Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

PHP overbrengen

PHP overbrengen

21 okt 2013 18:41
Alhoewel ik inmiddels genoeg kaas heb gegeten van Joomla weet ik nog steeds niks van PHP.

Ik heb een site waar in een custom cms transportkosten worden berekend. Nu wil ik dit script overzetten naar een joomla site. Hoe ga ik hiervoor te werk? Heb een transportkosten.php en transportkosten.html gevonden, deze heb ik bijgevoegd.
Code:
<?php /* Bestand : transportkosten.php Site : max-verhuur.nl Datum : Beschrijving : */ function zipcodeCalc( $from, $to, $key) { $url="http://maps.googleapis.com/maps/api/distancematrix/json?origins=" . $from . "&destinations=" . $to . "&mode=driving&language=nl-NL&sensor=false"; $ch = curl_init( $url); curl_setopt( $ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true); //curl_setopt( $ch, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, 1); curl_setopt( $ch, CURLOPT_MAXREDIRS, 3); curl_setopt( $ch, CURLOPT_REFERER, 'http://google.com'); $str = curl_exec( $ch); if( curl_getinfo( $ch, CURLINFO_HTTP_CODE ) == 200 ) { return $str; } else { return curl_error( $ch); } } $oTpl->assignInclude("content", D_TPL . "transportkosten.html"); $oTpl->prepare(); $oTpl->assign( "paginatekst", paginaTekst($aPaginaInfo['pk_tekst'])); $key = 'ABQIAAAAD0JSACkLtZqLCI0ecZuovBQ1ClEvqCRcLv_gyqvnrWoqK4W8iRS4GfuyJlQ4RAdK7mOCMHHm3Std9Q'; if (isset($_POST['bereken'])) { $fout = false; $from = '3812RB'; $kmprijs = 0.5; $to = str_replace(" ","",$_POST['naar']); $fout = (!preg_match("/^([0-9]){4}([a-z]){2}$/i",$to)) ? true : false ; $sBlock = ($fout === true) ? 'formfout' : 'formgoed' ; $oTpl->newBlock( $sBlock ); if ($fout === false) { $fetch = json_decode( zipcodeCalc( $from, $to, $key), true ); $oTpl->assign(array( "postcode" => trim_html($_POST['naar']), "kilometers" => $fetch["rows"][0]["elements"][0]["distance"]["text"], "kosten" => ((4 * (ceil($fetch["rows"][0]["elements"][0]["distance"]["value"]/1000))) * $kmprijs) . ',-' )); //echo 'Afstand (enkel): '.$fetch["rows"][0]["elements"][0]["distance"]["text"].'<br />'; //echo 'Tijdsduur: '.$fetch["rows"][0]["elements"][0]["duration"]["text"].'<br />'; //echo 'Transportkosten: &euro; ' . 2 * (ceil($fetch["rows"][0]["elements"][0]["distance"]["value"]/1000)) . ',-'; } } define("BREADCRUMBS", true); ?>
Code:
<div style="padding-top:20px;"> {paginatekst} </div> <div style="padding-top:0px;"> <!-- START BLOCK : formgoed --> <div id="formgoed"><p style="font-weight:bold">De transportkosten van onze locatie in Amersfoort naar {postcode} ({kilometers}) bedragen &euro; {kosten}</p></div> <!-- END BLOCK : formgoed --> <!-- START BLOCK : formfout --> <div id="formfout"><p>U dient een geldige postcode in te vullen bestaande uit 4 cijfers en 2 letters.</p></div> <!-- END BLOCK : formfout --> <p>De postcode waar de tent (of tenten) geleverd moet worden (volledige postcode s.v.p.): <form action="http://www.max-verhuur.nl{phpself}" method="post"> <input type="text" name="naar" size="12" maxlength="7" /> <input type="submit" name="bereken" value="Bereken vrachtkosten" /> </form> </p> <p>&nbsp;</p> <p style="font-size:9px">Deze berekening wordt gedaan op basis van de afstand van de loods naar de betreffende postcode. Er wordt gebruik gemaakt van Google Maps voor het berekenen van de snelste route tussen de twee plaatsen</p><p>&nbsp;</p> </div>
Bedrijfindewolken.nl
Bedrijf in de Wolken. Alles voor de ondernemer onder één dak
Webdesign - Vormgeving - Marketing - Hosting - Drukwerk - Cloud oplossingen
  • OpticMoon
  • OpticMoon's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

PHP overbrengen

21 okt 2013 19:56
Kijk eens naar Sourcerer van NoNum,ber.
Daarmee kun je eenvoudig PHP-scripts in een Joomla!site toepassen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.178 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie