Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost joomla 2.5.18 inlog admin werkt niet meer...
joomla 2.5.18 inlog admin werkt niet meer...
11 feb 2014 19:20
Beste lezers,
Ik ben nieuw op deze site en hoop hier een oplossing voor mijn probleem te vinden.
Ben nu sinds een poosje bezig om een eigen site te bouwen.
Bij de 1e poging had ik joomla geïnstalleerd, en alles werkte prima tot een paar dagen na installatie de backend niet meer te bereiken was via .../administrator. Van alles geprobeerd, maar omdat ik toch nog niet echt iets gebouwd had en meer nog aan het uitvinden was hoe alles werkte besloten een nieuwe installatie te doen.
Prima gelukt, en toen gelijk maar wat serieuzer aan de slag. Veel gelezen en een (online) cursus gedaan. Het blijft nog steeds ingewikkeld allemaal, maar aangezien ik de opbouw een beetje door begon te krijgen heb ik gisteravond de volgende uitbreidingen geïnstalleerd: akeeba back up (alleen geïnstalleerd), Pocoh ? (fototoepassing - alleen geïnstalleerd), en een free-template (afterburner - Rockettheme.com) geïnstalleerd met de bedoeling daar vanavond verder mee te gaan.
Buiten de zaken die in de cursus ( www.denieuweviking.nl/webdesign/joomla/cursus-joomla-2-5 ) behandeld zijn is er verder niet in de installatie gerommeld. Het betreft een Joomla 2.5.18 versie met de gebruikelijke voorbeeld items.
Gisteravond diverse malen in en uitgelogd - allemaal geen probleem.
Vanavond wil ik inloggen om verder te gaan en dat gaat dus niet meer. Geen backend en geen frontend.
U begrijpt mijn teleurstelling dit voor een 2e maal te ervaren, juist nu het interessant wordt.
Het volgende heb ik reeds gedaan om te proberen het op te lossen;
www.joomlacursus.be/tips-trucs/80-wachtw...rgeten-of-kwijt.html
Dan nog op onderstaande link gevonden aangaande een soortgelijk probleem gevonden m.b.t. akeeba,
www.akeebabackup.com/documentation/troub...ooter/prbasicts.html
maar mijn kennis is blijkbaar niet toereikend om dat toe te passen. Heb naar die file gezocht in mijn PHPmyadmin (is dat mijn database bij mijn host?) maar kan daar de file met die naam niet vinden. Wellicht zoek ik in de verkeerde hoek, maar zoals gezegd - hier houdt het voor mij op qua kennis van hoe het allemaal in elkaar steekt.
Graag hulp en suggesties van een ieder die mij hiermee in de juiste richting kan helpen.
Bij voorbaat dank.
Ik ben nieuw op deze site en hoop hier een oplossing voor mijn probleem te vinden.
Ben nu sinds een poosje bezig om een eigen site te bouwen.
Bij de 1e poging had ik joomla geïnstalleerd, en alles werkte prima tot een paar dagen na installatie de backend niet meer te bereiken was via .../administrator. Van alles geprobeerd, maar omdat ik toch nog niet echt iets gebouwd had en meer nog aan het uitvinden was hoe alles werkte besloten een nieuwe installatie te doen.
Prima gelukt, en toen gelijk maar wat serieuzer aan de slag. Veel gelezen en een (online) cursus gedaan. Het blijft nog steeds ingewikkeld allemaal, maar aangezien ik de opbouw een beetje door begon te krijgen heb ik gisteravond de volgende uitbreidingen geïnstalleerd: akeeba back up (alleen geïnstalleerd), Pocoh ? (fototoepassing - alleen geïnstalleerd), en een free-template (afterburner - Rockettheme.com) geïnstalleerd met de bedoeling daar vanavond verder mee te gaan.
Buiten de zaken die in de cursus ( www.denieuweviking.nl/webdesign/joomla/cursus-joomla-2-5 ) behandeld zijn is er verder niet in de installatie gerommeld. Het betreft een Joomla 2.5.18 versie met de gebruikelijke voorbeeld items.
