Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Javascript uitstellen
Javascript uitstellen
20 apr 2014 15:16 - 20 apr 2014 21:46
Hallo allemaal,
Op internet vond ik onderstaande tekst;
Parsen van JavaScript uitstellen betekent niets meer dan het verplaatsen van .js scriptjes die nu waarschijnlijk in je header staan ergens in je footer neerzetten. Dit zorgt ervoor dat de content (tekst) van je site al is geladen voordat de Javascript hoeft te worden geladen.
Ik wil het laden van javascripts uitstellen die tijdens het oproepen van mijn site worden ingeladen.
Ik zou graag willen weten "hoe" ik dat bij onze Joomla 2.5 website moet doen.
Als ik het goed begrijp moet ik daarvoor in het template van mijn site zijn?
Onze site:
Kan iemand mij vertellen Hoe ik dat moet doen?
Bij voorbaat dank voor het antwoord!
groeten, Frank
ps. excuses indien deze vraag in een verkeerde groep staat.
Edit Jelle.
Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Op internet vond ik onderstaande tekst;
Parsen van JavaScript uitstellen betekent niets meer dan het verplaatsen van .js scriptjes die nu waarschijnlijk in je header staan ergens in je footer neerzetten. Dit zorgt ervoor dat de content (tekst) van je site al is geladen voordat de Javascript hoeft te worden geladen.
Ik wil het laden van javascripts uitstellen die tijdens het oproepen van mijn site worden ingeladen.
Ik zou graag willen weten "hoe" ik dat bij onze Joomla 2.5 website moet doen.
Als ik het goed begrijp moet ik daarvoor in het template van mijn site zijn?
Onze site:
Kan iemand mij vertellen Hoe ik dat moet doen?
Bij voorbaat dank voor het antwoord!
groeten, Frank
ps. excuses indien deze vraag in een verkeerde groep staat.
Edit Jelle.

Toerisme Startpagina Callantsoog
website: www.callantsooginfo.nl
E-mail: info@callantsooginfo.nl
- zeevogel
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
Javascript uitstellen
07 mei 2014 07:58
Hoi,
Waarom zou je dit willen doen? Soms is het voor de werking van het script noodzakelijk om het in de head al uit te voeren.
Op deze manier kun je een extern script bestand inladen:
Waarom zou je dit willen doen? Soms is het voor de werking van het script noodzakelijk om het in de head al uit te voeren.
Hangt ervan af. Het is namelijk net waar je script staat...Als ik het goed begrijp moet ik daarvoor in het template van mijn site zijn?
Op deze manier kun je een extern script bestand inladen:
Code:
<script src="naam.js"></script>
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
-
- Algemeen Moderator
-
Javascript uitstellen
09 mei 2014 16:46
Hallo Juliank92,
Ik heb deze vraag gesteld, omdat ik van Google PageSpeed het advies krijg om het parseren van bepaalde javascripts uit te stellen....
Ik begreep niet "hoe" je dat moest doen, nu dus wel.
ondanks het feit dat ik de afbeelding in de header van mijn site heb gecomprimeerd, lijkt het erop dat deze niet gelijktijdig met de rest van de site wordt ingeladen.
Daarom dacht ik dat het uitstellen van parseren van bep. javascripts misschien wel de oplossing is!
Excuses voor het late antwoord.
Met vriendelijke groet,
Frank
Ik heb deze vraag gesteld, omdat ik van Google PageSpeed het advies krijg om het parseren van bepaalde javascripts uit te stellen....
Ik begreep niet "hoe" je dat moest doen, nu dus wel.
ondanks het feit dat ik de afbeelding in de header van mijn site heb gecomprimeerd, lijkt het erop dat deze niet gelijktijdig met de rest van de site wordt ingeladen.
Daarom dacht ik dat het uitstellen van parseren van bep. javascripts misschien wel de oplossing is!
Excuses voor het late antwoord.
Met vriendelijke groet,
Frank
- zeevogel
-
Heeft onderwerp gestart
-
Javascript uitstellen
09 mei 2014 17:47 - 09 mei 2014 17:48
Hoi Frank,
Zou volgens mij niet uit moeten maken, maar ik kan er ook naast zitten hoor. Lijkt mij dat waar je het ook neerzet het toch ingeladen moet worden(lees uitvoeren). Bovendien omdat bepaalde scripts vooraf ingeladen moeten worden lijkt het me onhandig die later in te laden.
Betreft je header, het is vrij normaal dat plaatjes(in jouw geval flash) later inladen. Deze bestanden moeten namelijk worden gedownload terwijl de rest van de pagina gewoon kan worden opgebouwd. Er wordt dus niet op gewacht totdat het bestand klaar is om weer te geven.
Zou volgens mij niet uit moeten maken, maar ik kan er ook naast zitten hoor. Lijkt mij dat waar je het ook neerzet het toch ingeladen moet worden(lees uitvoeren). Bovendien omdat bepaalde scripts vooraf ingeladen moeten worden lijkt het me onhandig die later in te laden.
Betreft je header, het is vrij normaal dat plaatjes(in jouw geval flash) later inladen. Deze bestanden moeten namelijk worden gedownload terwijl de rest van de pagina gewoon kan worden opgebouwd. Er wordt dus niet op gewacht totdat het bestand klaar is om weer te geven.
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
-
- Algemeen Moderator
-
Javascript uitstellen
28 mei 2014 19:51
Is dit al opgelost?
Zo ja, koppel de oplossing even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "opgelost" te klikken.
Zo ja, koppel de oplossing even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "opgelost" te klikken.
- Juliank92
-
- Algemeen Moderator
-
Javascript uitstellen
28 mei 2014 20:46
Hallo,
Sorry voor de late reactie, maar rekening houdend met jouw voorgaand antwoord. zie ik er vanaf!
Met vriendelijke groet,
Frank
Sorry voor de late reactie, maar rekening houdend met jouw voorgaand antwoord. zie ik er vanaf!
Met vriendelijke groet,
Frank
- zeevogel
-
Heeft onderwerp gestart
-