Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Ergernissen met kolommen...
Ergernissen met kolommen...
15 sep 2013 09:49
Ik ben bezig in een tabel en het lukt me niet om alles netjes naast elkaar te krijgen. Ik heb 4 kolommen naast elkaar. In de eerste kolom staat een foto, de tweede kolom de contactgegevens, de derde kolom weer een foto, en de vierde ook weer contactgegevens.
Als ik in de backend alles maak komt alles netjes naast elkaar te staan (zie afbeelding)
Echter in de frontend schuiven de kolommen 2 en 4 met de contactgegevens naar beneden (zie afbeelding)
Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om het netjes naast elkaar te laten staan. Heb ook in de codes gekeken of er vreemde codes tussen komen die dit veroorzaken maar ik zie niets geks. Heeft iemand een idee waar het misgaat?
Als ik in de backend alles maak komt alles netjes naast elkaar te staan (zie afbeelding)
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Echter in de frontend schuiven de kolommen 2 en 4 met de contactgegevens naar beneden (zie afbeelding)
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om het netjes naast elkaar te laten staan. Heb ook in de codes gekeken of er vreemde codes tussen komen die dit veroorzaken maar ik zie niets geks. Heeft iemand een idee waar het misgaat?
Met Joomla hoef je je nooit meer te vervelen!
- MvD010
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
15 sep 2013 11:57
vermoed dat het ligt aan de uitlijning van je foto. Als je die nu eens op links zet (ik ga even uit van de jce-editor) dan zou het w.s. goed moeten komen.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
15 sep 2013 13:10
Tabellen zijn niet meer van deze tijd.
Ik zou je adviseren om eens te gaan kijken naar info over het maken van 'tabellen' met behulp van divs.
Een tabel is statisch en schaalt niet mee als de website op een smartphone of tablet wordt bekeken.
Divs zijn wel flexibel en passen zich wel aan als de resolutie van de gebruikte browser anders is dan op jouw PC waar je de website bouwt.
Ik zou je adviseren om eens te gaan kijken naar info over het maken van 'tabellen' met behulp van divs.
Een tabel is statisch en schaalt niet mee als de website op een smartphone of tablet wordt bekeken.
Divs zijn wel flexibel en passen zich wel aan als de resolutie van de gebruikte browser anders is dan op jouw PC waar je de website bouwt.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
15 sep 2013 16:25
Hé Jelle, nog nooit van gehoord eerlijk gezegd. Heb je toevallig een goeie link waar ik hier meer over kan lezen?
- MvD010
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
15 sep 2013 18:43
Kijk
hier
maar even.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
15 sep 2013 20:24
Dat lijkt makkelijker dan het is. Even mee gestoeid maar dat is niet voor mij weggelegd merk ik al. Is er nog iemand die voor het ouderwetse kolomwerk een tip heeft? Uitlijnen e.d. werkt ook niet, heb zo'n beetje alles geprobeerd, maar zodra ik een foto plaats schuift de tweede kolom alles naar beneden, terwijl het twee op zich staande kolommen zijn en het elkaar niet zou mogen beïnvloeden, lijkt mij!
- MvD010
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
15 sep 2013 20:42
Oké,
Moeilijk te zeggen zonder link, kan zijn dat de foto's te groot zijn en dan niet passen.
Moeilijk te zeggen zonder link, kan zijn dat de foto's te groot zijn en dan niet passen.
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
17 sep 2013 16:18
Inmiddels is de boosdoener gevonden. Mijn template zorgde ervoor dat het in de tabellen rommelde. Door een extra aanpassing in de style.css is het probleem verholpen en kon ik toch gewoon de tabellen gebruiken. Astrid ook bedankt voor je hulp en Jelle voor de tip over divs. Ik sluit dit draadje!
- MvD010
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
Tijd voor maken pagina: 1.147 seconden