Gisteravond diverse malen in en uitgelogd - allemaal geen probleem.
Vanavond wil ik inloggen om verder te gaan en dat gaat dus niet meer. Geen backend en geen frontend.
U begrijpt mijn teleurstelling dit voor een 2e maal te ervaren, juist nu het interessant wordt.
Het volgende heb ik reeds gedaan om te proberen het op te lossen;
www.joomlacursus.be/tips-trucs/80-wachtw...rgeten-of-kwijt.html
Dan nog op onderstaande link gevonden aangaande een soortgelijk probleem gevonden m.b.t. akeeba,
www.akeebabackup.com/documentation/troub...ooter/prbasicts.html
maar mijn kennis is blijkbaar niet toereikend om dat toe te passen. Heb naar die file gezocht in mijn PHPmyadmin (is dat mijn database bij mijn host?) maar kan daar de file met die naam niet vinden. Wellicht zoek ik in de verkeerde hoek, maar zoals gezegd - hier houdt het voor mij op qua kennis van hoe het allemaal in elkaar steekt.
Graag hulp en suggesties van een ieder die mij hiermee in de juiste richting kan helpen.
Bij voorbaat dank.
- superbee
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
12 feb 2014 08:47
Hallo superbee,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Krijg je een foutmelding wanneer je probeert in te loggen als administrator of ververst het scherm gewoon zonder dat er iets gebeurt?
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Krijg je een foutmelding wanneer je probeert in te loggen als administrator of ververst het scherm gewoon zonder dat er iets gebeurt?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
12 feb 2014 10:46
Dag Astrid,
Bedankt voor de reactie.
Ik krijg onderstaande melding in een rode balk:
De combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord is niet correct of u heeft nog geen account.
Bedankt voor de reactie.
Ik krijg onderstaande melding in een rode balk:
De combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord is niet correct of u heeft nog geen account.
- superbee
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
12 feb 2014 11:05
Vreemd. Zeker als je niets veranderd hebt.
Je hebt al een nieuwe admin aangemaakt, maar dat was aan de hand van een oude instructie. Kijk eens of het helpt als je deze query draait in phpmyadmin:
jos31 op twee plaatsen even vervangen door je eigen tabel prefix.
Je zou dan in moeten kunnen loggen met gebruikersnaam admin2 en wachtwoord secret
Je hebt al een nieuwe admin aangemaakt, maar dat was aan de hand van een oude instructie. Kijk eens of het helpt als je deze query draait in phpmyadmin:
Code:
INSERT INTO `jos31_users`
(`name`, `username`, `password`, `params`)
VALUES ('Administrator2', 'admin2',
'd2064d358136996bd22421584a7cb33e:trd7TvKHx6dMeoMmBVxYmg0vuXEA4199', '');
INSERT INTO `jos31_user_usergroup_map` (`user_id`,`group_id`)
VALUES (LAST_INSERT_ID(),'8');
Je zou dan in moeten kunnen loggen met gebruikersnaam admin2 en wachtwoord secret
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
12 feb 2014 12:17
Gelukt, heb weer toegang!
Enorm bedankt Astrid, wees zuinig op die glazen bol...
Heb ik nog een laatste vraag die ik voor de zekerheid maar even stel:
- mocht dit weer gebeuren kan ik dan dezelfde query toepassen?
Enorm bedankt Astrid, wees zuinig op die glazen bol...
Heb ik nog een laatste vraag die ik voor de zekerheid maar even stel:
- mocht dit weer gebeuren kan ik dan dezelfde query toepassen?
- superbee
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
12 feb 2014 12:37
Dit mag in principe niet gebeuren. Dus als het weer gebeurt, dan gaat er toch ergens iets niet goed.
Verander wel even de gebruikersnaam en het wachtwoord, want deze inloggegevens zijn niet veilig.
Maar fijn dat het opgelost is voor nu.
Verander wel even de gebruikersnaam en het wachtwoord, want deze inloggegevens zijn niet veilig.
Maar fijn dat het opgelost is voor nu.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.660 seconden