Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost noma zip en een extra index.php file in de root
noma zip en een extra index.php file in de root
17 sep 2013 15:02
Plotseling kom ik in de root 2 bestanden tegen die me vreemd voorkomen een NOMA.zip file en een index.php file
De site is een 2.5.14 alle componenten en up to date. Ik heb geen kennis om de inhoud te kunnen beoordelen
bestanden waren geplaatst op moment dat ik niet aanwezig was en ook niet heb ingelogd.
Kan iemand daar iets meer over vertellen
De site is een 2.5.14 alle componenten en up to date. Ik heb geen kennis om de inhoud te kunnen beoordelen
bestanden waren geplaatst op moment dat ik niet aanwezig was en ook niet heb ingelogd.
Kan iemand daar iets meer over vertellen
- opakeesje
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
17 sep 2013 15:18
Als jij het er niet hebt ingezet en je hoster ook niet dan ben je gehackt.
Of je site is nooit schoon geweest als ik onderstaande topic ook bekijk.
forum.joomlanl.nl/forum/63-2-5-x-install...en-2-5-14-site#70869
Meestal wordt een site gehackt doordat er Malware of Spyware op je lokale pc zit.
Ga dus als volgt te werk:
Of je site is nooit schoon geweest als ik onderstaande topic ook bekijk.
forum.joomlanl.nl/forum/63-2-5-x-install...en-2-5-14-site#70869
Meestal wordt een site gehackt doordat er Malware of Spyware op je lokale pc zit.
Ga dus als volgt te werk:
- Zorg ervoor dat je PC Spy- en Malware vrij is.
- Zet een goede recente backup terug.
- wijzig al je wachtwoorden.
- update je site naar de nieuwste versie van Joomla en vergeet ook niet alle extensies mee te nemen.
- Maak meteen een nieuwe backup.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
17 sep 2013 17:33 - 17 sep 2013 17:36
Punt 1 t/m 5 zijn in orde, wat de pc betreft die is in die periode niet gebruikt ik was met vakantie. Ook anderen kunnen niet inloggen als administrator.
Mijn vraag was eigenlijk zegt de "noma"zipfile u wat.
Ik kwam er achter omdat ik regelmatig kijk via filezilla of er gewijzigde bestanden zijn Vroeger had ik een component "eyesite" die dat eventueel rapporteerde. Die is er niet meer voor 2.5 is er iets dergelijks?
Mijn vraag was eigenlijk zegt de "noma"zipfile u wat.
Ik kwam er achter omdat ik regelmatig kijk via filezilla of er gewijzigde bestanden zijn Vroeger had ik een component "eyesite" die dat eventueel rapporteerde. Die is er niet meer voor 2.5 is er iets dergelijks?
Laatst bewerkt 17 sep 2013 17:36 door opakeesje.
- opakeesje
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
17 sep 2013 19:13 - 17 sep 2013 19:15Zegt me totaal niets en via Google ook geen resultaat.Mijn vraag was eigenlijk zegt de "noma"zipfile u wat.
De index.php staat in elke joomla root.
Is een andere vraag die niets te maken heeft met de topic titel dus off-topic maak daar een nieuw topic voor aan.Vroeger had ik een component "eyesite" die dat eventueel rapporteerde. Die is er niet meer voor 2.5 is er iets dergelijks?

Kan het zijn dat je zelf misschien per ongeluk die noma.zip naar de root hebt gesleept? ( voor de vakantie )
Persoonlijk zou ik dus die zip file openen op mijn pc en kijken wat het is.
Een zip file in de root kan trouwens niets doen, zou hem wel uit de root halen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Laatst bewerkt 17 sep 2013 19:15 door Jelle.
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
Tijd voor maken pagina: 0.682 seconden