Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Selectie systeem
Selectie systeem
13 okt 2013 10:27
Misschien handiger als je deze even uitpakt en importeert in chronoforms met restore forms.
Is een veld met een dag en bij die dag behorende specifieke tijden, maar dan kan je het principe zien.
Is een veld met een dag en bij die dag behorende specifieke tijden, maar dan kan je het principe zien.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Selectie systeem
13 okt 2013 16:20
Bedankt Astrid,
Ik heb intussen 4 boxen volledig ingevuld met diverse selecties die mogelijk zijn. Ik denk dat er nog 2 boxen te gaan zijn.
Daarna zal er een submit knop toegevoegd dienen te worden.
De bedoeling is dat er een artikel in Joomla getoond wordt afhankelijk van de ingevoerde selecties.
Hoe pak ik dit aan ?
Ik heb intussen 4 boxen volledig ingevuld met diverse selecties die mogelijk zijn. Ik denk dat er nog 2 boxen te gaan zijn.
Daarna zal er een submit knop toegevoegd dienen te worden.
De bedoeling is dat er een artikel in Joomla getoond wordt afhankelijk van de ingevoerde selecties.
Hoe pak ik dit aan ?
- Donamd
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
Selectie systeem
13 okt 2013 20:18
Ik ging er vanuit dat je daar al over nagedacht had. Misschien iets met keywords of tags. Overigens vandaar ook mijn eerdere suggesties voor een VM filter.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
Selectie systeem
13 okt 2013 21:20
Als ik de id kan opvragen van de geselecteerde waarde in een veld, dan zou ik deze willen gebruiken om een url te maken om een pagina te openen.
Bij de On Submit zou ik dan een actie Custom Code kunnen toevoegen met deze link
Dus hoe kan ik de waarde van een veld opvragen om deze te gebruiken in een berekening ?
Bij de On Submit zou ik dan een actie Custom Code kunnen toevoegen met deze link
Code:
<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0; url=http://www.yourdomain.com/artikel">
Dus hoe kan ik de waarde van een veld opvragen om deze te gebruiken in een berekening ?
- Donamd
-
Heeft onderwerp gestart
-
Selectie systeem
15 okt 2013 05:42
Intussen heb ik de id kunnen opvragen van de keuze die geselecteerd is in een bepaald veld.
Dit resultaat $tval gebruik ik daarna om een url mee samen te stellen van een artikel dat in de laatste regel getoond wordt op het scherm.
Hiervoor gebruik ik volgende code :
Het zou nu ook nog leuk zijn indien ik de effectieve geselecteerde tekst van een bepaald veld zou kunnen opvragen en deze mee tonen in dit als variabele mee getoond wordt in het artikel aan de gebruiker zodat deze herinnerd wordt aan de selectie die hij doorgevoerd heeft en welk hiervan het resultaat is.
Iemand een idee ?
Dit resultaat $tval gebruik ik daarna om een url mee samen te stellen van een artikel dat in de laatste regel getoond wordt op het scherm.
Hiervoor gebruik ik volgende code :
Code:
<?php
$tval = $_POST['veld_5']; //assign the submitted value to a variable
$url = ('http://www.domeinnaam.be/'.$tval);
header('location: '.$url)
?>
Het zou nu ook nog leuk zijn indien ik de effectieve geselecteerde tekst van een bepaald veld zou kunnen opvragen en deze mee tonen in dit als variabele mee getoond wordt in het artikel aan de gebruiker zodat deze herinnerd wordt aan de selectie die hij doorgevoerd heeft en welk hiervan het resultaat is.
Iemand een idee ?
- Donamd
-
Heeft onderwerp gestart
-
Selectie systeem
15 okt 2013 08:26
Lastig om je denkwijze te volgen, maar heel misschien heb je
hier
iets aan?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
Selectie systeem
16 okt 2013 20:40
Ik kom er nog niet. Aan de hand van uw voorbeeld zal ik het even toelichten wat ik wil bekomen.
Bij Event hebt U de actie Dynamic Dropdown toegevoegd met daarin verschillende opties waaruit kan gekozen worden.
vb maandag: 10.00-11.00=10.00-11.00,19.00-20.00=19.00-20.00,20.00-21.00=20.00-21.00
U hebt er voor gekozen om het gedeelte voor het '=' teken hetzelfde te nemen als de waarde achter het '=' teken. Dit vereenvoudigd het verhaal. In mijn toepassing is dit niet. Voor het gedeelte voor het '=' teken heb ik een gecombineerde cijfer/tekst opgegeven vb sel_1a2b.
Bij het opvragen van de waarde met de code hierna geeft met dit het resultaat van het gedeelte van voor het '=' teken. Ik zou nu echter ook graag de waarde opvragen van het gedeelte na het '=' teken.
Het resultaat van $tval is zoals hierboven aangegeven sel_1a2b. Met de regel
wordt de pagina van
www.domeinnaam.be/sel_1a2b
op het scherm getoond.
Om deze pagina te maken heb ik een artikel gemaakt en benoemd sel_1a2b en in een hidden menu een menuonderdeel gemaakt dat een individueel artikel toont nl met naam sel_1a2b.
