Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Contactformulier geeft foute afzender etc weer
19 jul 2013 11:24
Hi,
Op de website die ik heb draaien voor een bevriende slager ( www.slagerijvandebeek.nl ) heb ik een standaard contactformulier staan. Alleen.. wanneer er een mail via dat formulier wordt verstuurd, komen in de mail die de slager krijgt niet de gegevens die ik wil.
Bij afzender staat: slager@slagerijvandebeek .nl
Naam: Slagerij van de Beek
Onderwerp: slagerijvandebeek.nl
Terwijl je in de mail graag wilt zien wie de mail verstuurd heeft en wat die gegevens zijn. Nu kun je ook niet op reply drukken bijvoorbeeld. Ook is het onderwerp niet zichtbaar, wat erg lastig is wanneer je een mail terug zoekt.
Ik heb al zitten zoeken op fora's ed, maar wat heb ik verkeerd ingesteld?
Groeten, Rozaly
Op de website die ik heb draaien voor een bevriende slager ( www.slagerijvandebeek.nl ) heb ik een standaard contactformulier staan. Alleen.. wanneer er een mail via dat formulier wordt verstuurd, komen in de mail die de slager krijgt niet de gegevens die ik wil.
Bij afzender staat: slager@slagerijvandebeek .nl
Naam: Slagerij van de Beek
Onderwerp: slagerijvandebeek.nl
Terwijl je in de mail graag wilt zien wie de mail verstuurd heeft en wat die gegevens zijn. Nu kun je ook niet op reply drukken bijvoorbeeld. Ook is het onderwerp niet zichtbaar, wat erg lastig is wanneer je een mail terug zoekt.
Ik heb al zitten zoeken op fora's ed, maar wat heb ik verkeerd ingesteld?
Groeten, Rozaly
- Rozaly
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
19 jul 2013 12:00
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Het standaar contactformulier biedt niet heel veel opties.
Misschien kun je eens kijken naar een extensie als Flexi Contact.
Daarmee heb je heel veel vrijheid om bepaalde info uit het door de websitebezoeker ingevulde formulier op een bepaalde manier aan de slager te sturen.
Het standaar contactformulier biedt niet heel veel opties.
Misschien kun je eens kijken naar een extensie als Flexi Contact.
Daarmee heb je heel veel vrijheid om bepaalde info uit het door de websitebezoeker ingevulde formulier op een bepaalde manier aan de slager te sturen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
19 jul 2013 19:33
Hi,
Bedankt voor je antwoord. Ik heb Flexi contact geinstalleerd. Maar nog staat er als afzender slager@slagerijvandebeek .nl in mijn inbox. Onderwerp is wel goed en replyen kan wel, krijg dan een reply naar de klant en naar de slager...
Maar hoe kan ik de afzender veranderen? Had dit in Joomla 1.5 wel voor elkaar (heb onlangs pas geupdate..)
Bedankt voor je antwoord. Ik heb Flexi contact geinstalleerd. Maar nog staat er als afzender slager@slagerijvandebeek .nl in mijn inbox. Onderwerp is wel goed en replyen kan wel, krijg dan een reply naar de klant en naar de slager...
Maar hoe kan ik de afzender veranderen? Had dit in Joomla 1.5 wel voor elkaar (heb onlangs pas geupdate..)
- Rozaly
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
20 jul 2013 13:30
In de Algemene Instellingen tabblad Server bij E-mail instellingen kan je de AFzendernaam invullen/wijzigen
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
-
- Joomla!NL vriend(in)
-
21 jul 2013 19:41
Dat had ik gevonden, maar als ik daar niets invoer staat het volgende er: Root User" <root@localhost.server96.hosting2go.nl>
Ik wil dat er bij afzender het mailadres staat, dat diegene op de site heeft ingevuld. Moet ik in het vak wat je noemde dan iets anders zetten?
Ik wil dat er bij afzender het mailadres staat, dat diegene op de site heeft ingevuld. Moet ik in het vak wat je noemde dan iets anders zetten?
- Rozaly
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
22 jul 2013 09:02
Ik gebruik flexicontact zelf niet, maar vermoed dat het daarmee niet kan. Weet dat het met Chronoforms wel kan, dus misschien die even proberen? Is wel een stuk ingewikkelder, maar als je het eenmaal doorhebt, kan je er wel veel meer mee.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
22 jul 2013 14:40
Hallo Rozaly,
Niet om het één of ander maar bedenk het volgende. Je contactformulier behoort bij je site en verstuurt informatie van een aanvraag die op je site gedaan is. Dus het is vrij logisch dat er als afzender de naam van de site en het e-mail adres van je site gebruikt worden.
Als je meer gegevens wilt, dan kun je inderdaad van Flexixontact gebruik maken, via aan formulier extensie een eigen contactformulier maken of het standaard Joomla contactformulier uitbreiden.
De laatste optie is er één die alleen voor zeer ervaren Joomla gebruikers te realiseren is.
Niet om het één of ander maar bedenk het volgende. Je contactformulier behoort bij je site en verstuurt informatie van een aanvraag die op je site gedaan is. Dus het is vrij logisch dat er als afzender de naam van de site en het e-mail adres van je site gebruikt worden.
Als je meer gegevens wilt, dan kun je inderdaad van Flexixontact gebruik maken, via aan formulier extensie een eigen contactformulier maken of het standaard Joomla contactformulier uitbreiden.
De laatste optie is er één die alleen voor zeer ervaren Joomla gebruikers te realiseren is.
- Otto
-
- Nieuw op Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.862 seconden