Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Probleem email sinds upload Joomla 2.5.16
Probleem email sinds upload Joomla 2.5.16
17 nov 2013 14:15
Ik heb op zaterdag 16 november via de backend van mijn website een update gemaakt van Joomla 2.5.10 naar 2.5.16. Daarna is het ineens onmogelijk geworden om via de website voor onze nieuwsbrief te registreren of via het contactformulier contact op te nemen. Ik krijg dat een foutmelding dat 'SMTP connect failed - error 110'.
Ik heb geen wijzigingen gemaakt in de serverinstellingen. Via google eea nog gecontroleerd, maar de instellingen zouden in principe juist zijn:
Mailer: SMTP
Email van: xxx@gmail.com
Afzender: xxx
SMTP Authenticatie: ja
SMTP Beveiliging: SSL
SMTP Poort: 465
SMTP gebruiker: xxx@gmail.com
SMTP wachtwoord: xxxx
SMTP host: smtp.gmail.com
PS: Ik heb de mailer al eens aangepast en ook SMTP poorten 25 en 587 geprobeerd, maar helaas zonder succes.
Ik heb geen wijzigingen gemaakt in de serverinstellingen. Via google eea nog gecontroleerd, maar de instellingen zouden in principe juist zijn:
Mailer: SMTP
Email van: xxx@gmail.com
Afzender: xxx
SMTP Authenticatie: ja
SMTP Beveiliging: SSL
SMTP Poort: 465
SMTP gebruiker: xxx@gmail.com
SMTP wachtwoord: xxxx
SMTP host: smtp.gmail.com
PS: Ik heb de mailer al eens aangepast en ook SMTP poorten 25 en 587 geprobeerd, maar helaas zonder succes.
- Teetje
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
17 nov 2013 14:22
Teetje,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Misschien helpt het al je de verzending op php zet en dan opslaat. Dan zet je de verzending weer op smtp en weer opslaan.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Misschien helpt het al je de verzending op php zet en dan opslaat. Dan zet je de verzending weer op smtp en weer opslaan.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
-
- Joomla!NL vriend(in)
-
17 nov 2013 16:30
Wat ik gedaan heb is in de backend onder de algemene instellingen - Server - Email instellingen - Mailer.
Mailer aangepast naar PHP Mailer - Save - SMTP - Save.
Hierna opnieuw geprobeerd, maar helaas lukt het nog niet om te registreren op de nieuwsbrief vanuit de website en ook niet om een nieuwsbrief te versturen vanuit de backend.
Mailer aangepast naar PHP Mailer - Save - SMTP - Save.
Hierna opnieuw geprobeerd, maar helaas lukt het nog niet om te registreren op de nieuwsbrief vanuit de website en ook niet om een nieuwsbrief te versturen vanuit de backend.
- Teetje
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
17 nov 2013 16:38
Overschrijf eens de bestanden met de bestanden van een schone joomla 2.5.16 installatie. Met uitzondering van de map installation.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
-
- Joomla!NL vriend(in)
-
17 nov 2013 16:52
Bedankt voor je snelle antwoord. Ik ben alleen nog wel een behoorlijke dummie wat Joomla betreft.
Kun je me op weg helpen hoe ik dit moet aanpakken? Full package van internet downloaden, uitpakken ... en dan?
Ik zie in ftp onder /domains/xxx.nl/public_html/libraries/joomla.
Ik neem aan dat ik deze bestanden moet vervangen?
Gewoon bestanden weghalen en dan nieuwe bestanden er heen slepen?
Kun je me op weg helpen hoe ik dit moet aanpakken? Full package van internet downloaden, uitpakken ... en dan?
Ik zie in ftp onder /domains/xxx.nl/public_html/libraries/joomla.
Ik neem aan dat ik deze bestanden moet vervangen?
Gewoon bestanden weghalen en dan nieuwe bestanden er heen slepen?
