Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
aanpassen mailadres afzender bij gebruikmaking contactform
25 feb 2014 11:32
Hallo,
Ik heb een probleem met het contactformulier bij Joomla 2.5
Ik maak gebruik van "contact personen - enkel contactpersoon"
Wanneer een site bezoeker het formulier in vult, wordt er een mail (phpmail) verstuurd naar de betreffende contact persoon.
Bij het verzonden mailtje staat als "reply adres" het emailadres van de verzender vermeldt, maar als "afzender" staat ook het email adres vermeld dat is ingevuld bij "algemene instellingen" onder tabblad "server"
Dat laatste wil ik niet, omdat dat van de webbouwer is en verder niets met de site eigenaar te maken heeft.
Wanneer ik het emailadres adres onder het tabblad "server" aanpas, dan werkt de mailfunctie niet meer.
Kan iemand mij aangeven, hoe ik kan voorkomen, dat het mailadres van de webbouwer wordt meegestuurd?
Wim
Ik heb een probleem met het contactformulier bij Joomla 2.5
Ik maak gebruik van "contact personen - enkel contactpersoon"
Wanneer een site bezoeker het formulier in vult, wordt er een mail (phpmail) verstuurd naar de betreffende contact persoon.
Bij het verzonden mailtje staat als "reply adres" het emailadres van de verzender vermeldt, maar als "afzender" staat ook het email adres vermeld dat is ingevuld bij "algemene instellingen" onder tabblad "server"
Dat laatste wil ik niet, omdat dat van de webbouwer is en verder niets met de site eigenaar te maken heeft.
Wanneer ik het emailadres adres onder het tabblad "server" aanpas, dan werkt de mailfunctie niet meer.
Kan iemand mij aangeven, hoe ik kan voorkomen, dat het mailadres van de webbouwer wordt meegestuurd?
Wim
- wimkos
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
25 feb 2014 11:41
Hallo Wim,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Sowieso een vreemde situatie dat je het algemene e-mailadres niet aan kunt passen. Beschik je wel over een e-mailadres voor je domein? Bijvoorbeeld info@jouwsite.nl. Dit zou normaal gesproken moeten werken.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Sowieso een vreemde situatie dat je het algemene e-mailadres niet aan kunt passen. Beschik je wel over een e-mailadres voor je domein? Bijvoorbeeld info@jouwsite.nl. Dit zou normaal gesproken moeten werken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
25 feb 2014 11:52
ja ik heb dat emailadres ook gebruikt, maar het blijkt dat de email dan niet wordt verstuurd. Maar is het niet gewoon mogelijk, om het verzendadres in zijn geheel niet mee te sturen? De naam van de site (of titel), die nu ook al worden meegestuurd zijn voor mij meer dan voldoende.
- wimkos
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
25 feb 2014 12:33
Voor zover ik weet kan dat niet. Misschien dat iemand anders een oplossing weet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
25 feb 2014 15:21
Het vreemde is ook, dat wanneer ik het email adres aanpas er wel een kopie naar de afzender wordt verstuurt en de kopie ook aankomt, maar er wordt geen exemplaar naar de contactpersoon verstuurt, waar het bericht voor bestemd is.
- wimkos
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
25 feb 2014 17:04
Je geeft eerst aan dat de mail niet verstuurd wordt, maar nu blijkt dus dat de mailfunctie wel werkt en de mail op een of andere manier niet aankomt op het juiste adres.
Of die mail komt in de spambox van de contactpersoon, of je hebt bij de contactpersoon nog een ander e-mailadres ingevuld, of het e-mailadres is niet gekoppeld aan bijvoorbeeld Outlook en de mail komt wel aan, maar is alleen te zien via de webmail van je server. Meer oorzaken kan ik zo niet bedenken.
Of die mail komt in de spambox van de contactpersoon, of je hebt bij de contactpersoon nog een ander e-mailadres ingevuld, of het e-mailadres is niet gekoppeld aan bijvoorbeeld Outlook en de mail komt wel aan, maar is alleen te zien via de webmail van je server. Meer oorzaken kan ik zo niet bedenken.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.811 seconden