Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Ander template gebruiken na link
Ander template gebruiken na link
26 mrt 2014 15:24
Ik beheer een website van vijf bedrijven die in een pand zitten. De website heeft de algemene naam van het pand waar deze bedrijven inzitten. Hij bestaat uit een hoofdpagina met daarop de namen van de bedrijven. Bij het aanklikken van het bedrijf verschijnt er een korte omschrijving van het bedrijf met daaronder een link naar hun officiële website.
Drie van de vijf hebben een eigen website. Nu heeft een partij gevraagd of ik een website voor hen wil maken bij dezelfde host waar ook de standaard website op staat. Vraag: Is het mogelijk om voor deze partij een website te maken met dezelfde Joomla, maar met een andere template? Men klikt op de link onder de korte omschrijving en er verschijnt een andere template?
Misschien wat krom omschreven, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Drie van de vijf hebben een eigen website. Nu heeft een partij gevraagd of ik een website voor hen wil maken bij dezelfde host waar ook de standaard website op staat. Vraag: Is het mogelijk om voor deze partij een website te maken met dezelfde Joomla, maar met een andere template? Men klikt op de link onder de korte omschrijving en er verschijnt een andere template?
Misschien wat krom omschreven, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Vr. groet,
Rob
Rob
- Robert57
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
26 mrt 2014 19:48
Moet wel mogelijk zijn volgens mij omdat je templates aan menu-items toe kunt wijzen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
26 mrt 2014 20:15
In de vraag is het mij niet duidelijk of de wens is om binnen één Joomla!-site verschillende bedrijvensites te gaan bouwen.
Of dat de wens is om voor elk bedrijf een eigen Joomla!site op te zetten en die vanuit één pagina te kunnen benaderen.
Of dat de wens is om voor elk bedrijf een eigen Joomla!site op te zetten en die vanuit één pagina te kunnen benaderen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
26 mrt 2014 21:27
Ik denk dat de eerste juist is. Ik heb een joomla website voor een groep bedrijven in een gebouw. Dat gebouw heet bijv. 'janjtje' en heeft de domeinnaam 'jantje.nk'. Op 'jantje.nl' staan alle bedrijven vermeld met een stukje tekst over wie zij zijn en daaronder een link naar hun eigen website.
Nu wil een partij een website op 'jantje.nl', maar met een ander uiterlijk. Ik zou dan uitkomen op een andere template. Nu kan ik in een subdirectory wel een nieuwe joomla zetten, maar ik vraag me af of het ook mogelijk is om één Joomla te hebben staan, maar dat er met, in dit geval, meerdere templates gewerkt kan worden.
Als dit niet mogelijk is, dan zet ik Joomla in een subdirectory.
Nu wil een partij een website op 'jantje.nl', maar met een ander uiterlijk. Ik zou dan uitkomen op een andere template. Nu kan ik in een subdirectory wel een nieuwe joomla zetten, maar ik vraag me af of het ook mogelijk is om één Joomla te hebben staan, maar dat er met, in dit geval, meerdere templates gewerkt kan worden.
Als dit niet mogelijk is, dan zet ik Joomla in een subdirectory.
Vr. groet,
Rob
Rob
- Robert57
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
26 mrt 2014 22:08
Ja dat kan wel.
Dan doe je het zoals Astrid schreef.
Aan elk menu-item kun je een nieuw template koppelen.
Maar het template is alleen de opmaak.
Bedenk wel dat als die bedrijven later toch niet meer in hetzelfde pand blijven, dat het dan lastig wordt om de site weer uit elkaar te trekken.
Als je de beide bedrijven in één Joomla!site gaat onderbrengen, dan moet je goed nadenken over de categorie-structuur en de menu-structuur.
Je kunt een soort Hoofdmenu aanmaken en wanneer er op een menu-item wordt geklikt dat verwijst naar één van de twee bedrijven, datje dan een nieuw menu krijgt voor dat andere bedrijf.
Op die manier kun je overschakelen van het ene bedrijf naar het andere bedrijf binnen dezelfde site.
Dan doe je het zoals Astrid schreef.
Aan elk menu-item kun je een nieuw template koppelen.
Maar het template is alleen de opmaak.
Bedenk wel dat als die bedrijven later toch niet meer in hetzelfde pand blijven, dat het dan lastig wordt om de site weer uit elkaar te trekken.
Als je de beide bedrijven in één Joomla!site gaat onderbrengen, dan moet je goed nadenken over de categorie-structuur en de menu-structuur.
Je kunt een soort Hoofdmenu aanmaken en wanneer er op een menu-item wordt geklikt dat verwijst naar één van de twee bedrijven, datje dan een nieuw menu krijgt voor dat andere bedrijf.
Op die manier kun je overschakelen van het ene bedrijf naar het andere bedrijf binnen dezelfde site.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
Tijd voor maken pagina: 0.973 seconden