Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Afbeelding verkleinen..!

Afbeelding verkleinen..!

13 mrt 2014 21:01
hallo,

kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik makkelijk een afbeelding kan verkleinen in een artikel?

vriendelijke groet,
Iris
  • Irisjoomla
  • Irisjoomla's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Afbeelding verkleinen..!

14 mrt 2014 10:25 - 14 mrt 2014 12:45
Iris,Welkom op het forum van Joomla!NL namens het hele team.

Wat bedoel je precies met verkleinen?
Het is belangrijk voor de snelheid van je site dat je afbeelding upload die nooit groter zijn dan wat er op je site getoond moet worden.
Dus upload nooit een afbeelding van oorspronkelijke camerakwaliteit. Die is vaak heel groot in pixels en bestandsformaat.
Over het algemeen is een formaat van ongeveer 600 pixels breed groot genoeg voor een grote afbeelding op een website.
Het is dan belangrijk om de afbeelding dus al op de PC te verkleinen tot het gewenste formaat.

Wanneer je toch een grote afbeelding zou uploaden, dan moet je die via de editor van het artikel ( bijvoorbeeld JCE ) kleiner maken. het enige wat je dan doet is de browser vertellen dat de grote afbeelding kleiner moet worden getoond.
Maar het blijft een grote afbeelding. Het kost dus veel laadtijd bij het opbouwen van de webpagina in de browser om de afbeelding eerst verkleind te tonen.

Ik hoop dat ik zo duidelijk heb kunnen uitleggen waarom verkleinen in Joomla! dus eigenlijk geen verkleinen is.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.677 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie