Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Blog via Menu-type Categorieblog of Module Artikelcategorie
Blog via Menu-type Categorieblog of Module Artikelcategorie
10 okt 2013 16:52 - 10 okt 2013 16:53
Hoi,
Ik ben aan het spelen geweest met een Blog. Ik vond de presentatie via een module op het eerste gezicht handig. Je kunt dan n.l groeperen per jaar en maand. Vind ik persoonlijk wel zo netjes.
Maar wat doet het module dan weer extra: E.e.a wordt als een <ul> getoond en met extra regels. Dat wordt zo ingegeven vanuit het Template zoiets van de Class _artikel_content
Dus toch maar een Menu-type gemaakt, deze presenteert e.e.a keurig maar dan mis ik toch weer de handige functionaliteit van het groeperen.
Heeft iemand een idee om toch de module goed gepresenteerd te krijgen?
Alvast bedankt.
Ron
Ingevoegde bijlagen er uit, nu losse bijlagen
Ik ben aan het spelen geweest met een Blog. Ik vond de presentatie via een module op het eerste gezicht handig. Je kunt dan n.l groeperen per jaar en maand. Vind ik persoonlijk wel zo netjes.
Maar wat doet het module dan weer extra: E.e.a wordt als een <ul> getoond en met extra regels. Dat wordt zo ingegeven vanuit het Template zoiets van de Class _artikel_content
Dus toch maar een Menu-type gemaakt, deze presenteert e.e.a keurig maar dan mis ik toch weer de handige functionaliteit van het groeperen.
Heeft iemand een idee om toch de module goed gepresenteerd te krijgen?
Alvast bedankt.
Ron
Ingevoegde bijlagen er uit, nu losse bijlagen
Laatst bewerkt 10 okt 2013 16:53 door RonP.
- RonP
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
10 okt 2013 17:19
Css aanpassen van de module.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
25 okt 2013 15:57
Astrid,
Excuses voor de late reactie, even er tussen uit geweest. Firefox is mij bekend. Deze module blijkt zelf geen standaard CSS te hebben, die zal dan ergens gemaakt moeten worden(via override) . Ik zoek nog even en laat resultaat zeker weten (al of niet met een vraag)
Ron
Excuses voor de late reactie, even er tussen uit geweest. Firefox is mij bekend. Deze module blijkt zelf geen standaard CSS te hebben, die zal dan ergens gemaakt moeten worden(via override) . Ik zoek nog even en laat resultaat zeker weten (al of niet met een vraag)
Ron
- RonP
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
01 nov 2013 16:39
Daar ben ik weer, weer even een tijdje niet online geweest.
Ik heb het volgende gedaaan.
In de template.css een toevoeging gemaakt
Vervolgens bij Module Artikelcategorie --> Geavanceerde opties
Module class achtervoegsel de waarde (in mijn geval dus) ' he' geplaatst. LET OP NIET met de ' maar WEL met de spatie.
Ron
Ik heb het volgende gedaaan.
In de template.css een toevoeging gemaakt
Code:
/* suffix voor module Artikelcategorie */
div.he ul>li:before
{
content: none;
margin-right: 6px;
bottom: 30px;
position: relative;
display: block;
vertical-align: middle;
font-size: 0;
line-height: 0;
}
div.he h5
{
margin-top: 15px;
}
Module class achtervoegsel de waarde (in mijn geval dus) ' he' geplaatst. LET OP NIET met de ' maar WEL met de spatie.
Ron
- RonP
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
Tijd voor maken pagina: 1.245 seconden