Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost uitlijnen afbeeldingen
uitlijnen afbeeldingen
28 nov 2013 22:16
Bij 2 van mijn websites, heb ik het volgende probleem:
Bij invoegen van een afbeelding bij een tekst, kan ik de uitlijning niet wijzigen. Ik wil bijna altijd de afbeelding linksboven hebben en met een marge van 20 pixels. Als ik dit toepas, verdwijnt steevast de afbeelding.
Dit is bij 2 onafhankelijke sites met verschillende templates en vrijwel gelijktijdig ontstaan.
Daarom dacht ik in 1e instantie aan een buck, veroorzaakt na een Joomla update, maar de joomla versie van beiden is verschillend, resp. 2.5.15 en 2.5.16
Wat kan de oorzaak zijn?
Bij invoegen van een afbeelding bij een tekst, kan ik de uitlijning niet wijzigen. Ik wil bijna altijd de afbeelding linksboven hebben en met een marge van 20 pixels. Als ik dit toepas, verdwijnt steevast de afbeelding.
Dit is bij 2 onafhankelijke sites met verschillende templates en vrijwel gelijktijdig ontstaan.
Daarom dacht ik in 1e instantie aan een buck, veroorzaakt na een Joomla update, maar de joomla versie van beiden is verschillend, resp. 2.5.15 en 2.5.16
Wat kan de oorzaak zijn?
- hammie47
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
uitlijnen afbeeldingen
29 nov 2013 09:48
2.5.15 bevat een bug, dus begrijp al helemaal niet dat je site daar goed mee draait. Heeft het plaatsen van afbeeldingen op die manier eerder wel gewerkt? Gebruik je een aparte editor en is die up to date?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
uitlijnen afbeeldingen
29 nov 2013 10:19
1 van de sites waar het fout gaat, was al 2.5.16 en de andere heb ik zojuist geupdate daarheen. Echter zonder resultaat.
De tekstverwerker is- en was InyMCE uitgebreid.
Ik deed het altijd al op de genoemde (=normale) manier. Nooit problemen.
De tekstverwerker is- en was InyMCE uitgebreid.
Ik deed het altijd al op de genoemde (=normale) manier. Nooit problemen.
- hammie47
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
uitlijnen afbeeldingen
29 nov 2013 12:38
Hallo,
Moeilijk te zeggen waarom het zo maar niet meer werkt ondanks dat je zoals je zegt niets hebt veranderd.
De makkelijkste manier is nu gewoon de teksteditor JCE gaan installeren en kijken of het daar wel mee werkt.
Ook is deze teksteditor beter in gebruik.
Moeilijk te zeggen waarom het zo maar niet meer werkt ondanks dat je zoals je zegt niets hebt veranderd.
De makkelijkste manier is nu gewoon de teksteditor JCE gaan installeren en kijken of het daar wel mee werkt.
Ook is deze teksteditor beter in gebruik.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
uitlijnen afbeeldingen
29 nov 2013 15:03
Ik heb deze tekstverwerker nu geïnstalleerd en dus als standaard.
Bij 1 site lijkt het te helpen. Dat gaat daar nu goed.
Bij de 2e ook als standaard geïnstalleerd, maar geeft nog steeds de oude tekstverwerken en (dus) ook nog geen oplossing van het probleem.
Verder heb ik al mijn sites nagelopen op Joomla versie en bij enkelen geupdated naar .16
Bij 1 site lijkt het te helpen. Dat gaat daar nu goed.
Bij de 2e ook als standaard geïnstalleerd, maar geeft nog steeds de oude tekstverwerken en (dus) ook nog geen oplossing van het probleem.
Verder heb ik al mijn sites nagelopen op Joomla versie en bij enkelen geupdated naar .16
- hammie47
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
uitlijnen afbeeldingen
29 nov 2013 15:16Dan vermoed ik dat bij jou als gebruiker handmatig een editor is gekozen en dat ie daar niet gebruik standaard staat.Bij de 2e ook als standaard geïnstalleerd,
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Tijd voor maken pagina: 0.882 seconden