Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
site gehackt, nu moet ik hem wegverhuizen van provider
07 mrt 2014 17:17
Hallo allemaal,
Ik wil even mijn frustratie kwijt. Mijn website is voor de 2e keer in een week tijd gehackt. Ik was nog bezig om een betere beveiliging erop te zetten, maar blijkbaar hebben ze voor dit gebeurd was, nogmaals toegeslagen. Ik kreeg vandaag een mailtje van mijn provider dat ik de website weg moest verhuizen, omdat de site niet voldoet aan de huidige normen van website beveiliging en het een gevaar vormt voor hun netwerk en IP reputatie.
Ik snap wel dat ze hier wat aan willen doen, maar zouden ze niet beter de website offline kunnen zetten en mijn reactie vragen en kijken wat ik allemaal doe om te beveiligen en advies geven?
Ik ben nu bezig om alle sites te voorzien van RSfirewall, administrator met password te beveiligen en config en htaccess op 444, mappen op 755 en bestanden op 644 te zetten. En uiteraard mijn password van de gehackte site veranderen. En alle extensies updaten. Kan ik nog meer doen? Aanvullende tips zijn welkom.
Ze zijn blijkbaar via acymailing binnen gekomen, iemand ervaring mee?
Ik vind het zo zonde van mijn tijd, hebben die hackers niets beters te doen
Groet, Jeannette
Ik wil even mijn frustratie kwijt. Mijn website is voor de 2e keer in een week tijd gehackt. Ik was nog bezig om een betere beveiliging erop te zetten, maar blijkbaar hebben ze voor dit gebeurd was, nogmaals toegeslagen. Ik kreeg vandaag een mailtje van mijn provider dat ik de website weg moest verhuizen, omdat de site niet voldoet aan de huidige normen van website beveiliging en het een gevaar vormt voor hun netwerk en IP reputatie.
Ik snap wel dat ze hier wat aan willen doen, maar zouden ze niet beter de website offline kunnen zetten en mijn reactie vragen en kijken wat ik allemaal doe om te beveiligen en advies geven?
Ik ben nu bezig om alle sites te voorzien van RSfirewall, administrator met password te beveiligen en config en htaccess op 444, mappen op 755 en bestanden op 644 te zetten. En uiteraard mijn password van de gehackte site veranderen. En alle extensies updaten. Kan ik nog meer doen? Aanvullende tips zijn welkom.
Ze zijn blijkbaar via acymailing binnen gekomen, iemand ervaring mee?
Ik vind het zo zonde van mijn tijd, hebben die hackers niets beters te doen

Groet, Jeannette
- jecrvali
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
-
07 mrt 2014 17:25
Ik zou inderdaad wegverhuizen, maar dan ook van die hoster. Vind dit geen manier van doen. Dat ze waarschuwen vind ik ok, maar een beetje ondersteuning en advies lijkt me heel normaal.
En als zij hun servers al zo slecht beveiligd hebben dat je zomaar andere map- en bestandsrechten in kunt stellen, dan zou ik daar ook niet blij van worden.
En helaas: ook ik vraag me af en toe af of die hackers niets beters te doen hebben.
En als zij hun servers al zo slecht beveiligd hebben dat je zomaar andere map- en bestandsrechten in kunt stellen, dan zou ik daar ook niet blij van worden.
En helaas: ook ik vraag me af en toe af of die hackers niets beters te doen hebben.

Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
07 mrt 2014 17:32
Ja, ik ga mijn andere websites ook maar weer terug verhuizen naar mijn vorige provider. Die is wel iets duurder en heeft minder flexibele pakketten, maar daar heb ik nooit zo'n gedoe gehad.
Hoe bedoel je dat je het raar vindt dat je maprechten kan aanpassen? Je kan toch bij iedere provider via ftp of het controlpanel de bestandsrechten aanpassen?
Hoe bedoel je dat je het raar vindt dat je maprechten kan aanpassen? Je kan toch bij iedere provider via ftp of het controlpanel de bestandsrechten aanpassen?
- jecrvali
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
07 mrt 2014 17:37Tot op zekere hoogte wel idd. Maar ik vind het vreemd dat je aangaf dat je de rechten allemaal op 755 en 644 had gezet en vroeg met gewoon af waar ze dan eerst op stonden. Maar is een beetje off-topic.Hoe bedoel je dat je het raar vindt dat je maprechten kan aanpassen? Je kan toch bij iedere provider via ftp of het controlpanel de bestandsrechten aanpassen?
En als je niet te veel geld kwijt wilt zijn voor een goede hoster, kan je ook nog even bij Wned kijken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
07 mrt 2014 17:45
Ik had ze eerst voor een groot gedeelte op 777 staan, is niet goed, weet ik. Maar ik had anders problemen om bestanden te downloaden, was een beetje raar geregeld bij die provider. Dus had ik ze op 777 gezet met het idee om ze na het uploaden weer terug te zetten, maar dat dus niet gedaan.
Ik zal kijken bij Wned, maar ben nu even geneigd om naar mijn oude terug te gaan, ik weet daar in ieder geval wat ik heb...
Dank je voor het hart onder de riem steken.
Ik zal kijken bij Wned, maar ben nu even geneigd om naar mijn oude terug te gaan, ik weet daar in ieder geval wat ik heb...
Dank je voor het hart onder de riem steken.
- jecrvali
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
07 mrt 2014 18:25 - 07 mrt 2014 18:37Dat is dus precies wat ik bedoel. Als ik dat bij Wned doe, dan krijg ik tenminste een mooie witte pagina met een foutmeldingDus had ik ze op 777 gezet

Vergeet niet je ftp password en je database password te veranderen!En uiteraard mijn password van de gehackte site veranderen
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.910 seconden