De bedoeling zou dan moeten zijn dat in dit artikel enkele variabele velden zijn waarin de waarde van het geselecteerde deel dat achter het '=' staat hierin vermeldt wordt.
Hiervoor nog een suggestie ?
Bij Event hebt U de actie Dynamic Dropdown toegevoegd met daarin verschillende opties waaruit kan gekozen worden.
vb maandag: 10.00-11.00=10.00-11.00,19.00-20.00=19.00-20.00,20.00-21.00=20.00-21.00
U hebt er voor gekozen om het gedeelte voor het '=' teken hetzelfde te nemen als de waarde achter het '=' teken. Dit vereenvoudigd het verhaal. In mijn toepassing is dit niet. Voor het gedeelte voor het '=' teken heb ik een gecombineerde cijfer/tekst opgegeven vb sel_1a2b.
Bij het opvragen van de waarde met de code hierna geeft met dit het resultaat van het gedeelte van voor het '=' teken. Ik zou nu echter ook graag de waarde opvragen van het gedeelte na het '=' teken.
Code:
<?php
$tval = $_POST['veld_5']; //assign the submitted value to a variable
$url = ('http://www.domeinnaam.be/'.$tval);
?>
Het resultaat van $tval is zoals hierboven aangegeven sel_1a2b. Met de regel
Code:
Om deze pagina te maken heb ik een artikel gemaakt en benoemd sel_1a2b en in een hidden menu een menuonderdeel gemaakt dat een individueel artikel toont nl met naam sel_1a2b.
De bedoeling zou dan moeten zijn dat in dit artikel enkele variabele velden zijn waarin de waarde van het geselecteerde deel dat achter het '=' staat hierin vermeldt wordt.
Hiervoor nog een suggestie ?
- Donamd
-
Heeft onderwerp gestart
-
Selectie systeem
18 okt 2013 21:46
Met DB Record Loader heb ik gezien dat ik de value van een record kan opvragen uit de database waarin chronoforms de gegevens heeft opgeslagen.
Ik heb eerst even getest met het ID nummer te gebruiken als zoek functie en dit lukt. Mijn query die ik nodig heb is echter complexer.
In 'Veld_5' van mijn formulier gaat de waarde staan waarnaar gezocht dient te worden.
Stel de waarde van Veld_5 is 1234.
Hierbij enkele voorbeelden van records in de tabel jos_chronoform_actions van het veld content1:
Record 1 : 9854,7586,2547,1234
Record 2 : 2548,6587,2547,3658
De bedoeling is dat het resultaat van de query record 1 dient te zijn.
Ik denk dat ik hiervoor via Advanced in het veld Where Statement mijn query dien op te geven.
Dit is nog niet heel duidelijk hoe deze dient ingevoerd te worden.
Volgende gegevens heb ik al ingevuld :
DB Field : content1
Table : jos_chronoform_actions
Hoe dient de query hiervoor opgegeven te worden ?
Ik heb eerst even getest met het ID nummer te gebruiken als zoek functie en dit lukt. Mijn query die ik nodig heb is echter complexer.
In 'Veld_5' van mijn formulier gaat de waarde staan waarnaar gezocht dient te worden.
Stel de waarde van Veld_5 is 1234.
Hierbij enkele voorbeelden van records in de tabel jos_chronoform_actions van het veld content1:
Record 1 : 9854,7586,2547,1234
Record 2 : 2548,6587,2547,3658
De bedoeling is dat het resultaat van de query record 1 dient te zijn.
Ik denk dat ik hiervoor via Advanced in het veld Where Statement mijn query dien op te geven.
Dit is nog niet heel duidelijk hoe deze dient ingevoerd te worden.
Volgende gegevens heb ik al ingevuld :
DB Field : content1
Table : jos_chronoform_actions
Hoe dient de query hiervoor opgegeven te worden ?
- Donamd
-
Heeft onderwerp gestart
-
Selectie systeem
18 okt 2013 23:37
Misschien je vraag even stellen op het forum van de makers? Zij reageren over het algemeen heel snel.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
Selectie systeem
19 okt 2013 23:35
Intussen heb ik alles klaar ivm het selectiesysteem. Nu dient er nog enkel een Joomla article getoond te worden.
Het is wel zo dat de resultaten van de voorgaande selecties getoond dienen te worden samen met het Joomla article.
Hiervoor denk ik aan 2 mogelijkheden :
1. In het Joomla artikel een mogelijkheid voorzien dat de strings van de php code getoond worden in het Joomla artikel
2. Of 2de mogelijkheid dat een Joomla artikel getoond wordt en de voorgaande code die getoond is vanuit php zichtbaar blijft.
Iemand een idee hoe ik dit nog dien aan te pakken ?
Het is wel zo dat de resultaten van de voorgaande selecties getoond dienen te worden samen met het Joomla article.
Hiervoor denk ik aan 2 mogelijkheden :
1. In het Joomla artikel een mogelijkheid voorzien dat de strings van de php code getoond worden in het Joomla artikel
2. Of 2de mogelijkheid dat een Joomla artikel getoond wordt en de voorgaande code die getoond is vanuit php zichtbaar blijft.
Iemand een idee hoe ik dit nog dien aan te pakken ?
- Donamd
-
Heeft onderwerp gestart
-
Tijd voor maken pagina: 0.954 seconden