Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Akeeba back-up
Akeeba back-up
18 mei 2013 09:33
Hallo
Ik wil een back-up maken van mijn website. Hiervoor heb ik akeeba geïnstalleerd. Het maken van de back-up is goed gegaan. Ik heb op advies een zip bestand gekozen. Of dit de juiste keuze is geweest weet ik niet.
Misschien dat jullie een beter optie aanraden. Als dat zo is wil ik ook graag enige uitleg hierover.
Nu wil ik proberen de back-up op een andere test omgeving (online) terug zetten. Echter mijn Engels is niet zo goed en ik kom er niet uit. Weet iemand of kan iemand mij een goede uitleg geven hoe te werk gaan in het Nederlands?
Is het gebruik van Kickstart noodzakelijk?
Op welke wijze dien ik die te installeren?
Zijn er ander manieren om een goede back-up te maken en terug te zetten?
Wie helpt me op de goede weg?
Ik wil een back-up maken van mijn website. Hiervoor heb ik akeeba geïnstalleerd. Het maken van de back-up is goed gegaan. Ik heb op advies een zip bestand gekozen. Of dit de juiste keuze is geweest weet ik niet.
Misschien dat jullie een beter optie aanraden. Als dat zo is wil ik ook graag enige uitleg hierover.
Nu wil ik proberen de back-up op een andere test omgeving (online) terug zetten. Echter mijn Engels is niet zo goed en ik kom er niet uit. Weet iemand of kan iemand mij een goede uitleg geven hoe te werk gaan in het Nederlands?
Is het gebruik van Kickstart noodzakelijk?
Op welke wijze dien ik die te installeren?
Zijn er ander manieren om een goede back-up te maken en terug te zetten?
Wie helpt me op de goede weg?
- keurmeister
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
Akeeba back-up
18 mei 2013 09:42 - 18 mei 2013 09:43
Akeeba is een goede manier om een backup te maken. Weet alleen niet wie je heeft geadviseerd om het als zip bestand te doen. .jpa is de standaard manier. zip kan wel, maar legt een groter beslag op je server, dus als het werkt is het verder geen probleem.
Kickstart is heel eenvoudig. Je plaatst je .jpa bestand en kickstart.php in de root van je site (die je verder helemaal leeg maakt) en je typt www.mijnsite.ext/kickstart.php in. Als je kickstart in het Nederlands wilt dan moet je ook het NL taalbestand uit de kickstart zip nog even overzetten naar je server.
Kickstart is heel eenvoudig. Je plaatst je .jpa bestand en kickstart.php in de root van je site (die je verder helemaal leeg maakt) en je typt www.mijnsite.ext/kickstart.php in. Als je kickstart in het Nederlands wilt dan moet je ook het NL taalbestand uit de kickstart zip nog even overzetten naar je server.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Akeeba back-up
23 mei 2013 20:43
Back-up maken via Akeeba gaat gemakkelijk. Echter het terug zetten op een ander domein lukt me niet. Is er een mogelijkheid aan de hand van een lijstje dit duidelijk te maken?
- keurmeister
- Bekend met Joomla!NL
Akeeba back-up
23 mei 2013 20:50
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
- keurmeister
- Bekend met Joomla!NL
Akeeba back-up
25 mei 2013 18:54
De link die je hebt gestuurd was voor mij voldoende het is me gelukt via die weg.
Bedankt voor je antwoord.
Hiermee is het dan ook opgelost.
Bedankt voor je antwoord.
Hiermee is het dan ook opgelost.
- keurmeister
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.828 seconden