Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Categorielijst op alfabet

Categorielijst op alfabet

15 mei 2013 11:52
Ik ben lokaal bezig met een nieuwe website voor de kerken in Assen. Per kerk komen op de pagina's bepaalde standaardgegevens plus twee foto's. In het menu willen we voorlopig een overzicht van de kerken per woonwijk en een totaaloverzicht op alfabet maken.
Ik heb voor de kerkpagina's een hoofdcategorie Kerken gemaakt, met daaronder subcategorieën voor elke wijk.
Het overzicht per wijk in de vorm van een categorielijst werkt prima. Maar het totaaloverzicht op alfabet in de vorm van een categorielijst van de categorie Kerken komt niet goed uit de verf. Deze sorteert de items namelijk eerst per wijk en daarbinnen op alfabet.
Hoe krijg ik die eerste sortering weg?

Dank, Jan
  • wesselsjan
  • wesselsjan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

15 mei 2013 12:56
Volgens mij kan dat niet omdat Joomla de logica van de categorie-opbouw volgt. Je wilt eigenlijk volgens mij alle artikelen die onder de subcategorieën hangen tonen op alfabet toch?
Misschien handiger om dit te maken met bijvoorbeeld SobiPro (gratis) of Zoo (commercieel).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

15 mei 2013 15:32
Ik heb een creatieve oplossing gevonden, die wel voldoet bij deze statische website. Ik heb de publicatiedatum van de artikelen met het alfabet laten oplopen en vervolgens bij het menu de lijstweergave ingesteld als in de bijlage.
Ga nog wel aan het testen met Sobipro, maar voorlopig redden we ons.

Dank,
Jan.
  • wesselsjan
  • wesselsjan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.659 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie