Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Google kaartje in Joomla site
Google kaartje in Joomla site
21 mei 2013 17:36 - 21 mei 2013 18:10
Beste,
Weet iemand raad met het volgende? Ik heb eeb joomla site 2.5.10 en zou graag een kaartje ( google ) van " Afstandsmeten.nl invoegen in een artikel. Maar hoe ik het ook probeer , het wil maar niet lukken. Er staat daar een html code bij maar daar heb ik niet zo veel verstand van. Weet iemand hoe ik dat kan bewerkstelligen?
Op de site van Afstandsmeten geven ze deze uitleg;
Route aan eigen website toevoegen
Je kan een route ook rechtstreeks in je eigen website laten zien. Er verschijnt dan een google maps met daarin je route. Linksboven verschijnt klein de tekst "afstandmeten". Als je daarop klikt wordt automatisch de website van afstandmeten.nl met deze route geopend.
Je moet hiervoor de volgende code aan je website toevoegen:
waarbij Y de afstand in kilometers is tussen de kilometeraanduidingen. Geef 0 door om geen paaltjes te plaatsen
De hoogte en de breedte (in pixels) van de kaart kan je zelf instellen door 'height' en 'width' aan te passen. Het laden van de route in Google maps kan even duren.
Maar hoe ik dit ook probeer het wil me niet lukken.
Edit Peter: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Weet iemand raad met het volgende? Ik heb eeb joomla site 2.5.10 en zou graag een kaartje ( google ) van " Afstandsmeten.nl invoegen in een artikel. Maar hoe ik het ook probeer , het wil maar niet lukken. Er staat daar een html code bij maar daar heb ik niet zo veel verstand van. Weet iemand hoe ik dat kan bewerkstelligen?
Op de site van Afstandsmeten geven ze deze uitleg;
Route aan eigen website toevoegen
Je kan een route ook rechtstreeks in je eigen website laten zien. Er verschijnt dan een google maps met daarin je route. Linksboven verschijnt klein de tekst "afstandmeten". Als je daarop klikt wordt automatisch de website van afstandmeten.nl met deze route geopend.
Je moet hiervoor de volgende code aan je website toevoegen:
Code:
<iframe width="300px" height="300px"
frameborder="0" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0"
src="http://www.afstandmeten.nl/embed.php?id=267187&kmStep=1"></iframe>
De hoogte en de breedte (in pixels) van de kaart kan je zelf instellen door 'height' en 'width' aan te passen. Het laden van de route in Google maps kan even duren.
Maar hoe ik dit ook probeer het wil me niet lukken.
Edit Peter: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Philiep
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
21 mei 2013 18:23 - 21 mei 2013 18:25
Als je in je artikel editor kiest voor "toggle editor" dan kun je de html-code toevoegen en werkt het prima. Ik krijg op die manier een kaartje in mijn artikel.
Je kunt het kaartje ook in een module "aangepaste HTML" plaatsen.
Je kunt het kaartje ook in een module "aangepaste HTML" plaatsen.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
- Peter
- Algemeen Moderator
22 mei 2013 07:21 - 22 mei 2013 07:23
Dag Peter,
Weet eigenlijk niet goed wat je bedoeld met "toggle editor" . Is dat het icoontje in de editor helemaal rechts en in het blauw: html? Of moet ik wisselen onderaan naar : schalen tekstverwerker?
Heb deze allebei geprobeerd maar ik zie het kaartje alsnog niet verschijnen.Misschien zijn die code's niet juist die ik invoeg . Hoogst waarschijnlijk doe ik wel iets mis, maar wat?
Toch bedankt voor je reactie.
Philiep
Weet eigenlijk niet goed wat je bedoeld met "toggle editor" . Is dat het icoontje in de editor helemaal rechts en in het blauw: html? Of moet ik wisselen onderaan naar : schalen tekstverwerker?
Heb deze allebei geprobeerd maar ik zie het kaartje alsnog niet verschijnen.Misschien zijn die code's niet juist die ik invoeg . Hoogst waarschijnlijk doe ik wel iets mis, maar wat?
Toch bedankt voor je reactie.
Philiep
- Philiep
- Bekend met Joomla!NL
22 mei 2013 07:47
Ik heb JCE als editor geïnstalleerd en daar vind je de genoemde functie.
- Peter
- Algemeen Moderator
22 mei 2013 08:05
Als het je niet lukt, dan kan je ook een menu-item type Iframe wrapper aanmaken en daar rechts deze url inzetten:
Of een module van het type wrapper gebruiken met alleen de url.
Code:
http://www.afstandmeten.nl/embed.php?id=267187&kmStep=1
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
23 mei 2013 21:08
Dag Peter,
Heb de editor JCE geinstalleerd en daar vond ik de knop " toggle editor ". En het is me gelukt een kaartje in het artikel toe te voegen van Afstandsmeten.nl.
Van harte bedankt voor de oplossing. En Astrid, zal ook eens proberen om uw oplossing te proberen. Wat mij betreft mag dit als opgelost geplaast worden.
Mvg,Philiep
Heb de editor JCE geinstalleerd en daar vond ik de knop " toggle editor ". En het is me gelukt een kaartje in het artikel toe te voegen van Afstandsmeten.nl.
Van harte bedankt voor de oplossing. En Astrid, zal ook eens proberen om uw oplossing te proberen. Wat mij betreft mag dit als opgelost geplaast worden.
Mvg,Philiep
- Philiep
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.662 seconden