Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Mail verzenden vanaf localhost

26 jan 2014 13:46
Hallo,
Ik heb Joomla 2.2.17 en Xamp 1.7.3 op mijn laptop geinstalleerd zodat ik mijn site kan beheren en sommige onderdelen kan testen voor ik ze online zet op de server.
Dit systeem van testen op localhost en na testen online zetten vind ik prettig werken.
Om nu formulieren te kunnen verzenden vanaf de site heb ik Mercury en Mozilla thunderbird geconfugureerd zodat ik locaal mail kan verzenden. Ik heb 4 mailadressen aangemaakt waar ik onderling naar kan mailen dit lukte echter pas nadat ik in mijn windows host file de regel 127.0.0.1 localhost had toegevoegd.

Het probleem is nu dat ik in Joomla onder algemene instellingen -->Server niet de emailadressen piet@localhost kan opgeven het invulveld word dan rood van kleur
Hoe kan ik dit verhelpen?
  • Piet##
  • Piet##'s berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

26 jan 2014 13:51
Hoi Piet,

Je zit binnen het netwerk van je Internet aanbieder.
Mail versturen lukt dan meestal via de SMTP van je ISP.

Gebruik deze eens.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.648 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie