
  • Willem1954
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

05 jul 2013 11:23 - 05 jul 2013 11:29
Helaas, maar het draadje van HCC werkt niet.

Ben er langzamerhand wel van overtuigd dat het in de cookies moet zitten. Ik heb gelukkig de mogelijkheid om de cookies van mijn site en van joomlanl met elkaar te vergelijken. Op Joomlanl blijf ik immers gewoon ingelogd!!

Cookies van Joomlanl:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Cookies van mijn site:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

De verschillen zitten in de datum waarop de cookies verlopen. Die van Joomlanl zijn geldig tot 2038 en die van mij zijn veel korter geldig.

Die cookies worden door joomla naar de gebruiker gestuurd en er komt dan een geldigheidsdatum mee, althans dat denk ik. De vraag is nu: welk stukje programma is verantwoordelijk voor die datum?
En waar zit 'het vinkje' wat verantwoordelijk is voor 'onthoud mij'?

Zit ik op het goede spoor of gaat mijn fantasie met mij aan de haal?

Inmiddels zijn we wel met J 3.1.1 bezig, terwijl het topic over 2.5.9 gaat.
Laatst bewerkt 05 jul 2013 11:29 door Willem1954.
  • Willem1954
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

06 jul 2013 10:48
Ik zou eens naar die vreemde urls kijken als ik jou was. Bij het forum staat overal netjes joomlanl.nl en bij jou staan er hele rare dingen achter.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

10 jul 2013 20:34
Ik denk dat ik er nu wel uit ben wat de oorzaak geweest is. Voor mijn gevoel bleef ik ongeveer een dag ingelogd en dan werd ik er uitgegooid en moest opnieuw inloggen. Zoals Astrid aanraadde, heb ik alle cookies verwijderd die iets met mijn site te maken hebben en deze werden daarna opnieuw geplaatst. Die zagen er netjes uit.

Vervolgens heb ik in /public_html/plugins/system/remember/remember.php (regel 101) de waarde 86400 (24 uur) gewijzigd in 2592000 (30 dagen).
Code:
JApplication::getHash('JLOGIN_REMEMBER'), false, time() - 2592000,

Hierna in /public_html/plugins/system/logout/logout.php in regel 50 en 75 ook de waarde op 2592000 gezet.
Code:
setcookie($hash, false, time() - 2592000, $cookie_path, $cookie_domain);

en
Code:
setcookie($hash, true, time() + 2592000, $cookie_path, $cookie_domain);

Ook in de Joomla systeem expliciet het cookie pad en domain benoemd. Is volgens mij niet nodig, maar kwaad kan het natuurlijk niet.

Nu, na drie dagen, ben ik nog steeds ingelogd dus het ziet er goed uit. Ik kijk het nog een paar dagen aan en zal daarna (als het goed blijft gaan tenminste) de opgelost knop bedienen.
  • Willem1954
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

20 aug 2013 17:59
Al de bovenstaande oplossingen hebben niet geleid tot het gewenste resultaat. Op een gegeven moment kon ik niet eens meer uitloggen en toen ik dat opgelost had niet meer inloggen. Gelukkig houd ik netjes bij wat ik gewijzigd heb, dus dat ging goed.

Van de week had ik een nieuwe gebruiker en die wist niet hoe hij een avatar bij zijn Kunena profiel moest plaatsen. Ik kreeg zijn password, log in (Joomla login module) en tot mijn stomme verbazing moest ik onder Kunena nog een keer inloggen. Nog een aantal keren ingelogd, met hetzelfde resultaat. Ik heb dit geprobeerd te reproduceren met mijn eigen accounts, maar daar ging het wel goed.

Toen ik eenmaal ingelogd had onder Kunena, kon ik het ook bij de nieuwe gebruiker niet meer reproduceren.

Ik heb vervolgens de Joomla inlog module uitgeschakeld en de Kunena module er voor in de plaats gezet. Ik had ze altijd alletwee actief. Of je nu de content nog via de front end kan editten heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd. Maakt me eigenlijk niks uit, ik ben toch de enige die dat doet.

Het lijkt er nu wel HEEEEEEEEL erg veel op (ik ga voor de 99,99%), dat het nu opgelost is. :woohoo: :woohoo:
  • Willem1954
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.840 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie