Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
jQuery icm Joomla
jQuery icm Joomla
15 okt 2013 14:52 - 15 okt 2013 15:30
Dit heb ik gemaakt
jsfiddle.net/robdegekste/aqNAj/2/
Nu wil ik graag importeren op een Joomla site.
De HTML/CSS is geen probleem echter waar importeer ik jQuery?
Zit zelf te denken om een file aan te maken op de server maar hoe en waar is mij nog onduidelijk.
Ben vooral aan het stoeien waarin ik de jsquery moet laden.
Heb net de volgende plugin geïnstalleerd extensions.joomla.org/extensions/core-en...jquery-scripts/18327
Nu ben ik aan het kijken waar ik de jQuery kan toevoegen op de server.
Zodra dit gebeurt is ga ik kijken hoe ik de verwijzing naar de HTML pagina maak.
Edit Jelle.
Ik heb het bericht samengevoegd, dit is een forum geen dagboek.
Nu wil ik graag importeren op een Joomla site.
De HTML/CSS is geen probleem echter waar importeer ik jQuery?
Zit zelf te denken om een file aan te maken op de server maar hoe en waar is mij nog onduidelijk.
Ben vooral aan het stoeien waarin ik de jsquery moet laden.
Heb net de volgende plugin geïnstalleerd extensions.joomla.org/extensions/core-en...jquery-scripts/18327
Nu ben ik aan het kijken waar ik de jQuery kan toevoegen op de server.
Zodra dit gebeurt is ga ik kijken hoe ik de verwijzing naar de HTML pagina maak.
Edit Jelle.

Laatst bewerkt 15 okt 2013 15:30 door Jelle.
- robdegekste
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
jQuery icm Joomla
16 okt 2013 12:03
Ben nu heel wat stappen verder.
Heb alles geïmporteerd in de site, jQuery/HTML in een artikel in HTML modus en CSS in css.style. In Firefox werkt alles alleen het goed door klikken nog niet.
Het verschil is groot in de drie browsers
allmotive.eu/producten/test-pagina
www.dfsk-citytruck.eu/nl/citytransporter/test-pagina.html
Chrome - DFSK - Imagemap wordt nog niet samen gevoegd
Chrome - Allmotive - Imagemap oogt perfect alleen mouseover/click werkt nog niet
IE - DFSK - Mouseover werkt perfect, nog geen juiste click
IE - Allmotive - Imagemap oogt perfect alleen mouseover/click werkt nog niet
Firefox - DFSK - Mouseover werkt perfect, nog geen juiste click
Firefox - Allmotive - Imagemap oogt perfect alleen mouseover/click werkt nog niet
Nu opzoek waarom de click op een provincie niet goed wordt uitgevoerd. Verder uitzoeken waarom DFSK in Chrome niet goed wordt geladen en in Firefox juist wel. Zodra het mij gelukt is zal ik de input hier neerzetten zodat leden het misschien kunnen gebruiken in de toekomst.
Heb alles geïmporteerd in de site, jQuery/HTML in een artikel in HTML modus en CSS in css.style. In Firefox werkt alles alleen het goed door klikken nog niet.
Code:
<script type="text/javascript">// <![CDATA[
jQuery(document).ready(function() {
</script>
Javascript komt hieronder
[HTML code komt hieronder]
Het verschil is groot in de drie browsers
allmotive.eu/producten/test-pagina
www.dfsk-citytruck.eu/nl/citytransporter/test-pagina.html
Chrome - DFSK - Imagemap wordt nog niet samen gevoegd
Chrome - Allmotive - Imagemap oogt perfect alleen mouseover/click werkt nog niet
IE - DFSK - Mouseover werkt perfect, nog geen juiste click
IE - Allmotive - Imagemap oogt perfect alleen mouseover/click werkt nog niet
Firefox - DFSK - Mouseover werkt perfect, nog geen juiste click
Firefox - Allmotive - Imagemap oogt perfect alleen mouseover/click werkt nog niet
Nu opzoek waarom de click op een provincie niet goed wordt uitgevoerd. Verder uitzoeken waarom DFSK in Chrome niet goed wordt geladen en in Firefox juist wel. Zodra het mij gelukt is zal ik de input hier neerzetten zodat leden het misschien kunnen gebruiken in de toekomst.
- robdegekste
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
jQuery icm Joomla
16 okt 2013 14:14
Hier is nog even de originele pagina
www.piaggio-bedrijfswagens.nl/dealers/
Van deze site heb ik alleen de frontend inloggegevens en de site is gewmaakt in Wordpress.
Van deze site heb ik alleen de frontend inloggegevens en de site is gewmaakt in Wordpress.
- robdegekste
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
jQuery icm Joomla
17 okt 2013 09:51
Je kunt het jezelf ook makkelijk maken en deze url gewoon in een wrapper laden en de css een beetje aanpassen in jsfiddle.
Code:
http://fiddle.jshell.net/robdegekste/aqNAj/2/show/?name=result
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
jQuery icm Joomla
17 okt 2013 09:55
Dit is de laatste update, zo ver ben ik nu:
jQuery werkt nu op beide test sites alleen de belangrijkste stap, het tonen van informatie als je op de provincie klikt lukt maar niet. Net geprobeert te werken met hyperlinks alleen lukt dit alleen met rechtmuisknop op de provincie, dus deze oplossing valt ook af. Zo frustrerend als het bijna af is alleen de laatste klik werkt niet goed. Het rare is dat current hover, wel wordt geladen namelijk provincie Noord-Holland. Waarom dan de andere provincies niet?
Astrid,
Werkt dit echt? En snel ook? Zou wel geniaal zijn, als het maar werkt! Zit hier al 3 dagen mee te stoeien en het is aardig frustrerend. Ga even googlen op wrapper en jou oplossing. Liever dat mijn oplossing gewoon werkt, voor mijn gevoel ben ik zo dichtbij nu.
jQuery werkt nu op beide test sites alleen de belangrijkste stap, het tonen van informatie als je op de provincie klikt lukt maar niet. Net geprobeert te werken met hyperlinks alleen lukt dit alleen met rechtmuisknop op de provincie, dus deze oplossing valt ook af. Zo frustrerend als het bijna af is alleen de laatste klik werkt niet goed. Het rare is dat current hover, wel wordt geladen namelijk provincie Noord-Holland. Waarom dan de andere provincies niet?
Astrid,
Werkt dit echt? En snel ook? Zou wel geniaal zijn, als het maar werkt! Zit hier al 3 dagen mee te stoeien en het is aardig frustrerend. Ga even googlen op wrapper en jou oplossing. Liever dat mijn oplossing gewoon werkt, voor mijn gevoel ben ik zo dichtbij nu.
- robdegekste
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
jQuery icm Joomla
17 okt 2013 10:00
Ja, dat werkt. Je moet alleen even kijken naar de css. Maar dat moet eenvoudig aan te passen zijn. Kijk
hier
maar even.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
jQuery icm Joomla
17 okt 2013 10:54
Ziet er inderdaad goed uit, dat koste u niet zoveel tijd of wel? Damn ben me toch al lang bezig. Ga direct kijken hoe ik een wrapper in en artikel toevoeg. Bedankt voor de goede input, nu nog de goede uitvoering 
Als ik dan straks bijvoorbeeld een dealer wil toevoegen dan moet ik dat ook doen in jsfiddle?

