Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
BBclone in template.php in plaats van root index.php
15 aug 2013 15:34
Jarenlang gebruik ik op verschillende Joomla website naar tevredenheid BBclone voor het registreren van bezoekers. Onderstaande code zet ik altijd in de index.php in de root van de Joomla omgeving. Niet handig, want bij een upgrade van Joomla wordt deze overschreven. Nu lees ik her en der dat het ook mogelijk zou moeten zijn deze code in de template php op te nemen, dit krijg ik echter niet op de correcte wijze voor elkaar. Iemand die dit wel voor elkaar gekregen heeft waarbij het tellen van bezoekers op een juiste wijze verloopt?
Code:
/**
* BBClone statistics
*/
$document =& JFactory::getDocument();
define("_BBC_PAGE_NAME", $document->getTitle());
define("_BBCLONE_DIR", JPATH_BASE . '/bbclone/');
define("COUNTER", _BBCLONE_DIR. "mark_page.php");
if(is_readable(COUNTER))
{
include_once(COUNTER);
}
- jantje88
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
15 aug 2013 15:59 - 15 aug 2013 15:59
Het zou wel moeten kunnen als ik dit
draadje
lees. Ik vermoed dat je dan waarschijnlijk het pad naar de map waar dat php bestand in staat moet aanpassen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Laatst bewerkt 15 aug 2013 15:59 door Astrid.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
28 aug 2013 22:59
Een dag of 10 geleden geantwoord in dat topic, helaas nog zonder reactie, is dan ook een oud (2006) topic.
Wellicht hier iemand die met hetzelfde probleem stoeit, daarom nog even de vraagstelling:
BBClone, tot op heden stop ik de code in de root index.php. Bij een upgrade wordt dit overschreven, niet handig dus.
Nu krijg ik het niet voor elkaar de code in de index.php van de template te zetten. De exact juiste plek hierin en de geschikte code krijg ik niet boven water. Kan iemand aangeven hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?
Wellicht hier iemand die met hetzelfde probleem stoeit, daarom nog even de vraagstelling:
BBClone, tot op heden stop ik de code in de root index.php. Bij een upgrade wordt dit overschreven, niet handig dus.
Nu krijg ik het niet voor elkaar de code in de index.php van de template te zetten. De exact juiste plek hierin en de geschikte code krijg ik niet boven water. Kan iemand aangeven hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?
- jantje88
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
02 sep 2013 10:48
Wat ik je al eerder aangaf, pad naar map aanpassen waarschijnlijk:
Kijk in de index.php naar andere bestanden die aangeroepen worden vanuit de template en pas het pad dienovereenkomstig aan.
Code:
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
08 sep 2013 10:35 - 08 sep 2013 10:36
Ik heb JPATH_BASE in
vervangen door JPATH_ROOT:
maar helaas werkt dat niet. Elders in de template index.php zie ik dat bestanden op deze wijze worden aangeroepen, het pad lijkt me dus zo correct.
Wanneer je de BBClone code in de root index.php plaatst moet deze op een specifieke plek geplaatst worden. Belangrijk voor nu is te weten wat de juiste plek in de template index.php is.
Code:
Code:
define("_BBCLONE_DIR", JPATH_ROOT . '/bbclone/');
Wanneer je de BBClone code in de root index.php plaatst moet deze op een specifieke plek geplaatst worden. Belangrijk voor nu is te weten wat de juiste plek in de template index.php is.
Laatst bewerkt 08 sep 2013 10:36 door jantje88.
- jantje88
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
09 sep 2013 11:47
Deze zou moeten werken als je de map bbclone in je root zet:
Code:
<?php
// BBClone
$document = JFactory::getDocument();
$bbclone_page_title = $document->getTitle();
if (strlen($bbclone_page_title) >= 30) { $bbclone_page_title = substr($bbclone_page_title,0, 30) . "..."; }
// damit begrenze ich die Ausgabe des Seitentitels für BBClone auf 30 Zeichen, weil er sonst zu lang ist und BBClone bei der Ausgabe Macken macht, ist das nächste was ich angehen möchte. Wer das nicht will, einfach diese Zeile weglassen.
defined("_BBC_PAGE_NAME") ? _BBC_PAGE_NAME : define("_BBC_PAGE_NAME", $bbclone_page_title);
define("_BBCLONE_DIR", "bbclone/"); // hier der absolute Pfad zum BBCLone dir
define("COUNTER", _BBCLONE_DIR."mark_page.php");
if (is_readable(COUNTER)) include_once(COUNTER);
?>
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.760 seconden