Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Geen thumbnails zichtbaar
Geen thumbnails zichtbaar
30 dec 2013 20:57
Hallo allemaal,
Wie wil mij helpen ?
De url van mijn site is: www.ragdollkittensforsaleandbreeders.com
Ik gebruik daar het component Adsmanager.
Vandaag bericht van de ontwikkelaar en die schrijft dat het een fout zou zijn op mijn server (hosting).
Het volgende probleem doet zich voor:
ik schrijf een advertentie, voeg foto's bij en alles gaat goed behalve het tonen van de foto in thumnail formaat bij de advertentie en op de pagina alle advertenties.
Na de laatste update van Adsmanager is het fout gegaan, daarvoor totaal geen problemen.
Omdat ik dacht ah het zit in het bijvoegen van foto's heb ik met kerst de speciale plugin gekocht te weten:
Gallery. Ook die werkt perfect, voor wat de weergave van de slideshow betreft.
Heb zelfs vanavond euhhhhh de extensie GD2 geinstalleerd maar nog steeds geen thumnails.
Deze site kost me alleen maar geld want zo schrijft de ontwikkelaar van Adsmanager: ik moet betalen voor support. In het verleden al de plugin betaalsysteem van hem gekocht maar dat werkte voor geen meter en ben overgestapt op CB Paidsubscribsions en dat werkt SUPER.
Wie denkt: maar dat is een simpel probleempje !
Heel graag een reaktie en groetjes,
Petra.
Wie wil mij helpen ?
De url van mijn site is: www.ragdollkittensforsaleandbreeders.com
Ik gebruik daar het component Adsmanager.
Vandaag bericht van de ontwikkelaar en die schrijft dat het een fout zou zijn op mijn server (hosting).
Het volgende probleem doet zich voor:
ik schrijf een advertentie, voeg foto's bij en alles gaat goed behalve het tonen van de foto in thumnail formaat bij de advertentie en op de pagina alle advertenties.
Na de laatste update van Adsmanager is het fout gegaan, daarvoor totaal geen problemen.
Omdat ik dacht ah het zit in het bijvoegen van foto's heb ik met kerst de speciale plugin gekocht te weten:
Gallery. Ook die werkt perfect, voor wat de weergave van de slideshow betreft.
Heb zelfs vanavond euhhhhh de extensie GD2 geinstalleerd maar nog steeds geen thumnails.
Deze site kost me alleen maar geld want zo schrijft de ontwikkelaar van Adsmanager: ik moet betalen voor support. In het verleden al de plugin betaalsysteem van hem gekocht maar dat werkte voor geen meter en ben overgestapt op CB Paidsubscribsions en dat werkt SUPER.
Wie denkt: maar dat is een simpel probleempje !
Heel graag een reaktie en groetjes,
Petra.
- Petra60
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
31 dec 2013 09:03
Kijk eens met ftp of je afbeelding wel bestaat in deze map:
Zo ja, kijk dan via de filemanager van je hoster of je wel eigenaar bent van die map.
Code:
/images/com_adsmanager/ads/eileen-en-leopold-verwachten-begin-februari-een-nestje_148_1_t.jpg
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
31 dec 2013 09:09 - 31 dec 2013 09:09
Voor zover ik kan zien is je provider: Mijnhostingpartner.nl of iemand die een hostingbedrijfje heeft en daar de server huurt.
Op zich zien hun serverspecificaties er niet slecht uit.
Maar ik herken ze op dit moment niet als een Joomla!vriendelijke provider.
Omdat je aangeeft dat er wel meer niet werkt of werkte in het verleden, raad ik je aan om eens te kijken naar een provider die wel Joomla!vriendelijk is.
Wat de prijs betreft kun je voor hetzelfde bedrag per jaar bijvoorbeeld overstappen naar: WNed
Verder valt mij op dat de module "Inloggen"in de rechter kolom buiten de kolom valt.
Kijk evengoed eens naar de gebruikte modules.
Hoe minder modules op je site, hoe sneller die laadt.
