Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost HTTP 500 foutmelding

HTTP 500 foutmelding

30 jan 2014 08:22
#1
Hallo,

Ik snap het niet! Wie kan me helpen?
Wanneer ik een artikel opsla krijg ik een HTTP500 foutmelding.
Volgens internet explorer: Meest waarschijnlijke oorzaken:
•Aan deze website wordt gewerkt.
•De website bevat een programmeerfout.

Echter, het rare is dat mijn artikel wel gewoon goed opgeslagen wordt en dat ik er verder helemaal geen last van heb bij het opslaan van bijvoorbeeld categorieën in PhocaGallery, e.d. Alles lijkt verder naar behoren te werken!
Uiteraard heb ik de nieuwste update van joomla 2.5.17 erop gezet, maar het probleem blijft zich voordoen.

Het gaat om: www.t-atrium.nl

Alvast bedankt voor jullie meedenkmoeite!

Groet,
Robin
  • rvanuhm
  • rvanuhm's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 28

HTTP 500 foutmelding

30 jan 2014 09:17
#2
Ik ben dit wel eens tegengekomen bij een provider die veel te veel klanten op de server toeliet, waardoor de responcetijd enorm opliep.
Je site krijgt de reactie van de server dan te laat.

Ook kan het zijn dat je niet op een Apache, maar een MySQL-server draait en dat de rechten niet goed staan.

Het lijkt mij verstandig om het in ieder geval bij je provider te melden.
Of eventueel te verhuizen naar een Joomla!vriendelijke provider.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11277

HTTP 500 foutmelding

30 jan 2014 10:40
#3
Bedankt voor je reactie.

Wel raar, want de site draait echt al jaren met deze host (Ziggo). Ik heb ondertussen telefonisch contact met hen opgenomen, maar ik moest mijn vraag per mail stellen, dus het zal wel even duren voordat ze mijn probleem oplossen.

Past het volgende probleem binnen jouw conclusie?
Ik heb een nieuw artikel geplaatst en door eerder genoemd probleem is niet helemaal goed gegaan en daardoor staat nu 3x hetzelfde artikel online (zie www.t-atrium.nl -> laatste nieuws -> Bezoek schrijfster).
Echter, ik heb 2 van de 3 artikelen gedepubliceerd en naar de prullenbak verplaatst. Ik zie deze artikelen dus niet meer in mijn backend, maar toch blijven zij in de frontend staan!

Argh!

Alvast dank,
Robin
  • rvanuhm
  • rvanuhm's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 28

HTTP 500 foutmelding

30 jan 2014 11:05
#4
Browsercache? Ik zie maar 1 artikel.
Als je dit bedoelt tenminste.
Leeg je prullenbak en probeer het eens met een andere browser, bijvoorbeeld Firefox.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37439

HTTP 500 foutmelding

30 jan 2014 17:50
#5
Het eerstgenoemde probleem blijft zich voordoen, maar nu blijkt dat ik nog veel vaker deze HTTP500 melding krijg. Het gebeurt bij het opslaan van artikelen, het wijzigen van categorienamen waarin ik mijn artikelen opsla, enz., maar het gebeurt niet bij het uploaden van materiaal (foto's/joomlaupdates/enz.); niet bij backups maken; wijzigingen opslaan bij algemene instellingen, etc.

Ik heb mijn cache van de site opgeschoond, alle maprechten staan op 777, er lijkt niks gewijzigd tov gisteren toen alles nog prima werkte... Ik snap er niks van!

Dit is de reactie van mijn host, Ziggo:
Gisteren was er een FTP storing waar u eventueel last van kunnen hebben gehad. Verder is er qua MYSQL niks aangepast. Het zou dus gewoon moeten werken. Helaas is een HTTP500 een te algemene foutmelding. Aan onze kant is niks gewijzigd. Als u iets meer informatie zou kunnen vinden via bv google, dan kunnen we kijken of we u verder kunnen helpen. Al lijkt het meer op een probleem van uw website zelf.

Iemand nog een idee hoe ik dit kan aanpakken?

Alvast dank,
Robin
  • rvanuhm
  • rvanuhm's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 28

HTTP 500 foutmelding

30 jan 2014 19:15
#6

Ik heb mijn cache van de site opgeschoond, alle maprechten staan op 777

:woohoo: Zet ze zsm terug naar mappen op 755 en bestanden op 644.
Doe je dat niet dan is vragen om gehackt te worden omdat je de deuren van je site wagenwijd open hebt gezet.

Ik vraag mij wel af of de diensten van Ziggo vallen onder de Joomla!vriendelijke hosting.
Vaak bieden deze organisaties een hele algemene serveropzet. Vaak ontbreekt het aan de juiste instellingen voor een Joomla!site.

Net zoals Ziggo kan ik je ook niet meer opties aanbieden dan wij hier al aan tips hebben gegeven.
Het enige alternatief is je site verhuizen naar een andere provider.
Voor de prijs hoef je het niet te laten. Een Joomla!vriendelijke provider levert zijn diensten al vanaf een kleine 25 euro per jaar inclusief domeinnaamregistratie.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11277

HTTP 500 foutmelding

30 jan 2014 19:29
#7
Oeps * schaam*, eigenlijk wist ik wel dat 777 gevaarlijk was, maar in al m'n pogingen om dit op te lossen was ik dat even vergeten! Bedankt dat jij in ieder geval wel scherp bent, haha!

Een verhuizing lijkt me dan vrijwel noodzakelijk en misschien uiteindelijk wel alleen maar beter!

Bedankt voor jullie tips!!
  • rvanuhm
  • rvanuhm's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 28

HTTP 500 foutmelding

30 jan 2014 20:00
#8
Ik kan je nog wel een provider aanraden. Klik maar eens op de banner linksboven aan deze pagina. Deze website draait ook bij die provider. Wij zijn daar erg tevreden over.

Als de antwoorden je voldoende hebben geholpen kun je zelf het topic sluiten.
Gebruik daarvoor de groene knop Opgelost.
Uiteraard wel nadat je even een laatste bericht hebt gepost.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11277

HTTP 500 foutmelding

31 jan 2014 15:05
#9
Ik wilde nog even melden dat mijn probleem is opgelost. Ik kan alle artikelen weer probleemloos opslaan. Ik denk dat dit komt doordat ik de map- en bestandsrechten goed heb gezet (misschien dat door de FTP storing van Ziggo deze rechten wel gereset zijn en daardoor verkeerd stonden??). En anders was 'geduld' de oplossing.

Nogmaals dank,
Robin
  • rvanuhm
  • rvanuhm's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 28
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.669 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie