- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
website veroorzaakt grote laadtijden op de MySQL server
31 dec 2013 14:20 - 31 dec 2013 14:59Mijn queries veroorzaken zulke lange tijden wat totaal niet hoort. Er zitten hier dus wederom fouten in.
Een query die dit bv veroorzaakt is:
hoe kan ik dit problemen oplossen?
Met vriendelijke groet,
Motief
Edit Juliank92: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- motief
- Heeft onderwerp gestart
- Bezoeker
31 dec 2013 15:52 - 31 dec 2013 16:40En even een verzoekje: graag een vierkante avatar gebruiken.
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
31 dec 2013 17:43- wfvdijk
- Joomla!NL ontdekker
31 dec 2013 18:17ik heb zo door gekregen van mijn hosting provider dat mijn queries veroorzaken lange tijden en hebben ze ook dat fout melding bij gestuurd.mijn website is ook offline op dit moment want ze hebben User data verwijderd via controle paneel omdat en query die zo langs loopt en resources in beslag is gewoon niet goed zeggen ze.
- motief
- Bezoeker
31 dec 2013 18:30(deze vraag spreekt mij aan want ik doe databasebeheer van beroep)
- wfvdijk
- Joomla!NL ontdekker
31 dec 2013 18:32Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
31 dec 2013 18:42ik heb onderstaande bericht van mijn provider gehad:
Geachte heer
Deze website veroorzaakt wederom grote laadtijden op de MySQL server.
We halen uw gebruiker weg en alles draait weer zoals het hoort.
Uw queries veroorzaken zulke lange tijden wat totaal niet hoort. Er zitten hier dus wederom fouten in.
Graag dit oplossen en niet eerder online zetten!
Met vriendelijke groet,
Michel Jansen
en vervolgens 2 bericht:
Een query die dit bv veroorzaakt is:
SELECT a.id, a.title, a.alias, a.title_alias, a.introtext, a.checked_out, a.checked_out_time, a.catid, a.created, a.created_by, a.created_by_alias, CASE WHEN a.modified = 0 THEN a.created ELSE a.modified END as modified, a.modified_by, uam.name as modified_by_name,CASE WHEN a.publish_up = 0 THEN a.created ELSE a.publish_up END as publish_up,a.publish_down, a.images, a.urls, a.attribs, a.metadata, a.metakey, a.metadesc, a.access, a.hits, a.xreference, a.featured, LENGTH(a.fulltext) AS readmore,CASE WHEN badcats.id is not null THEN 0 ELSE a.state END AS state,c.title AS category_title, c.path AS category_route, c.access AS category_access, c.alias AS category_alias,CASE WHEN a.created_by_alias > ' ' THEN a.created_by_alias ELSE ua.name END AS author,ua.email AS author_email,contact.id as contactid,parent.title as parent_title, parent.id as parent_id, parent.path as parent_route, parent.alias as parent_alias,ROUND(v.rating_sum / v.rating_count, 0) AS rating, v.rating_count as rating_count,c.published, CASE WHEN
- motief
- Bezoeker
31 dec 2013 18:59stats.mijnhostingpartner.nl/default.aspx...rWorkspace&lbh=false
Site ID:2131042169
Username : test
Password : test
- motief
- Bezoeker
31 dec 2013 19:23Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
31 dec 2013 19:29@Motief:
Kun je aangeven of je zelf weet welke queries de boel zo laten oplopen?
En kun je niet zonder?
Het komt namelijk maar zelden voor dat we een dergelijke vraag hier op het forum krijgen.
Meestal is dat door iemand die zelf knutselt met SQL-queries.
De meeste Joomla!-extensies veroorzaken dit soort problemen namelijk niet.
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
31 dec 2013 20:42Ik weet zelf ook niet,want ik heb geen verstand van SQL-queries of SQL-Data.
ik heb net aan provider gevraagd of zij beter informatie kunnen geven.
ik had paar maanden terug ook zelfde problemen en toen most ik 180 € betalen aan provider om dit probleem op te lossen en nu zeggen ze dat het weer is gebuurt en ik moet weer kosten van fixen moet betalen.
als ik meer van weet laat ik jullie wetten
- motief
- Bezoeker
31 dec 2013 20:49- motief
- Bezoeker