Het is voor jou wel belangrijk, maar voor bezoekers niet interessant om te zien waar bezoekers vandaan komen.
En meertalig met Google-translator werkt over het algemeen niet goed. Je kunt dus beter tijd steken in een goede meertalige site met echte vertalingen.
Nu terug naar je vraag:
Zet debug eens aan en kijk of er op je site dan foutmeldingen worden getoond.
Op zich zien hun serverspecificaties er niet slecht uit.
Maar ik herken ze op dit moment niet als een Joomla!vriendelijke provider.
Omdat je aangeeft dat er wel meer niet werkt of werkte in het verleden, raad ik je aan om eens te kijken naar een provider die wel Joomla!vriendelijk is.
Wat de prijs betreft kun je voor hetzelfde bedrag per jaar bijvoorbeeld overstappen naar: WNed
Verder valt mij op dat de module "Inloggen"in de rechter kolom buiten de kolom valt.
Kijk evengoed eens naar de gebruikte modules.
Hoe minder modules op je site, hoe sneller die laadt.
Het is voor jou wel belangrijk, maar voor bezoekers niet interessant om te zien waar bezoekers vandaan komen.
En meertalig met Google-translator werkt over het algemeen niet goed. Je kunt dus beter tijd steken in een goede meertalige site met echte vertalingen.
Nu terug naar je vraag:
Zet debug eens aan en kijk of er op je site dan foutmeldingen worden getoond.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
31 dec 2013 09:48
Hallo Astrid,
Bedankt voor de snelle reactie !
Om te beginnen .......... ik ken geen PHP, wel door de jaren heen geleerd via via
om e.e.a. te wijzigen in PHP files. Dus wat betreft PHP totaal geen kennis.
Nu de images:
Als ik surf via Google Chrome en het element image inspecteer dan krijg je inderdaad
het adres naar een thumbnail: eileen-en-leopold-verwachten-begin-februari-een-nestje_148_1_t.jpg
Als je deze opent in een nieuwe browser ......... foutpagina dat de image er niet is.
Op de CPanel van de host gezocht en gezocht en nergens de image te vinden, heb alle mappen voor
de zekerheid doorgelopen.
De ontwikkelaar van Adsmanager schrijft o.a.: als je een advertentie aanmaakt dan schrijft zijn
prog de geüploade image als thumnail naar de map tmp en plaatst vervolgens de originele foto
bij de specifieke advertentie.
Daar gaat het dus volgens hem fout.
Omdat ik een PHP leek ben staan alle mappen op 777 volgens mij. Of ik dan echt eigenaar ben ....
geen idee
Als je een kijkje wilt nemen achter de schermen ofwel in het admin gedeelte dan heel graag.
Groetjes,
Petra.
Bedankt voor de snelle reactie !
Om te beginnen .......... ik ken geen PHP, wel door de jaren heen geleerd via via
om e.e.a. te wijzigen in PHP files. Dus wat betreft PHP totaal geen kennis.
Nu de images:
Als ik surf via Google Chrome en het element image inspecteer dan krijg je inderdaad
het adres naar een thumbnail: eileen-en-leopold-verwachten-begin-februari-een-nestje_148_1_t.jpg
Als je deze opent in een nieuwe browser ......... foutpagina dat de image er niet is.
Op de CPanel van de host gezocht en gezocht en nergens de image te vinden, heb alle mappen voor
de zekerheid doorgelopen.
De ontwikkelaar van Adsmanager schrijft o.a.: als je een advertentie aanmaakt dan schrijft zijn
prog de geüploade image als thumnail naar de map tmp en plaatst vervolgens de originele foto
bij de specifieke advertentie.
Daar gaat het dus volgens hem fout.
Omdat ik een PHP leek ben staan alle mappen op 777 volgens mij. Of ik dan echt eigenaar ben ....
geen idee
Als je een kijkje wilt nemen achter de schermen ofwel in het admin gedeelte dan heel graag.
Groetjes,
Petra.
- Petra60
- Nieuw op Joomla!NL
31 dec 2013 09:51Omdat ik een PHP leek ben staan alle mappen op 777 volgens mij
Dat is hetzelfde als thuis weggaan en je voordeur wijd open laten staan.
Mappen moeten op 755 en bestanden op 644 staan.
Het heeft iets te maken met rechten/eigenaar of zo.
Controleer het volgende:
- Je ftp laag staat aan terwijl hij bij je hoster uit moet staan of andersom
- Als je ftp laag aan moet staan, kijk dan of alle gegevens kloppen. Vooral FTP root controleren.
- Je bent geen eigenaar van bepaalde mappen en/of bestanden
- Het pad naar je tmp en logs map staat niet goed. Te controleren met path.php . Uitpakken, in de root zetten en path.php achter je url typen.
- Niet alle mappen en bestanden zijn schrijfbaar (afhankelijk ook van de instellingen bij 1)
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
31 dec 2013 09:53 - 31 dec 2013 09:58
Hallo Wouter,
Ik heb inderdaad al aardig wat probleempjes gehad met deze host maar deze zijn
wel altijd heel netjes en snel opgelost.
Wat betreft het aantal modules daar heb je wel gelijk en zal eens kijken welke
er af kunnen.
Het aanpassen van het template dat echt alles in alle browsers op zijn plek staat
........... dat kan ik eens proberen als ik tijd over heb
Het is natuurlijk oudjaarsdag ....... en zo onderweg voor oliebollen
maar als ik die debug vind (geloof onder instellingen algemeen) dan ga ik die eens
aanzetten in de loop van de dag.
Het vervelende van alles is dat bij de voorlaatste update van Adsmanager alles
gewoon goed werkte.
Heel erg bedankt voor de snelle reactie en misschien ben ik wel weer zeer snel terug
met een debugje
Groetjes,
Petra.
Edit Astrid: off-topic icoontjes toegevoegd om het overzicht te bewaren.
Ik heb inderdaad al aardig wat probleempjes gehad met deze host maar deze zijn
wel altijd heel netjes en snel opgelost.
Wat betreft het aantal modules daar heb je wel gelijk en zal eens kijken welke
er af kunnen.
Het aanpassen van het template dat echt alles in alle browsers op zijn plek staat
........... dat kan ik eens proberen als ik tijd over heb
Het is natuurlijk oudjaarsdag ....... en zo onderweg voor oliebollen
maar als ik die debug vind (geloof onder instellingen algemeen) dan ga ik die eens
aanzetten in de loop van de dag.
Het vervelende van alles is dat bij de voorlaatste update van Adsmanager alles
gewoon goed werkte.
Heel erg bedankt voor de snelle reactie en misschien ben ik wel weer zeer snel terug
met een debugje
Groetjes,
Petra.
Edit Astrid: off-topic icoontjes toegevoegd om het overzicht te bewaren.
- Petra60
- Nieuw op Joomla!NL
31 dec 2013 09:57
Hallo Astrid,
De rechten instellen bij de host kan maar op deze manier alleen, althans als
ik het goed doe.
Ik ga na de boodschappen eens proberen met Dreamweaver want ik weet dat je
daarmee wel de mappen een bepaald recht kan geven.
Wat betreft het overige ................. ik heb huiswerk !
Ik maakte in het veleden alleen html sites en daar draai ik mijn hand niet voor
om maar Joomla ............... pffffffffff.
Bedankt wederom en groetjes,
Petra.
De rechten instellen bij de host kan maar op deze manier alleen, althans als
ik het goed doe.
Ik ga na de boodschappen eens proberen met Dreamweaver want ik weet dat je
daarmee wel de mappen een bepaald recht kan geven.
Wat betreft het overige ................. ik heb huiswerk !
Ik maakte in het veleden alleen html sites en daar draai ik mijn hand niet voor
om maar Joomla ............... pffffffffff.
Bedankt wederom en groetjes,
Petra.
- Petra60
- Nieuw op Joomla!NL
31 dec 2013 10:01Dan doe je het niet goed. Ik kan hun FAQ niet zien omdat je dan moet inloggen, maar misschien dat hier een instructie staat.De rechten instellen bij de host kan maar op deze manier alleen, althans als
ik het goed doe.
En Dreamweaver lost je rechtenprobleem echt niet op.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
31 dec 2013 15:56
Hallo Astrid,
Met mijn weinige kennis al vanaf vanmorgen aan het zoeken, wijzigen enz. enz.
geen enkel resultaat.
De rechten staan inderdaad in het CPanel anders dan door DW weergegeven.
Nu ben ik stap voor stap gaan zien wat er gebeurd als je een advertentie plaatst en
het volgende valt me nu ineens op in de url, die is:
www.ragdollkittensforsaleandbreeders.com...1db81b4u1skvbvu5.jpg
De thumbnail is namelijk netjes te zien na het uploaden maar nadat je save doet niet meer, alleen
de grote versie.
Kan het in die dubbele slash zitten denk je ? Zo ja, heb jij dan een idee waar ik zoeken moet en wat ik veranderen moet ?
En ............ het hoeft niet stel op sprong hoor ......... ook wij gaan straks oud en nieuw vieren.
Groetjes,
Petra .
Met mijn weinige kennis al vanaf vanmorgen aan het zoeken, wijzigen enz. enz.
geen enkel resultaat.
De rechten staan inderdaad in het CPanel anders dan door DW weergegeven.
Nu ben ik stap voor stap gaan zien wat er gebeurd als je een advertentie plaatst en
het volgende valt me nu ineens op in de url, die is:
www.ragdollkittensforsaleandbreeders.com...1db81b4u1skvbvu5.jpg
De thumbnail is namelijk netjes te zien na het uploaden maar nadat je save doet niet meer, alleen
de grote versie.
Kan het in die dubbele slash zitten denk je ? Zo ja, heb jij dan een idee waar ik zoeken moet en wat ik veranderen moet ?
En ............ het hoeft niet stel op sprong hoor ......... ook wij gaan straks oud en nieuw vieren.
Groetjes,
Petra .
- Petra60
- Nieuw op Joomla!NL
31 dec 2013 16:01 - 31 dec 2013 16:01
Ik zou alle punten uit bericht #5 eerst eens controleren. Je site draait ook nog eens op een Windows server. Dat werkt in principe wel, maar is ook niet optimaal.
Fijne jaarwisseling
Fijne jaarwisseling
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
31 dec 2013 16:22
Hallo Astrid,
Heel erg bedankt, ik geef het op hoor ben helaas niet thuis in heel veel waarover je
schrijft, misschien de leeftijd
Ik ga wachten op de ontwikkelaar van Adsmanager want er zijn, las ik vanmiddag, meer
mensen met hetzelfde probleem. Dus hoogstwaarschijnlijk staat bij mij alles goed.
Nogmaals bedankt en ook jij een hele fijne jaarwisseling.
Groetjes,
Petra.
Heel erg bedankt, ik geef het op hoor ben helaas niet thuis in heel veel waarover je
schrijft, misschien de leeftijd
Ik ga wachten op de ontwikkelaar van Adsmanager want er zijn, las ik vanmiddag, meer
mensen met hetzelfde probleem. Dus hoogstwaarschijnlijk staat bij mij alles goed.
Nogmaals bedankt en ook jij een hele fijne jaarwisseling.
Groetjes,
Petra.
- Petra60
- Nieuw op Joomla!NL
31 dec 2013 16:46
Succes! Laat je nog even weten hoe het afgelopen is?
Overigens zet ik net ff snel adsmanager op een testomgeving en loopt als een trein, inclusief thumbnails. Dus ben bang dat het toch aan je serverconfiguratie ligt.
Overigens zet ik net ff snel adsmanager op een testomgeving en loopt als een trein, inclusief thumbnails. Dus ben bang dat het toch aan je serverconfiguratie ligt.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.827 seconden