Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
PHP-code wordt tekst bij geregistreerde gebruikers
28 jun 2013 18:11
hallo
ik werk met joomla 2.5 en JCE-editor.
Ik ben laatstelijks aan het oefenen met PHP. Ik heb onder andere Pear Quickform2 geprobeerd. Dat gaat allemaal prachtig voor publieke pagina's, maar zo gauw ik de pagina naar geregistreerd zet dan wordt de php-kode als tekst vertoond! Zal wel ergens een instelling zijn, iemand enig idee waar ik welk flipje moet omzetten?
ik werk met joomla 2.5 en JCE-editor.
Ik ben laatstelijks aan het oefenen met PHP. Ik heb onder andere Pear Quickform2 geprobeerd. Dat gaat allemaal prachtig voor publieke pagina's, maar zo gauw ik de pagina naar geregistreerd zet dan wordt de php-kode als tekst vertoond! Zal wel ergens een instelling zijn, iemand enig idee waar ik welk flipje moet omzetten?
- henk2
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
29 jun 2013 08:59
Beste Henk2,
dat heeft te maken met Groepenbeheer in JCE.
Lees dit artikel over groepenbeheer eens door.
Daarin staat precies hoe je het goed kunt instellen.
dat heeft te maken met Groepenbeheer in JCE.
Lees dit artikel over groepenbeheer eens door.
Daarin staat precies hoe je het goed kunt instellen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
29 jun 2013 10:55
Dank voor je suggestie! ik heb alles nog eens nagelopen, maar enige verbetering heeft het niet gebracht.
Ik sta in de defaultgroep PHP toe, heb nog eens extra alle users aan deze groep toegevoegd, maar nada.
Het zit blijkbaar toch ergens anders.
Groeten
Ik sta in de defaultgroep PHP toe, heb nog eens extra alle users aan deze groep toegevoegd, maar nada.
Het zit blijkbaar toch ergens anders.
Groeten
- henk2
- Joomla!NL ontdekker
29 jun 2013 11:07
Ten eerste vraag ik me af waarom je met aparte php gaat werken in Joomla voor het maken van een formulier, terwijl er zoveel goede extensies voor zijn. Als je met php wilt experimenteren, zou ik een losse php site opzetten.
Ik vermoed ook dat daarom dit soort code niet gaat werken in joomla. Enige optie is denk ik (als je dit per se wilt) om je formulier te laden in een wrapper. Of, maar is ook een gok, gebruik te maken van sourcerer van NoNumber of van Jumi.
En even voor de zekerheid: bedoel je de weergave op de site zelf? Dus dat je het formulier wel ziet op de site, maar dat je code ziet zodra je inlogt?
Ik vermoed ook dat daarom dit soort code niet gaat werken in joomla. Enige optie is denk ik (als je dit per se wilt) om je formulier te laden in een wrapper. Of, maar is ook een gok, gebruik te maken van sourcerer van NoNumber of van Jumi.
En even voor de zekerheid: bedoel je de weergave op de site zelf? Dus dat je het formulier wel ziet op de site, maar dat je code ziet zodra je inlogt?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
29 jun 2013 12:25
Dat over die aparte php is wel een waar woord....
Ik ben inmiddels op Chronoforms gestuit en dat lijkt me wel te bevallen, ik ga daar eerst maar eens mee experimenteren.
En wellicht ga ik later toch eens een volledige php-site proberen, maar dat is wel een grote stap, een hele uitdaging!
Toch blijft het vreemd dat het wel werkt op de publieke site, maar niet op het geregistreerde gedeelte ..... Nou ja, zal wel.
Dank voor je antwoord.
Ik ben inmiddels op Chronoforms gestuit en dat lijkt me wel te bevallen, ik ga daar eerst maar eens mee experimenteren.
En wellicht ga ik later toch eens een volledige php-site proberen, maar dat is wel een grote stap, een hele uitdaging!
Toch blijft het vreemd dat het wel werkt op de publieke site, maar niet op het geregistreerde gedeelte ..... Nou ja, zal wel.
Dank voor je antwoord.
- henk2
- Joomla!NL ontdekker
29 jun 2013 13:33
Aangezien je een alternatief hebt gevonden, sluit ik dit draadje.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.679 seconden