Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost gif/video vraag
gif/video vraag
28 aug 2013 19:58
Hallo. Bij het bouwen van mijn portfolio site heb ik hulp gehad van een klasgenoot. Helaas is die niet meer beschikbaar (te druk) en zit ik met een probleem.
Ik probeer al een tijdje gifjes en videos te plaatsen maar geen succes. Nou weet ik dat voor videos plug ins nodig zijn, maar welke? Ik heb nooit een site gebouwd en al die codes zeggen voor mij weinig. Het enige wat ik nu nog wel kan doen is pagina's aanmaken (artikelen, menus, media etc) en nieuw werk er op zetten / oud werk er af halen.
Mijn vraag is nu, is het mogelijk om een gif op te loaden? (Want nu krijg ik wel het beeld, maar het beweegt niet, beweegt alleen in Media manager, in die tumbs)
En ook, als dat niet mogelijk is, hoe kan ik videos uploaden?
In mijn control panel staat dat ik versie 2.5.10 heb.
Iemand?
P.S. sorry als deze vraag voor ergens anders bedoeld is!
Ik probeer al een tijdje gifjes en videos te plaatsen maar geen succes. Nou weet ik dat voor videos plug ins nodig zijn, maar welke? Ik heb nooit een site gebouwd en al die codes zeggen voor mij weinig. Het enige wat ik nu nog wel kan doen is pagina's aanmaken (artikelen, menus, media etc) en nieuw werk er op zetten / oud werk er af halen.
Mijn vraag is nu, is het mogelijk om een gif op te loaden? (Want nu krijg ik wel het beeld, maar het beweegt niet, beweegt alleen in Media manager, in die tumbs)
En ook, als dat niet mogelijk is, hoe kan ik videos uploaden?
In mijn control panel staat dat ik versie 2.5.10 heb.
Iemand?
P.S. sorry als deze vraag voor ergens anders bedoeld is!
- Emilia
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
gif/video vraag
28 aug 2013 21:10
Emilia,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Een goede GIF moet het eigenlijk altijd in elke browser doen.
Dat is de kracht van GIF-bestanden.
Videobestanden naar een map op je server uploaden kan middels FTP of de Media manager binnen Joomla!
Afspelen kan op verschillende manier binnen je site.
Eén van de meest krachtige extensies daarvoor die vrijwel elk soort video kan tonen is: All Videos.
Probeer die maar eens.
Verder een dringend advies om je Joomla!versie bij te houden, want 2.5.14 is op dit moment de actuele versie.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Een goede GIF moet het eigenlijk altijd in elke browser doen.
Dat is de kracht van GIF-bestanden.
Videobestanden naar een map op je server uploaden kan middels FTP of de Media manager binnen Joomla!
Afspelen kan op verschillende manier binnen je site.
Eén van de meest krachtige extensies daarvoor die vrijwel elk soort video kan tonen is: All Videos.
Probeer die maar eens.
Verder een dringend advies om je Joomla!versie bij te houden, want 2.5.14 is op dit moment de actuele versie.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
gif/video vraag
28 aug 2013 21:35 - 28 aug 2013 21:37
Dankjewel Wouter.
Wat het GIF-bestanden betreft, ik denk niet dat het aan mijn browser ligt. Dan zou het op geen enkele website doen, toch? En het werkt overal behalve dus online op mijn website. Verder zijn mijn GIF-bestanden heel low-res en zwart-wit. Ze "wegen" bijna niks. Daar kan het dus niet aan liggen, neem ik aan? Zijn er wel Joomla sites die GIF-bestanden online hebben?
En wat video's betreft, ik ga het gelijk even uitproberen. En gelijk even Joomla! updaten.
P.S. Update niet mogelijk? Er staat: No updates available
You already have the latest Joomla! version, 2.5.10.
Wat het GIF-bestanden betreft, ik denk niet dat het aan mijn browser ligt. Dan zou het op geen enkele website doen, toch? En het werkt overal behalve dus online op mijn website. Verder zijn mijn GIF-bestanden heel low-res en zwart-wit. Ze "wegen" bijna niks. Daar kan het dus niet aan liggen, neem ik aan? Zijn er wel Joomla sites die GIF-bestanden online hebben?
En wat video's betreft, ik ga het gelijk even uitproberen. En gelijk even Joomla! updaten.
P.S. Update niet mogelijk? Er staat: No updates available
You already have the latest Joomla! version, 2.5.10.
Laatst bewerkt 28 aug 2013 21:37 door Emilia.
- Emilia
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
gif/video vraag
28 aug 2013 21:42
Vreemd want zoals ik al schreef is een gif een algemeen bekend bestandsformaat in alle browsers.
Vrijwel alle bewegende banners (advertenties) zijn namelijk een gif-bestand.
Het komt nog wel eens voor dat het pad naar het bestand verkeerd wordt opgegeven.
Staan ze in de map 'images'?
Dan komt het wel eens voor dat men de map aanroept met '/images'.
Die slash hoort er niet voor.
Is dat misschien bij jou ook het geval?
Vrijwel alle bewegende banners (advertenties) zijn namelijk een gif-bestand.
Het komt nog wel eens voor dat het pad naar het bestand verkeerd wordt opgegeven.
Staan ze in de map 'images'?
Dan komt het wel eens voor dat men de map aanroept met '/images'.
Die slash hoort er niet voor.
Is dat misschien bij jou ook het geval?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
gif/video vraag
28 aug 2013 21:55
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Zo ziet het bij mij eruit. Dat laatste bestandje, Trial1C is GIF. Als ik er op klik, komt ie in het groot "tot leven". Maar als ik hem op de website zelf bekijk, is het een normale foto.
- Emilia
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
gif/video vraag
29 aug 2013 09:57
Zou veroorzaak kunnen worden doordat je deze
extensie
gebruikt. Misschien even op hun
forum
kijken of daar de vraag stellen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Tijd voor maken pagina: 1.017 seconden