Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Import lukt niet in Myphp Guestbook
Import lukt niet in Myphp Guestbook
24 feb 2014 10:00
Ik ben bezig om over te stappen van Advanced Guestbook naar EBR. Ik heb eerst een test bericht aangemaakt en daarna een export gedaan. Op basis van dat CSV bestand heb ik deze gevuld met de gegevens van de export van Advanced Guestbook.
Ondanks dat krijg ik steeds de melding: Verkeerd aantal kolommen in CSV-invoer op regel 1. Dit gebeurt zelfs als ik het orginele export wil importeren? Iemand een suggestie?
Alvast bedankt voor alle hulp zodat ik een spamvrij guestbook kan gebruiken.
Ondanks dat krijg ik steeds de melding: Verkeerd aantal kolommen in CSV-invoer op regel 1. Dit gebeurt zelfs als ik het orginele export wil importeren? Iemand een suggestie?
Alvast bedankt voor alle hulp zodat ik een spamvrij guestbook kan gebruiken.
- Arbmil
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
- Webneus 2
24 feb 2014 10:53
Hoe heb je het .csv-bestand geopend?
Als dat in Excel is, kan dat het probleem veroorzaken.
Wat gebeurt er als je het bestand exporteert en daarna importeert zonder het eerst te openen?
Wat een goed alternatief kan zijn voor Excel om .csv-bestanden mee te openen: Open Office.
Als dat in Excel is, kan dat het probleem veroorzaken.
Wat gebeurt er als je het bestand exporteert en daarna importeert zonder het eerst te openen?
Wat een goed alternatief kan zijn voor Excel om .csv-bestanden mee te openen: Open Office.
- David
-
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
- Webneus 2
24 feb 2014 11:17
Oke, als ik het bestand niet open kan ik het wel importeren. Maar ik moet wel gegevens in het bestand zetten. Als ik hem open in Open Office moet ik hem dan ook opslaan in ODF?
- Arbmil
-
Heeft onderwerp gestart
-
- Webneus 2
24 feb 2014 11:36 - 24 feb 2014 12:43
Als ik hem als odf opsla en importeer krijg ik deze melding:
SQL-query:
MySQL meldt: Documentatie
SQL-query:
CREATE TABLE IF NOT EXISTS `camper_jos1`.`Blad1` (
`id,"gbip","gbname","gbmail","gbmailshow","gbloca","gbpage","gbvote","gbtext","gbdate","gbtitle","gbcomment","published","gbicq","gbaim","gbmsn","gbyah","gbskype"` VARCHAR( 1196 )
) DEFAULT CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_general_ci;
MySQL meldt: Documentatie
#1059 - Identifier name 'id,"gbip","gbname","gbmail","gbmailshow","gbloca","gbpage","gbvote","gbtext","gbdate","gbtitle","gbc' is too long
- Arbmil
-
Heeft onderwerp gestart
-
- Webneus 2
24 feb 2014 11:42 - 24 feb 2014 11:43
Tja, je moet natuurlijk wel bij het openen van het bestand kijken op welk teken de kolommen worden gescheiden.
Zoals de naam doet vermoeden, is het een Comma-Seperated-Value maar dat houdt niet automatisch in dat het ook daadwerkelijk komma-geschieden is. In jouw geval is dit toevallig wel zo.
Bij het openen van het bestand met Open Office moet je opletten dat de codering op UTF-8 staat (zie plaatje).
Daarnaast moet je bepalen wat het scheidingsteken is (zie plaatje, onderste blok), in jouw geval een komma.
Verder heb je nog een tekstscheidingsteken en dat is " (dubbele aanhalingsteken).
Als het goed is, kun je nu het bestand openen en krijg je keurige kolommen waar je dingen kunt aanpassen, toevoegen, verwijderen etc.
Als je dan het bestand opslaat als .csv, behoudt dan de huidige instelling.
Dus niet opslaan als ODF.
Zoals de naam doet vermoeden, is het een Comma-Seperated-Value maar dat houdt niet automatisch in dat het ook daadwerkelijk komma-geschieden is. In jouw geval is dit toevallig wel zo.
Bij het openen van het bestand met Open Office moet je opletten dat de codering op UTF-8 staat (zie plaatje).
Daarnaast moet je bepalen wat het scheidingsteken is (zie plaatje, onderste blok), in jouw geval een komma.
Verder heb je nog een tekstscheidingsteken en dat is " (dubbele aanhalingsteken).
Als het goed is, kun je nu het bestand openen en krijg je keurige kolommen waar je dingen kunt aanpassen, toevoegen, verwijderen etc.
Als je dan het bestand opslaat als .csv, behoudt dan de huidige instelling.
Dus niet opslaan als ODF.
- David
-
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
- Webneus 2
24 feb 2014 12:50
Met dank aan Open Office en wat geknutsel is het mij gelukt. Bedankt. Topic mag gesloten worden.
- Arbmil
-
Heeft onderwerp gestart
-
- Webneus 2
24 feb 2014 12:52
IK heb volledig in odf gedaan en dat werkte zonder problemen, knippen en plakken en alles was in orde. Top!
- Arbmil
-
Heeft onderwerp gestart
-
- Webneus 2
24 feb 2014 12:52
Hallo,
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
Tijd voor maken pagina: 0.790 seconden