Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Verboden tekens - Login
Verboden tekens - Login
04 dec 2013 18:17
Beste mensen,
Ik heb werkelijk waar vanalles geprobeerd om dit voor mekaar te krijgen, maar tevergeefs. Zelfs op het officiele Joomla Forum blijken ze het niet te weten.
Mijn MyBB forum plaatst alle users automatisch in de Joomla database zonder het filteren van de tekens. Aangezien Joomla heel erg beperkt is qua speciale tekens, was mijn vraag hoe je meerdere tekens kan toestaan met inloggen.
Voorbeeld:
Op het forum registreert iemand met de username " $h0ot>3r' ". Deze user wordt ook in de Joomla database gezet met bijbehorende gegevens.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat als een gebruiker exact die naam invult bij de login, ook daadwerkelijk ingelogd wordt? Ik neem aan dat dat niet heel erg moeilijk moet zijn aangezien er 1 centraal punt voor inloggen is (veronderstel ik).
Ik hoop dat iemand mij hier meer duidelijkheid over kan geven, als jullie mij niet meer kunnen helpen ben ik ten einde raad
Alvast hartelijk bedankt!!
Reno
Ik heb werkelijk waar vanalles geprobeerd om dit voor mekaar te krijgen, maar tevergeefs. Zelfs op het officiele Joomla Forum blijken ze het niet te weten.
Mijn MyBB forum plaatst alle users automatisch in de Joomla database zonder het filteren van de tekens. Aangezien Joomla heel erg beperkt is qua speciale tekens, was mijn vraag hoe je meerdere tekens kan toestaan met inloggen.
Voorbeeld:
Op het forum registreert iemand met de username " $h0ot>3r' ". Deze user wordt ook in de Joomla database gezet met bijbehorende gegevens.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat als een gebruiker exact die naam invult bij de login, ook daadwerkelijk ingelogd wordt? Ik neem aan dat dat niet heel erg moeilijk moet zijn aangezien er 1 centraal punt voor inloggen is (veronderstel ik).
Ik hoop dat iemand mij hier meer duidelijkheid over kan geven, als jullie mij niet meer kunnen helpen ben ik ten einde raad

Alvast hartelijk bedankt!!
Reno
- Tankey
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
Verboden tekens - Login
04 dec 2013 20:33
Hoi Reno,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik ken MyBBforum verder niet. Maar met een beetje zoeken kom je op dit topic Strict Username terecht.
Misschien heb je er iets aan?
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik ken MyBBforum verder niet. Maar met een beetje zoeken kom je op dit topic Strict Username terecht.
Misschien heb je er iets aan?
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
-
- Joomla!NL vriend(in)
-
Verboden tekens - Login
05 dec 2013 01:24
Hallo Anne,
Bedankt voor je bericht! Dit is in ieder geval een veel warmer welkom dan die ik op het officiele Joomla forum kreeg.
Hoe dan ook, mijn vraag was eigenlijk hoe ik kan toestaan dat gebruikers in kunnen loggen op Joomla met speciale tekens. Nu worden deze immers gefilterd bij login. De gebruikers zelf worden 'manueel' in de database gezet.
Hartelijk dank tot dusver.
Bedankt voor je bericht! Dit is in ieder geval een veel warmer welkom dan die ik op het officiele Joomla forum kreeg.
Hoe dan ook, mijn vraag was eigenlijk hoe ik kan toestaan dat gebruikers in kunnen loggen op Joomla met speciale tekens. Nu worden deze immers gefilterd bij login. De gebruikers zelf worden 'manueel' in de database gezet.
Hartelijk dank tot dusver.
- Tankey
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
Verboden tekens - Login
05 dec 2013 09:07
Waarom gebruik je geen Joomla-forum zoals Kunena? Joomla heeft stricte regels en die kan je wel veranderen maar dat moet dan in de core gebeuren en dat moet je na elke update dan handmatig weer aan gaan passen.
Hier
staat er wel iets over i.v.m. het toestaan van spaties. Ik ben niet goed genoeg in code om aan te geven hoe je het aan moet passen om nog meer tekens toe te staan.
Of toch de tip van Anne gebruiken en je forum met Joomla koppelen met JFusion, maar lijkt me niet de handigste oplossing.
Of toch de tip van Anne gebruiken en je forum met Joomla koppelen met JFusion, maar lijkt me niet de handigste oplossing.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Tijd voor maken pagina: 0.815 seconden