Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Standaard contactpersonen toevoegen/bewerken
19 sep 2013 21:10
ik overweeg om de standaard contactperonen functionaliteit van Joomla te gebruiken voor ons sportsprogramma.
Het is de bedoeling dat die contactpersonen dan de mensen zijn bij de verenigingen waarmee we met enige regelmaat contact hebben. Kan zijn algemeen contact, maar ook de clubcorrespondenten.
De informatie die ik nodig heb is naam, telefoonnrs (vast/mobiel) en e-mail adres. Onder de algemene gegevens kan ik dan wel nadere info kwijt. so far so good.
het is echter de bedoeling dat niet ik, maar een andere medewerker dit gaat bijhouden.
Ik heb nog niet eerder gewerkt met een andere gebruiker die op de site iets zou mogen toevoegen en/of aanpassen.
Ik heb nu een gebruiker aangemaakt en die toegekend aan geregistreerd/auteur. Bij component contactpersoon bij rechten ingesteld: aanmaken en bewerken: toestaan. staat ook een vinkje voor.
In het hoofdmenu (onder smelnesport) heb ik een menu opgenomen: lijst contactpersonen.
Wanneer je nu inlogt en vervolgens die lijst opvraagt krijg ik de lijst te zien, kan doorklikken naar een contactpersoon, maar zie vervolgens geen icoon om te bewerken en/of nieuw toe te voegen.
Wat doe ik verkeerd?
wat moeten de juiste instellingen zijn?
Kan het aan het template liggen (Allrounder van lernvid)
Joomla 2.5.14
website
evt. test inlog: test123 / smelnesport
Het is de bedoeling dat die contactpersonen dan de mensen zijn bij de verenigingen waarmee we met enige regelmaat contact hebben. Kan zijn algemeen contact, maar ook de clubcorrespondenten.
De informatie die ik nodig heb is naam, telefoonnrs (vast/mobiel) en e-mail adres. Onder de algemene gegevens kan ik dan wel nadere info kwijt. so far so good.
het is echter de bedoeling dat niet ik, maar een andere medewerker dit gaat bijhouden.
Ik heb nog niet eerder gewerkt met een andere gebruiker die op de site iets zou mogen toevoegen en/of aanpassen.
Ik heb nu een gebruiker aangemaakt en die toegekend aan geregistreerd/auteur. Bij component contactpersoon bij rechten ingesteld: aanmaken en bewerken: toestaan. staat ook een vinkje voor.
In het hoofdmenu (onder smelnesport) heb ik een menu opgenomen: lijst contactpersonen.
Wanneer je nu inlogt en vervolgens die lijst opvraagt krijg ik de lijst te zien, kan doorklikken naar een contactpersoon, maar zie vervolgens geen icoon om te bewerken en/of nieuw toe te voegen.
Wat doe ik verkeerd?
wat moeten de juiste instellingen zijn?
Kan het aan het template liggen (Allrounder van lernvid)
Joomla 2.5.14
website
evt. test inlog: test123 / smelnesport
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
-
Heeft onderwerp gestart
- Algemeen Moderator
-
20 sep 2013 09:31
Niet geprobeerd, maar ik kom
dit
tegen, misschien dat dat je verder helpt?
Zoals ik het begrijp moet je dus de betreffende gebruiker ff aangeven bij elk contact. Maar dan nog kan die gebruiker volgens mij alleen maar aanpassen en niet aanmaken.
Zoals ik het begrijp moet je dus de betreffende gebruiker ff aangeven bij elk contact. Maar dan nog kan die gebruiker volgens mij alleen maar aanpassen en niet aanmaken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
20 sep 2013 18:21
Zonet de stappen in die link gevolgd, echte zonder resultaat. Al verschillende opties geprobeerd, echter allen zonder resultaat.
Dient er misschien ook nog een core-plugin actief te zijn, die ik misschien over het hoofd heb gezien.
Ook met deze link gevolgd
Dus als iemand nog een optie of een idee/oplossing heeft, hou me warm aanbevolen.
Dient er misschien ook nog een core-plugin actief te zijn, die ik misschien over het hoofd heb gezien.
Ook met deze link gevolgd
Dus als iemand nog een optie of een idee/oplossing heeft, hou me warm aanbevolen.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
-
Heeft onderwerp gestart
- Algemeen Moderator
-
20 sep 2013 18:57
Denk niet dat het gaat lukken. Zie nu dat de link die ik je gaf die van een commerciële extensie is: Contact Enhanced. Maar ook daar kan een gebruiker dus alleen zijn eigen gegevens aanpassen.
Wil je ook echt dat er via jouw site contact opgenomen wordt met deze contactpersonen of is er misschien iets anders mogelijk?
Wil je ook echt dat er via jouw site contact opgenomen wordt met deze contactpersonen of is er misschien iets anders mogelijk?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
20 sep 2013 19:07
Bij de contactpersonen wil ik de contactpersonen/clubcorrespondenten van de sportverenigingen onderbrengen.
Die personen kunnen dus niet inloggen.
Ik maak dus duidelijk onderscheid tussen medewerkers, dat zijn personen die actief met de organisatie van het sportprogramma bezig zijn, zoals draaiboeken maken.
In het draaiboek komen dan de contactpersonen van de verenigingen te zijn. De bedoeling is dat we algemene info van die contactpersonen vastleggen. zoals hun bereikbaarheid, wanneer wel, niet etc.
Denk dan dat ik maar moet gaat werken met een artikel, waarin we deze gegevens vastleggen, mits je misschien een andere optie.
Zal w.s. om ca 20-35 personen gaan.
Eigen medewerkers zijn op dit moment 3.
Die personen kunnen dus niet inloggen.
Ik maak dus duidelijk onderscheid tussen medewerkers, dat zijn personen die actief met de organisatie van het sportprogramma bezig zijn, zoals draaiboeken maken.
In het draaiboek komen dan de contactpersonen van de verenigingen te zijn. De bedoeling is dat we algemene info van die contactpersonen vastleggen. zoals hun bereikbaarheid, wanneer wel, niet etc.
Denk dan dat ik maar moet gaat werken met een artikel, waarin we deze gegevens vastleggen, mits je misschien een andere optie.
Zal w.s. om ca 20-35 personen gaan.
Eigen medewerkers zijn op dit moment 3.
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
-
Heeft onderwerp gestart
- Algemeen Moderator
-
20 sep 2013 19:12
Community Builder, maar die heeft volgens mij ook geen frontend editing optie. Misschien dat
Sobipro
(gratis) een optie is, die heeft dat wel.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
20 sep 2013 19:22
Oke, bedankt voor je reactie.
Test nu even het werken met een artikel. Dan werkt e.e.a uiteraard wel.
Zal eens gaan kijken bij Sobipro.
Ik sluit vooreerst dit topic.
Test nu even het werken met een artikel. Dan werkt e.e.a uiteraard wel.
Zal eens gaan kijken bij Sobipro.
Ik sluit vooreerst dit topic.
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
-
Heeft onderwerp gestart
- Algemeen Moderator
-
Tijd voor maken pagina: 0.883 seconden