Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost 503 Service Temporarily Unavailable
503 Service Temporarily Unavailable
27 mei 2014 12:02
Hallo,
Na het aanbrengen van een link naar een andere website en het opslaan van de pagina krijg ik de melding 503 Service Temporarily Unavailable. Als ik terug ga kan ik niet meer uitloggen. Een link naar een pagina
binnen de website wordt wel opgeslagen. Volgens de provider ligt het aan Joomla maar volgens diverse Internetfora zou het aan de provider moeten liggen.
Wie weet de oplossing?
Na het aanbrengen van een link naar een andere website en het opslaan van de pagina krijg ik de melding 503 Service Temporarily Unavailable. Als ik terug ga kan ik niet meer uitloggen. Een link naar een pagina
binnen de website wordt wel opgeslagen. Volgens de provider ligt het aan Joomla maar volgens diverse Internetfora zou het aan de provider moeten liggen.
Wie weet de oplossing?
- Break
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
27 mei 2014 12:51
Hallo Break,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Hoe zet je de link in Joomla? Is de site waar je naar linkt wel bereikbaar?
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Hoe zet je de link in Joomla? Is de site waar je naar linkt wel bereikbaar?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
27 mei 2014 12:52 - 27 mei 2014 13:04
Hallo Break,
Welkom op het forum van Joomla!NL namens het hele team.
Wat ik over de foutmelding tegenkom is dat het mogelijk toch een lokaal probleem kan zijn.
Ik vond het volgende advies:
Zet je router en je PC eens uit.
Start daarna eerst je router en als die helemaal terug is start je pas je PC.
Mogelijk los je zo een lokaal DNS-probleem op, waardoor de 503-melding niet meer voorkomt.
Je kunt het eventueel eerst ook op een andere locatie proberen. (Dus met andere router en PC).
Dan sluit je uit of het de provider, je thuissituatie of je website is.
Welkom op het forum van Joomla!NL namens het hele team.
Wat ik over de foutmelding tegenkom is dat het mogelijk toch een lokaal probleem kan zijn.
Ik vond het volgende advies:
Zet je router en je PC eens uit.
Start daarna eerst je router en als die helemaal terug is start je pas je PC.
Mogelijk los je zo een lokaal DNS-probleem op, waardoor de 503-melding niet meer voorkomt.
Je kunt het eventueel eerst ook op een andere locatie proberen. (Dus met andere router en PC).
Dan sluit je uit of het de provider, je thuissituatie of je website is.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
27 mei 2014 17:47
Hallo Astrid,
Inderdaad bedankt voor de tip, op een andere PC werkt het opslaan wel.
Vervolgens thuis, router en PC uitgezet en weer aangezet, 2 pagina's gingen goed en heb het een en ander kunnen doen. Maar bij de 3e pagina kreeg ik weer de 503 foutmelding.
Blijkbaar heeft het toch iets met de DNS instelling van de router(modem) te maken.
Inderdaad bedankt voor de tip, op een andere PC werkt het opslaan wel.
Vervolgens thuis, router en PC uitgezet en weer aangezet, 2 pagina's gingen goed en heb het een en ander kunnen doen. Maar bij de 3e pagina kreeg ik weer de 503 foutmelding.
Blijkbaar heeft het toch iets met de DNS instelling van de router(modem) te maken.
- Break
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
27 mei 2014 21:18
Dat weet je pas zeker als je nu een andere PC of laptop verbindt met dat modem.
Gaat het daar ook mis, dan is het inderdaad je router of modem.
Het kan natuurlijk ook nog in je PC zitten.
Daar moet je dus nog even achter zien te komen.
Op zich wel fijn dat er niets op serverniveau bij de provider of in je Joomla!-site niet goed zou zijn.
Gaat het daar ook mis, dan is het inderdaad je router of modem.
Het kan natuurlijk ook nog in je PC zitten.
Daar moet je dus nog even achter zien te komen.
Op zich wel fijn dat er niets op serverniveau bij de provider of in je Joomla!-site niet goed zou zijn.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
28 mei 2014 22:02
Met een andere PC op dezelfde aansluiting lukt het opslaan ook niet.
Het zit hem dus duidelijk in de Modem/Router. Ik heb een Zyxel P2812HNU-F1
Ik heb ergens iets gelezen over de DNS code veranderen. Zou dat kunnen kloppen?
Nog nooit gedaan maar je bent nooit te oud om te leren. Als je een tip heb hou ik me aanbevolen.
Het zit hem dus duidelijk in de Modem/Router. Ik heb een Zyxel P2812HNU-F1
Ik heb ergens iets gelezen over de DNS code veranderen. Zou dat kunnen kloppen?
Nog nooit gedaan maar je bent nooit te oud om te leren. Als je een tip heb hou ik me aanbevolen.
- Break
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
29 mei 2014 08:14
Het zou kunnen dat je in de router de Dynamic Name Server adressen zou kunnen wijzigen. Ik denk alleen wel dat het raadzamer is om contact met je ISP( Telfort ) op te nemen over dit probleem. Mocht je het echt graag zelf iets willen doen binnen je router is dat natuurlijk op eigen risico.
De login module van een Telfort router zit standaard van dit model op http://192.168.1.254/ als ik het goed heb. De inlog gegevens zijn dan:
gebruikersnaam: admin
wachtwoord: 1234
De login module van een Telfort router zit standaard van dit model op http://192.168.1.254/ als ik het goed heb. De inlog gegevens zijn dan:
gebruikersnaam: admin
wachtwoord: 1234
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
-
- Algemeen Moderator
-
30 mei 2014 23:20
Bedankt aan iedereen die mee heeft willen denken. Het probleem is opgelost.
Bij onderzoek bleek dat er maar één pagina was die deze foutmelding gaf. Dat was de pagina die ik het laatst had bijgewerkt. Ik heb die pagina als kopie opgeslagen en bij het opslaan kreeg ik weer de foutmelding. Toen heb ik de tekst met weblinks - die ik later had toegevoegd - er weer afgehaald en vervolgens kon ik de pagina wel opslaan. Blijkbaar lag het aan de tekst met weblinks.
Vervolgens heb ik een nieuwe pagina gemaakt met alleen de tekst met weblinks en deze kon ik wel opslaan. Waarom het nu wel lukt weet ik niet maar het werkt weer.
Bij onderzoek bleek dat er maar één pagina was die deze foutmelding gaf. Dat was de pagina die ik het laatst had bijgewerkt. Ik heb die pagina als kopie opgeslagen en bij het opslaan kreeg ik weer de foutmelding. Toen heb ik de tekst met weblinks - die ik later had toegevoegd - er weer afgehaald en vervolgens kon ik de pagina wel opslaan. Blijkbaar lag het aan de tekst met weblinks.
Vervolgens heb ik een nieuwe pagina gemaakt met alleen de tekst met weblinks en deze kon ik wel opslaan. Waarom het nu wel lukt weet ik niet maar het werkt weer.
- Break
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
31 mei 2014 03:09
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
-
- Algemeen Moderator
-
Tijd voor maken pagina: 0.840 seconden