Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Welke beveiliging van je site gebruiken jullie?
Welke beveiliging van je site gebruiken jullie?
01 mrt 2014 18:19
Mijn site is gehackt. Er is een image op gezet, ganteng.gif. En ik kan niet meer via ftp mijn site benaderen, het password zal dus ook wel aangepast zijn.
Ik heb allerlei beveiliging erop zitten, jsecure, admin id aangepast enz. Rechten stonden op 755 en 644.
Wel laatst na een scan van mijn pc ontdekt dat er nogal wat virussen, trojan horses e.d. op zaten. Maar dat zou nu ook goed moeten zijn.
Wat ik wel raar vind, is dat ik als ik mijn site check via avg, en securinet die aangeven dat de site schoon is.
Ik wil nu kijken hoe ik de site nog beter kan beveiligen, er zijn wel extensies die dat doen, maar wat is nu aan te raden, zodat ze niet weer opnieuw erin kunnen komen? Of als ze dat doen, dat ik een melding krijg, er zijn ook extensies die dat doen. Ik zou graag jullie mening hierover willen, anders zet ik er random iets op en weet ik niet hoe goed het werkt, want dat merk je natuurlijk pas als het weer te laat is.
Groet, Jeannette
Ik heb allerlei beveiliging erop zitten, jsecure, admin id aangepast enz. Rechten stonden op 755 en 644.
Wel laatst na een scan van mijn pc ontdekt dat er nogal wat virussen, trojan horses e.d. op zaten. Maar dat zou nu ook goed moeten zijn.
Wat ik wel raar vind, is dat ik als ik mijn site check via avg, en securinet die aangeven dat de site schoon is.
Ik wil nu kijken hoe ik de site nog beter kan beveiligen, er zijn wel extensies die dat doen, maar wat is nu aan te raden, zodat ze niet weer opnieuw erin kunnen komen? Of als ze dat doen, dat ik een melding krijg, er zijn ook extensies die dat doen. Ik zou graag jullie mening hierover willen, anders zet ik er random iets op en weet ik niet hoe goed het werkt, want dat merk je natuurlijk pas als het weer te laat is.
Groet, Jeannette
- jecrvali
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
-
01 mrt 2014 18:50
Ik gebruik voor mijn websites Rsfirewall en van Akeeba admintools.
Daarnaast is het ook belangrijk dat je pc malware vrij is en je extensies up-to-date zijn.
Daarnaast is het ook belangrijk dat je pc malware vrij is en je extensies up-to-date zijn.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
-
- Joomla!NL vriend(in)
-
02 mrt 2014 06:23
Ik gebruik geen module's voor het beheer.
Maprechten: 755
Bestandsrechten: 644
Configuration.php: 444
.htaccess: 444
Verder gebruik ik sterke wachtwoorden voor Ftp en voor de database (12 tekens met hoofdletters cijfers en leestekens, gebruik niet dezelfde wachtwoorden). Administrator map binnen directadmin als beveiligde map aangevinkt. En zoals webbiertje aangeeft regelmatig Joomla en de modules controleren/updaten.
Maprechten: 755
Bestandsrechten: 644
Configuration.php: 444
.htaccess: 444
Verder gebruik ik sterke wachtwoorden voor Ftp en voor de database (12 tekens met hoofdletters cijfers en leestekens, gebruik niet dezelfde wachtwoorden). Administrator map binnen directadmin als beveiligde map aangevinkt. En zoals webbiertje aangeeft regelmatig Joomla en de modules controleren/updaten.
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
-
- Algemeen Moderator
-
06 mrt 2014 11:55
Ik ben nu bezig RS firewall op al mijn sites te zetten. Op de sites waar ik het al op heb staan, lijkt het mij een goede beveiliging te geven, op 1 site heeft het programma al wat dingen ontdekt die niet helemaal goed waren, niet echt malware, maar wel risico's.
Daarnaast gebruik ik of Jsecure of het ingebouwde admin protectie systeem van RS firewall.
Verder heb ik alle configuratie.php en .htaccess op 444 gezet.
Ik heb een betere internetsecurity scanner gedownload, dus zou mijn eigen pc nu ook beter beveiligd moeten zijn en minder malware erop moeten hebben.
Passwords aangepast waar nodig of wenselijk.
Ik voel mezelf nu wel een stuk veiliger.
Daarnaast gebruik ik of Jsecure of het ingebouwde admin protectie systeem van RS firewall.
Verder heb ik alle configuratie.php en .htaccess op 444 gezet.
Ik heb een betere internetsecurity scanner gedownload, dus zou mijn eigen pc nu ook beter beveiligd moeten zijn en minder malware erop moeten hebben.
Passwords aangepast waar nodig of wenselijk.
Ik voel mezelf nu wel een stuk veiliger.
- jecrvali
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
-
Tijd voor maken pagina: 1.237 seconden