Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Tekst netjes uitlijnen
Tekst netjes uitlijnen
10 mei 2013 16:07 - 10 mei 2013 16:08
Ik wil een tekst netjes uitlijnen zonder dat ik een tabel moet maken op de website.
Bij een programma wat ik gebruik kan ik daarvoor de code #500# gebruiken. Op die manier komt alle tekst op elke regel even ver van de kant af te staan. In Joomla werkt dat blijkbaar niet.
Onderstaande gebeurt op dit moment als ik een tekst maak in een artikel.
dit is mijn naam: Pietje
dit is de naam van: Pietje
Nu kan ik met spaties en delete wel wat recht zetten maar er zit verschil in letters zo zal een W breder zijn dan een I en krijg ik het niet netjes onder elkaar. Graag zou ik de namen Pietje netjes onder elkaar willen hebben zodat het allemaal lekker strak uitgelijnd staat
Wie heeft een oplossing hiervoor.
Ik heb al sourcerer geprobeerd maar dat lost niks op hij kent bovenstaande codes niet.
Is er ergens een plugin te krijgen die ook nog eens met de tekstverwerker TyniMCE over weg kan?
Bij een programma wat ik gebruik kan ik daarvoor de code #500# gebruiken. Op die manier komt alle tekst op elke regel even ver van de kant af te staan. In Joomla werkt dat blijkbaar niet.
Onderstaande gebeurt op dit moment als ik een tekst maak in een artikel.
dit is mijn naam: Pietje
dit is de naam van: Pietje
Nu kan ik met spaties en delete wel wat recht zetten maar er zit verschil in letters zo zal een W breder zijn dan een I en krijg ik het niet netjes onder elkaar. Graag zou ik de namen Pietje netjes onder elkaar willen hebben zodat het allemaal lekker strak uitgelijnd staat
Wie heeft een oplossing hiervoor.
Ik heb al sourcerer geprobeerd maar dat lost niks op hij kent bovenstaande codes niet.
Is er ergens een plugin te krijgen die ook nog eens met de tekstverwerker TyniMCE over weg kan?
- keurmeister
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
Tekst netjes uitlijnen
10 mei 2013 16:13
TinyMCE is een erg beperkte editor.
Ik adviseer je eens te kijken naar JCE .
Daar kun je veel meer mee.
Via deze link verwijs ik je naar een attikel waar je kunt lezen hoe je met DIVs kunt werken om hetzelfde als met een tabel voor elkaar te krijgen.
Ik adviseer je eens te kijken naar JCE .
Daar kun je veel meer mee.
Via deze link verwijs ik je naar een attikel waar je kunt lezen hoe je met DIVs kunt werken om hetzelfde als met een tabel voor elkaar te krijgen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tekst netjes uitlijnen
11 mei 2013 11:25
ik heb nu JCE geïnstalleerd. Als ik nu een eerder gemaakt artikel open dan is er geen tekst zichtbaar. In Tiny was de achtergrond van het tekstvak blauw en daarover kwam witte tekst. In JCE is de achtergrond wit en daarin staat witte tekst en is er dus niks zichtbaar. Is de achtergrondkleur van JCE ook te wijzigen?
zo ja hoe moet ik dat doen zodat mijn tekst weer leesbaar is.
zo ja hoe moet ik dat doen zodat mijn tekst weer leesbaar is.
- keurmeister
- Bekend met Joomla!NL
Tekst netjes uitlijnen
11 mei 2013 12:16
Ik weet het niet precies, maar denk dat je het beste even kunt experimenteren met deze twee instellingen in de configuratie van JCE:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- keurmeister
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.691 seconden