Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Hoe maak ik een log-in subdomein
Hoe maak ik een log-in subdomein
27 sep 2013 11:09
Hallo,
Ik werk met sub-domeinen en wil nu graag dat een klant, via een inlog, op zijn/haar informatie uitkomt.
Dus men ziet de website maar moet inloggen om dan informatie te zien die alleen die bepaalde persoon aangaat.
Het is niet de bedoeling dat er artikelen aangemaakt worden. Wel kan men een reply (zoals hier bijvoorbeeld) aanreiken.
Hoe gaat dat in zijn werk. Ik heb wel via algemene instellingen, de button: inloggen website, gevonden maar dan kan men ook artikelen aanmaken en in mijn backend komen. En dat is niet de bedoeling. Bedoeling is, gewoon informatie laten zien.
Weet iemand dit?
Ik werk met sub-domeinen en wil nu graag dat een klant, via een inlog, op zijn/haar informatie uitkomt.
Dus men ziet de website maar moet inloggen om dan informatie te zien die alleen die bepaalde persoon aangaat.
Het is niet de bedoeling dat er artikelen aangemaakt worden. Wel kan men een reply (zoals hier bijvoorbeeld) aanreiken.
Hoe gaat dat in zijn werk. Ik heb wel via algemene instellingen, de button: inloggen website, gevonden maar dan kan men ook artikelen aanmaken en in mijn backend komen. En dat is niet de bedoeling. Bedoeling is, gewoon informatie laten zien.
Weet iemand dit?
- inef1
-
Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
-
27 sep 2013 11:20
Dan heb je voldoende aan de groep"Geregistreerd" voor de Front-end.
Dan geef je nog geen maak of bewerkrechten, maar kan die persoon alleen maar kijken op de Front-end.
Dan geef je nog geen maak of bewerkrechten, maar kan die persoon alleen maar kijken op de Front-end.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
27 sep 2013 11:25 - 27 sep 2013 11:30
ok. ik heb nu een scherm voor me. Zie bijlage. Hier kom ik even niet verder want hoe krijg ik zo een login schermpje nu zichtbaar zodat die persoon kan inloggen?
Het is dus een subdomein. De bedoeling is dat de landingspagina een login komt en dat daarna de site (3 menu-items) zichtbaar zien met eventueel een optie om commentaar toe te voegen.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Het is dus een subdomein. De bedoeling is dat de landingspagina een login komt en dat daarna de site (3 menu-items) zichtbaar zien met eventueel een optie om commentaar toe te voegen.
Laatst bewerkt 27 sep 2013 11:30 door inef1.
- inef1
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
27 sep 2013 11:29
Dat kun je doen door de login-module te activeren op een module-positie.
Of je kunt er een menu-item voor aanmaken en daar de inlogfunctie aan koppelen.
Of je kunt er een menu-item voor aanmaken en daar de inlogfunctie aan koppelen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
27 sep 2013 11:40 - 27 sep 2013 11:41
okay! Dat is gelukt. Ik land nu op mijn subdomein op de login. Precies wat ik wens! Maar nu..
Heb een module gemaakt met daarin geselecteerde pagina's. Daarna heb ik een test account gemaakt.Het account geactiveerd.
Ben ingelogd en kom dus een "profiel" die ik een beetje kan aanvullen. En dat is het. Kan niet verder klikken.
De artikelen/tabs zie ik niet.
Heb een module gemaakt met daarin geselecteerde pagina's. Daarna heb ik een test account gemaakt.Het account geactiveerd.
Ben ingelogd en kom dus een "profiel" die ik een beetje kan aanvullen. En dat is het. Kan niet verder klikken.
De artikelen/tabs zie ik niet.
Laatst bewerkt 27 sep 2013 11:41 door inef1.
- inef1
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
27 sep 2013 12:25
Heb je de informatie die je wil tonen van wel omgezet 'Publiek' naar 'Geregisteerd'.
Alleen zo koppel je die inhoud (Modules, Menu's, categorieën en artikelen) aan de groep Geregistreerd.
Alleen zo koppel je die inhoud (Modules, Menu's, categorieën en artikelen) aan de groep Geregistreerd.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
27 sep 2013 13:04
Oef ja, het menu moet natuurlijk op registered worden aangepast. Het werkt nu.
Kan ik er ook een soort van beveiliging of blok opzetten zodat niet iedereen zich registreert. Zodat ik bepaal wie wel of geen toegang krijgt, of zit deze optie er niet op?
Kan ik er ook een soort van beveiliging of blok opzetten zodat niet iedereen zich registreert. Zodat ik bepaal wie wel of geen toegang krijgt, of zit deze optie er niet op?
- inef1
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
27 sep 2013 13:27
Ga naar Gebruikersbeheer en dan naar Opties.
Daar moet je twee dingen aanpassen:
1. Accountactivatie voor nieuwe gebruikers instellen op Admin.
2. Notificatie e-mail aan administrators instellen op Ja.
Nu heb je het registratieproces in eigen hand.
Daar moet je twee dingen aanpassen:
1. Accountactivatie voor nieuwe gebruikers instellen op Admin.
2. Notificatie e-mail aan administrators instellen op Ja.
Nu heb je het registratieproces in eigen hand.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
Tijd voor maken pagina: 0.800 seconden