Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Site met 600 tabellen
Site met 600 tabellen
15 mei 2013 17:24
Beste mede-Joomla fanaten,
Momenteel ben ik een 3-talige website aan het bouwen met per taal zo'n 200 tabellen met productinformatie. De tabellen zijn beschikbaar als csv-bestand.
Nu ben ik op zoek naar een handige, werkbare methode/plugin/tool om die tabellen te voorzien van een uniforme zebra lay-out en (er zijn een aantal behoorlijk lange tabellen) paginering. De tabellen dienen in de tekst geplaatst te worden.
Ik heb al een aantal modules/plugins geprobeerd, maar die waren niet altijd even geschikt:
Wie heeft de beste oplossing?
Momenteel ben ik een 3-talige website aan het bouwen met per taal zo'n 200 tabellen met productinformatie. De tabellen zijn beschikbaar als csv-bestand.
Nu ben ik op zoek naar een handige, werkbare methode/plugin/tool om die tabellen te voorzien van een uniforme zebra lay-out en (er zijn een aantal behoorlijk lange tabellen) paginering. De tabellen dienen in de tekst geplaatst te worden.
Ik heb al een aantal modules/plugins geprobeerd, maar die waren niet altijd even geschikt:
- Art Table - module, geen mogelijkheid om tabel in tekst te plaatsen;
- Szaki Table - Op papier de beste optie, maar zeer moeilijk werkbaar te krijgen;
- ARI Data Table - module, omslachtig om voor elke tabel een module aan te maken. Wel de beste optie tot nu toe.
Wie heeft de beste oplossing?
- Utilis
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Site met 600 tabellen
16 mei 2013 10:04
Heb je al gekeken naar mogelijke alternatieven? Tabellen zijn niet meer van deze tijd. Kijk bijvoorbeeld eens naar bijvoorbeeld VM in catalogusmode, SobiPro, Zoo of een soortgelijke extensie.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Site met 600 tabellen
16 mei 2013 13:35
Ik heb ook al wel dat soort extensies gekeken, maar dan ga je al gauw de kant van e-commerce op. En dat is dus niet de bedoeling.
De website wordt een soort van eenvoudige catalogus, waarbij elk product een korte tekst heeft en een tabel met beschikbare afmetingen. Je moet de tabel alsvolgt zien:
De tabellen zijn niet voor elk product hetzelfde. Daarbij komt dat het aanpassen van de tabellen zo simpel moet zijn, dat een wijzigen van het csv-bestand en dit opnieuw uploaden voldoende moet zijn.
De website wordt een soort van eenvoudige catalogus, waarbij elk product een korte tekst heeft en een tabel met beschikbare afmetingen. Je moet de tabel alsvolgt zien:
dikte | dikte | afmeting | gewicht |
in mm | in inches | in mm | in kg/plaat |
0,254 | 0,01" | 1000 x 300 | 0,64 |
0,508 | 0,02" | 1000 x 300 | 1,28 |
0,762 | 0,03" | 1000 x 300 | 1,92 |
1,016 | 0,04" | 1000 x 300 | 2,55 |
1,27 | 0,05" | 1000 x 300 | 3,2 |
De tabellen zijn niet voor elk product hetzelfde. Daarbij komt dat het aanpassen van de tabellen zo simpel moet zijn, dat een wijzigen van het csv-bestand en dit opnieuw uploaden voldoende moet zijn.
- Utilis
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Site met 600 tabellen
16 mei 2013 14:00
Deze
plugin
om te tabel te genereren en eventueel
deze
om te formatten?
Alleen nog geen oplossing voor lange tabellen.......
Alleen nog geen oplossing voor lange tabellen.......
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
Site met 600 tabellen
02 aug 2013 12:20
Voor de liefhebber nog even mijn gekozen oplossingen:
De zebra-layout heb ik verkregen door een aanpassing in de css en in het betreffende artikel (via html) de betreffende div op te roepen.
De paginering is na lang zoeken met een jquery opgelost.
De zebra-layout heb ik verkregen door een aanpassing in de css en in het betreffende artikel (via html) de betreffende div op te roepen.
De paginering is na lang zoeken met een jquery opgelost.
- Utilis
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Site met 600 tabellen
02 aug 2013 12:36
Fijn dat het opgelost is. Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.740 seconden