Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Automatisch aanpassen menu-item op bepaalde tijd

07 nov 2013 16:06
Hallo,

Ik ben bezig met een website met bestelformulier. Tot een bepaalde datum moeten mensen via dit formulier hun bestelling kunnen doen. Op het moment dat die datum is verstreken wil ik de link in het menu naar het bestelformulier automatisch laten doorverwijzen naar een statische pagina. Is wat ik wil mogelijk en zoja, hoe?

Hartelijk dank alvast,
Kees Jan
  • Keesjan
  • Keesjan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

07 nov 2013 16:14
Joomla-versie: 2.5.14
URL: www.scoutinglunteren.nl/oliebollen/
Extensie: RSForm! Pro
  • Keesjan
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

07 nov 2013 16:45
Hallo Keesjan,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Ik zie wel een mogelijkheid, maar is wel even puzzelen. Maak van je bestelknop een aangepaste html module. Zet die met Modules Anywhere van NoNumber in je artikel. Gebruik dan Advanced Module Manager van dezelfde maker om die module op de gewenste datum te depubliceren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

07 nov 2013 17:35
Hoi Astrid,

Dank voor het welkom!

Ik heb de genoemde extensies even uitgeprobeerd, maar ik denk niet dat het is wat ik bedoel. In ieder geval bedankt voor je meedenken!
  • Keesjan
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

08 nov 2013 13:57
Je kan het wel laten werken zoals jij wil. Ik ken echter RSForm niet, ik neem aan dat je een formulier ook als module in een artikel kan zetten, zoals dat ook bij Chronoforms bijvoorbeeld kan. Dat is wel een voorwaarde. Anders zou je het met Modules Anywhere van Nonumber kunnen doen

Het enige waar je rekening mee moet houden is dat de tijd die Joomla aangeeft bij de publicatieopties een andere tijd kan zijn dan de tijd op de webserver van je hoster. Bij mij zat er een uur vroeger verschil in. Daarmee rekening houdend werkt het goed.

Als volgt uitgeprobeerd:
Ik maak een categorie aan met de naam test.
Daarna maak ik twee artikelen aan:

Artikel met naam test1
met als Start publiceren datum in de publicatie opties: huidige tijd en datum
met als Beëindig publiceren datum: de tijd die je het wil laten aflopen.
Zet het artikel op publiceren en sla op.

Artikel met naam test2
met als Start publiceren datum in de publicatie opties: dezelfde datum en tijd die je bij test1 hebt gezet bij Beëindig publiceren
met als Beëindig publiceren datum: leeg laten.
Zet het artikel op publiceren en sla op.

Maak nu een menu item aan, menu-itemtype: Categorieblog. Zorg dat je links bij Vereiste instellingen -> Kies Categorie de categorie test aangeeft.
En zorg ook aan de linkerkant dat bij Blogweergave opties bij Hoofdartikelen het getal 1 staat.
Sla op.

Nu zal test1 bij het Beëindig publiceren tijdstip worden afgelost door test2 met de Start publiceren datum. Je kan dit in Artikelbeheer volgen door bij de artikelen te kijken in de kolom status of het gepubliceerd is of daar op wacht of verlopen is.

Voor wat jij wil kan je in test1 als het ware je formulier zetten, in test 2 je statische pagina zonder formulier.

Wat belangrijk is dat je niets anders in die categorie test koppelt dan de twee artikelen, anders ga je andere inhoud zien.
Gahan Zwart
CMSJoy
KVK: 01164886
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.758 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie