Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Eén artikel uitsluiten van zoekfunctie en URL niet weergeven
08 nov 2013 08:58
Hallo allemaal,
Is het mogelijk in Joomla om één artikel of categorie uit te sluiten van de zoekfunctie binnen Joomla?
En is het ook mogelijk om bij dat artikel of die categorie ervoor te zorgen dat de URL niet zichtbaar is in de balk van de browser, maar dat er gewoon de URL van de homepage blijft staan?
Ik wil namelijk een 'verborgen pagina' maken, die mensen alleen kunnen zien als ze zich ingeschreven hebben voor de nieuwsbrief, waar ze dan ook gratis iets kunnen downloaden als bedankje voor hun inschrijving. Maar als mensen die pagina ook gewoon via de zoekfunctie van Joomla kunnen vinden, is het effect natuurlijk weg.
Iemand een idee? Alvast heel hartelijk bedankt voor het meedenken!
Groetjes Kristie
Is het mogelijk in Joomla om één artikel of categorie uit te sluiten van de zoekfunctie binnen Joomla?
En is het ook mogelijk om bij dat artikel of die categorie ervoor te zorgen dat de URL niet zichtbaar is in de balk van de browser, maar dat er gewoon de URL van de homepage blijft staan?
Ik wil namelijk een 'verborgen pagina' maken, die mensen alleen kunnen zien als ze zich ingeschreven hebben voor de nieuwsbrief, waar ze dan ook gratis iets kunnen downloaden als bedankje voor hun inschrijving. Maar als mensen die pagina ook gewoon via de zoekfunctie van Joomla kunnen vinden, is het effect natuurlijk weg.
Iemand een idee? Alvast heel hartelijk bedankt voor het meedenken!
Groetjes Kristie
- krisjuh22
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
08 nov 2013 09:09
Vond wel iets dat waarschijnlijk wel gaat werken. Zet bij de zoekplugin het zoeken naar gearchiveerde artikelen op niet toegestaan. Archiveer het betreffende artikel en maak een verborgen menu met een menu-item gearchiveerde artikelen. Werkt alleen niet als je meer gearchiveerde artikelen hebt helaas.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
08 nov 2013 11:13
Hoi Astrid,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik had dit zelf nooit kunnen bedenken, nooit geweten wat gearchiveerde artikelen zijn ook trouwens, maar het werkt wel! Bedankt daarvoor.
Enige probleem dat ik nog heb: in het menu heb ik de optie 'Toon Filter' op Verberg gezet, maar toch komt er een filterrand boven te staan. Zie: www.leesfanaten.nl/bedankt-voor-je-inschrijving
En is er dan toevallig ook nog een mogelijkheid om de link van deze pagina niet in de browser te tonen,
nu zie je nog steeds: www.leesfanaten.nl/bedankt-voor-je-inschrijving staan in Firefox als je naar de website surft, terwijl ik eigenlijk wil dat daar alleen www.leesfanaten.nl staat, zodat mensen elkaar niet naar die pagina kunnen linken. Is dat ook nog mogelijk?
Groetjes Kristie
Bedankt voor je snelle reactie. Ik had dit zelf nooit kunnen bedenken, nooit geweten wat gearchiveerde artikelen zijn ook trouwens, maar het werkt wel! Bedankt daarvoor.
Enige probleem dat ik nog heb: in het menu heb ik de optie 'Toon Filter' op Verberg gezet, maar toch komt er een filterrand boven te staan. Zie: www.leesfanaten.nl/bedankt-voor-je-inschrijving
En is er dan toevallig ook nog een mogelijkheid om de link van deze pagina niet in de browser te tonen,
nu zie je nog steeds: www.leesfanaten.nl/bedankt-voor-je-inschrijving staan in Firefox als je naar de website surft, terwijl ik eigenlijk wil dat daar alleen www.leesfanaten.nl staat, zodat mensen elkaar niet naar die pagina kunnen linken. Is dat ook nog mogelijk?
Groetjes Kristie
- krisjuh22
-
Heeft onderwerp gestart
-
08 nov 2013 11:32
Kan eventueel met een override, maar kort door de bocht oplossing is om het met css te verbergen door dit toe te voegen aan je template.css:
Dan nog even het woord filter zoeken bij Taaloverrides en ipv Filter niets invullen.
Voor wat betreft je link, zo even niet. Misschien dat me nog iets anders te binnen schiet dan een kort door de bocht oplossing door je menu-item alias te veranderen in iets minder logisch (algemene-voorwaarden of zoiets).
Code:
.filter-search {
display: none;
}
Voor wat betreft je link, zo even niet. Misschien dat me nog iets anders te binnen schiet dan een kort door de bocht oplossing door je menu-item alias te veranderen in iets minder logisch (algemene-voorwaarden of zoiets).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
08 nov 2013 11:49Dit gaat me even iets te snel, ik heb in Joomla bij Taalbeheer wel het tabje taaloverrides gevonden, maar als ik daarbij ga kijken, zie ik alleen ene bestand 'JGLOBAL_ARTICLES'. Als ik daarop klik, kan ik inderdaad zoeken op het woord filter, maar dan krijg ik heel veel resultaten. Ik weet niet welke ik dan moet hebben, en ook niet hoe ik het dan moet aanpassen. Kun je me dat nog even uitleggen aub?Dan nog even het woord filter zoeken bij Taaloverrides en ipv Filter niets invullen.
- krisjuh22
-
Heeft onderwerp gestart
-
08 nov 2013 12:13
Doe anders ook maar even met css. Ik begrijp even niet wat je ziet, maar dit werkt ook:
Code:
.hidelabeltxt {
display: none;
}
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
08 nov 2013 12:56
Gelukt, super bedankt!
- krisjuh22
-
Heeft onderwerp gestart
-
08 nov 2013 14:32En is er dan toevallig ook nog een mogelijkheid om de link van deze pagina niet in de browser te tonen,
Als je het artikel opent in een pop-up (lightbox o.i.d.) ,dan wordt de URL ook niet getoond.
- Peter
-
- Algemeen Moderator
-
Tijd voor maken pagina: 0.913 seconden