Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Selectie systeem
Selectie systeem
06 okt 2013 07:18
In mijn website zou ik graag een selectie systeem willen gebruiken met verschillende dropdown inputboxen die de gebruikers helpt bij het maken van een selectie.
Op de site van SigmaTech zie je wat ik bedoel.
De gebruiker begint met het op te geven of de schilderwerken Binnen of Buiten dienen te gebeuren, en afhankelijk van deze selectie wordt er een volgende input box getoond met nieuwe selectie mogelijkheden.
Dit wordt herhaald tot er uiteindelijk een paar systemen getoond worden.
Op de site van SigmaTech zie je wat ik bedoel.
De gebruiker begint met het op te geven of de schilderwerken Binnen of Buiten dienen te gebeuren, en afhankelijk van deze selectie wordt er een volgende input box getoond met nieuwe selectie mogelijkheden.
Dit wordt herhaald tot er uiteindelijk een paar systemen getoond worden.
- Donamd
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
Selectie systeem
06 okt 2013 08:35
www.rsjoomla.com/support/documentation/v...ditional-fields.html
Kijk eens naar bovenstaande.
Er zijn vast meer mogelijkheden, heb je al eens in de extensions van Joomla gegrasduind?
Kijk eens naar bovenstaande.
Er zijn vast meer mogelijkheden, heb je al eens in de extensions van Joomla gegrasduind?
Gahan Zwart
CMSJoy
KVK: 01164886
CMSJoy
KVK: 01164886
- GahanZwart
-
- Bekend met Joomla!NL
-
-
Selectie systeem
06 okt 2013 19:15
Denk dat je het beste even
hier
kunt kijken. Zijn zo te zien alleen geen gratis alternatieven beschikbaar.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Selectie systeem
11 okt 2013 04:29
Ik vind nog niet wat ik bedoel.
De mogelijkheid zou moeten bestaan om met meerdere filters als eindresultaat een Joomla artikel te vinden.
De filters worden telkens aangepast in functie van de voorgaande keuze die gemaakt is.
Iemand hiervoor een idee ?
De mogelijkheid zou moeten bestaan om met meerdere filters als eindresultaat een Joomla artikel te vinden.
De filters worden telkens aangepast in functie van de voorgaande keuze die gemaakt is.
Iemand hiervoor een idee ?
- Donamd
-
Heeft onderwerp gestart
-
Selectie systeem
11 okt 2013 09:20
Ik was even in de veronderstelling dat het om VM ging. Als het echt om artikelen gaat, dan misschien
hier
even kijken. Er zijn ook wel opties met een zogenaamde CCK (Content Construction Kit) zoals SobiPro of Zoo, maar dan moet je e.e.a. daarin opbouwen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
Selectie systeem
11 okt 2013 12:29
Ik zie de link niet tussen wat ik wil bekomen en de extensies die voorgesteld worden in uw vorige berichtje.
Ik heb de demo van allemaal al eens bekeken, maar zie het niet.
Hoe zou dit dan moeten functioneren om via een aantal keuzes te komen tot een bepaald artikel, zoals je ziet bij de website van Sigmatech als je kiest op Ondergrond.
Ik heb de demo van allemaal al eens bekeken, maar zie het niet.
Hoe zou dit dan moeten functioneren om via een aantal keuzes te komen tot een bepaald artikel, zoals je ziet bij de website van Sigmatech als je kiest op Ondergrond.
- Donamd
-
Heeft onderwerp gestart
-
Selectie systeem
12 okt 2013 10:43
Ik heb intussen een artikel gevonden waarin beschreven staat wat ik wil bekomen.
Zie hier
Het maken van de tabellen in de database dat zal me nog wel lukken.
Ik heb intussen ook de voorbeeld bestanden gedownload en even bekeken.
Maar mijn kennis is nog te beperkt om te weten hoe ik hiermee aan de slag moet gaan.
Ik veronderstel dat ik zelf een module moet maken ...
Kan iemand me hiermee op weg zetten ?
Zie hier
Het maken van de tabellen in de database dat zal me nog wel lukken.
Ik heb intussen ook de voorbeeld bestanden gedownload en even bekeken.
Maar mijn kennis is nog te beperkt om te weten hoe ik hiermee aan de slag moet gaan.
Ik veronderstel dat ik zelf een module moet maken ...
Kan iemand me hiermee op weg zetten ?
- Donamd
-
Heeft onderwerp gestart
-
Selectie systeem
12 okt 2013 11:58
Dit soort formulieren zijn ook wel met Joomla extensies te maken, bijvoorbeeld met
Chronoforms
.
Je kunt een overigens de code van die link ook wel embedden in een pagina of aangepaste html module m.b.v. Jumi of Sourcerer.
Je kunt een overigens de code van die link ook wel embedden in een pagina of aangepaste html module m.b.v. Jumi of Sourcerer.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
Selectie systeem
12 okt 2013 21:23
Ih heb intussen volgende gedaan :
In mijn database heb ik volgende tabellen gemaakt en met de volgende velden :
Tabel : jos_cascade_tabel1
Veld : Tab1_id = INT
Tab1_text = VarChar (100)
Tabel : jos_cascade_tabel2
Veld : Tab2_id = INT
Tab2_idTab1 = INT
Tab2_text = VarChar (100)
In deze tabellen heb ik ook reeds enkele gegevens ingevuld.
Chronoforms heb ik intussen ook geïnstalleerd en het is me gelukt om een eerste combobox te maken die de gegevens haalt uit de database.
Hoe kan ik de waarde nu aan een variabele toekennen van de selectie van de eerste combobox zodat ik deze kan gebruiken in mijn query voor het vullen van de tweede combobox ? De bedoeling is dat deze waarde bepaalt wordt vanzodra de gebruiker de waarde geselecteerd heeft in de combobox, dus zonder dat er op een submit knop wordt gedrukt.
In mijn database heb ik volgende tabellen gemaakt en met de volgende velden :
Tabel : jos_cascade_tabel1
Veld : Tab1_id = INT
Tab1_text = VarChar (100)
Tabel : jos_cascade_tabel2
Veld : Tab2_id = INT
Tab2_idTab1 = INT
Tab2_text = VarChar (100)
In deze tabellen heb ik ook reeds enkele gegevens ingevuld.
Chronoforms heb ik intussen ook geïnstalleerd en het is me gelukt om een eerste combobox te maken die de gegevens haalt uit de database.
Hoe kan ik de waarde nu aan een variabele toekennen van de selectie van de eerste combobox zodat ik deze kan gebruiken in mijn query voor het vullen van de tweede combobox ? De bedoeling is dat deze waarde bepaalt wordt vanzodra de gebruiker de waarde geselecteerd heeft in de combobox, dus zonder dat er op een submit knop wordt gedrukt.
- Donamd
-
Heeft onderwerp gestart
-
Selectie systeem
12 okt 2013 22:33 - 12 okt 2013 22:39
Ik probeer ook nog via een andere piste. Door de gegevens van de list niet uit een database te halen maar volgens de werkwijze van dit
artikel
.
Hier zie je in werking hoe het er voorlopig uitziet op mijn site. Zoals je ziet worden de gegevens wel gegroepeerd maar volgens mij is het probleem bij het gedeelte javascript.
Ik heb hiervoor bij Events - On Load - Load JS toegevoegd en daar de javascript code in toegevoegd.
Wat zou er mis kunnen zijn ?
Hier zie je in werking hoe het er voorlopig uitziet op mijn site. Zoals je ziet worden de gegevens wel gegroepeerd maar volgens mij is het probleem bij het gedeelte javascript.
Ik heb hiervoor bij Events - On Load - Load JS toegevoegd en daar de javascript code in toegevoegd.
Wat zou er mis kunnen zijn ?
Laatst bewerkt 12 okt 2013 22:39 door Donamd.
- Donamd
-
Heeft onderwerp gestart
-
Selectie systeem
13 okt 2013 09:21
En met Powerfields - Dynamic dropdown? Zo heb ik het gedaan.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.998 seconden