- Teetje
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
17 nov 2013 16:57
Joomla 2.5.16 kun je
hier
downloaden. uitpakken en alle files en mappen overschrijven die in de public_html staan. Behalve de map installation.
|
- webbiertje
-
- Joomla!NL vriend(in)
-
17 nov 2013 17:41
Bestanden met een schone Joomla 2.5.16 overschreven, maar helaas, nog steeds dezelfde foutmeldingen.
Is er ook een specifiek bestand waarin dit geregeld is, die ik uit mijn backup kan halen en terugzetten?
Is er ook een specifiek bestand waarin dit geregeld is, die ik uit mijn backup kan halen en terugzetten?
- Teetje
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
17 nov 2013 17:48
Ik wil wel even voor je kijken. Als je dit goed vindt, stuur mij maar even de inlog gegevens van je website via een pm.
|
- webbiertje
-
- Joomla!NL vriend(in)
-
17 nov 2013 22:02 - 17 nov 2013 23:36
Ik heb de database reparatie gedaan, De mailer op php gezet. Het contactformulier verstuurt nu wel mail.
Het is geen handige zet om handmatig te downgraden van 2.5.16 naar 2.5.10. De foutmelding van de database is nu:
Dus met de update naar 2.5.16 is ook niet goed gegaan. Ik hoop dat je nog een backup hebt van voor de update naar 2.5.16.
Het is geen handige zet om handmatig te downgraden van 2.5.16 naar 2.5.10. De foutmelding van de database is nu:
Waarschuwing: Database is niet up-to-date!
Databaseschema versie (2.5.9) komt niet overeen met CMS versie (2.5.10)
Dus met de update naar 2.5.16 is ook niet goed gegaan. Ik hoop dat je nog een backup hebt van voor de update naar 2.5.16.
|
Laatst bewerkt 17 nov 2013 23:36 door webbiertje.
- webbiertje
-
- Joomla!NL vriend(in)
-
17 nov 2013 22:32
Super bedankt voor de ondersteuning.
Ik heb nog een backup van net na de omschakeling naar Joomla 2.5.16 (en dus vóór het inkopiëren van de full-package van 2.5.16 en daarna van de full package van 2.5.10) en ook nog een backup van een tijdje terug met Joomla 2.5.10.
Welke kan ik het beste terugzetten? (gaat dat terugzetten ook gewoon via de ftp client en moet ik dan alleen de bestanden onder public_html terugzetten of ook de rest? en blijft jouw reparatie dan ongedeerd?)
Ik heb nog een backup van net na de omschakeling naar Joomla 2.5.16 (en dus vóór het inkopiëren van de full-package van 2.5.16 en daarna van de full package van 2.5.10) en ook nog een backup van een tijdje terug met Joomla 2.5.10.
Welke kan ik het beste terugzetten? (gaat dat terugzetten ook gewoon via de ftp client en moet ik dan alleen de bestanden onder public_html terugzetten of ook de rest? en blijft jouw reparatie dan ongedeerd?)
- Teetje
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
17 nov 2013 23:34
Ligt eraan hoe je de backup hebt gemaakt met Akeeba of alle bestanden handmatig naar je pc hebt gebracht inclusief de database.
De backup terug zetten van toen alles nog werkte. de map Public_html leeg maken en de database. Backup terug zetten. Als je geen backup met Akeeba hebt gemaakt ook de backup van de database in de database importeren.
Doe dit alleen als je ook een backup van de database hebt gemaakt van toen alles nog werkte.!!
De backup terug zetten van toen alles nog werkte. de map Public_html leeg maken en de database. Backup terug zetten. Als je geen backup met Akeeba hebt gemaakt ook de backup van de database in de database importeren.
Doe dit alleen als je ook een backup van de database hebt gemaakt van toen alles nog werkte.!!
|
- webbiertje
-
- Joomla!NL vriend(in)
-
18 nov 2013 07:26
Ik heb eerst geprobeerd om Joomla nogmaals te updaten via de backend naar Joomla 2.5.16 ... en dat is gelukt!!! Joomla werkt goed én website werkt. Dank je wel voor je support, Webbiertje.
- Teetje
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 1.060 seconden