Als ik dan straks bijvoorbeeld een dealer wil toevoegen dan moet ik dat ook doen in jsfiddle?
- robdegekste
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
jQuery icm Joomla
17 okt 2013 11:02Ja, dat wel. Maar dit gaat inderdaad heel snel. Moest alleen even puzzelen hoe de url eruit moest zien, maar dat was een paar minuten.Als ik dan straks bijvoorbeeld een dealer wil toevoegen dan moet ik dat ook doen in jsfiddle?
Als je alleen de dealerkaart wilt tonen dan kan je eenvoudig een menu-item van het type wrapper maken. Ik zou daar mee beginnen.
Voor wat betreft je css zou ik je aanraden om twee jsfiddle bestanden te maken. Een voor elke site. Je kunt daar voor zover ik kan zien verwijzen naar een extern css bestand. Verwijs daar naar je template.css en voeg de css definities van fiddle toe aan je template.css. Hierdoor worden classes die niet gedefinieerd zijn in jsfiddle automatisch uit je template.css gehaald, zodat e.e.a. aangepast wordt aan de look and feel van je site.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
jQuery icm Joomla
17 okt 2013 11:07
Goede input weer, ga eerst aan de slag met de wrapper, volgens mij is dit filmpje een aardige handleiding,
Zodra het gelukt is, kom ik hier weer terug. Echt relax dat je zo snel reageert, mijn dank is groot
Zodra het gelukt is, kom ik hier weer terug. Echt relax dat je zo snel reageert, mijn dank is groot

- robdegekste
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
jQuery icm Joomla
17 okt 2013 11:12 - 17 okt 2013 11:12
Nee! Je bent echt veel te ingewikkeld bezig! Ga naar het menu-item dat je nu hebt aangemaakt naar het artikel met al die niet werkende code. Klik op de knop selecteren naast menu-item type. Rechtsonder zie je dan Wrapper:
Vul dan rechts de url in die ik je hierboven geef
Overigens werkt jouw template met style.css dus waar ik eerder template.css schreef moet je lezen style.css.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Vul dan rechts de url in die ik je hierboven geef
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Overigens werkt jouw template met style.css dus waar ik eerder template.css schreef moet je lezen style.css.
Groetjes, Astrid
sluiten
Laatst bewerkt 17 okt 2013 11:12 door Astrid.
- Astrid
-
-
jQuery icm Joomla
17 okt 2013 11:19 - 17 okt 2013 11:21
OMG, het werkt en zo simpel!!! Wow, ben heel blij Astrid! Alleen is de rand weg te krijgen?
Nu moet ik inderdaad de layout aan gaan passen merk ik. Er moet bijvoorbeeld naar beneden gescrolled worden en iets meer naar rechts zou fijn zijn. Zag in de debugger dat ik de button content kan aanpassen alleen is het gelijk voor de gehele pagina.
www.dfsk-citytruck.eu/nl/citytransporter/test-2.html
Nu moet ik inderdaad de layout aan gaan passen merk ik. Er moet bijvoorbeeld naar beneden gescrolled worden en iets meer naar rechts zou fijn zijn. Zag in de debugger dat ik de button content kan aanpassen alleen is het gelijk voor de gehele pagina.
www.dfsk-citytruck.eu/nl/citytransporter/test-2.html
Laatst bewerkt 17 okt 2013 11:21 door robdegekste.
- robdegekste
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
jQuery icm Joomla
17 okt 2013 11:22 - 17 okt 2013 11:22
Dat zei ik al. Is een kwestie van css nog even aanpassen.
Voeg dit toe aan style.css:
Zet scrollbalken uit bij de opties van je menu-item en pas eventueel de hoogte nog iets aan bij de opties.
Voeg dit toe aan style.css:
Code:
.wrapper {
border: 0px;
}
Groetjes, Astrid
sluiten
Laatst bewerkt 17 okt 2013 11:22 door Astrid.
- Astrid
-
-
Tijd voor maken pagina: 1.107 seconden