Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost extra veld in standaard formulier
extra veld in standaard formulier
03 jun 2014 09:05 - 06 jun 2014 13:06
hallo,
Ik zou graag bij het standaard contactformulier ook het veld "telefoon" willen opvragen.
Is dit op een voddige manier te doen? Ik heb wel hele uitgebreide handleidingen hierover gelezen waarbij je meerdere php files moet aanpassen maar dat gaat net iets te ver.
Edit Jelle.
Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Ik zou graag bij het standaard contactformulier ook het veld "telefoon" willen opvragen.
Is dit op een voddige manier te doen? Ik heb wel hele uitgebreide handleidingen hierover gelezen waarbij je meerdere php files moet aanpassen maar dat gaat net iets te ver.
Edit Jelle.

- pdaalmeer
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
- Webneus 2
03 jun 2014 09:20
Als je dat te moeilijk vindt, dan kan je beter kijken naar een
contactformulierextensie
. Daar zijn er meerdere van, de ene wat eenvoudiger dan de andere.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
03 jun 2014 11:17
Contactformulier extensie kan inderdaad ook, maar ik heb ooit eens een eenvoudige oplossing gezien om telefoonnummer toe te voegen, kan het alleen nergens meer terug vinden. CSS /php is op zich geen probleem, maar ik wil het liefst niet al te veel aanpassen om problemen bij updates te voorkomen.
- pdaalmeer
-
Heeft onderwerp gestart
-
- Webneus 2
03 jun 2014 11:46
In dat geval kun je het beste met een extensie werken die Astrid je al adviseerde.
Zodra je in de core-bestanden van Joomla! gaat 'hacken' heb je bij een update meer werk.
Die bestanden worden bij de update overschreven en je zult die dan dus bij elke update weer moeten aanpassen.
Zodra je in de core-bestanden van Joomla! gaat 'hacken' heb je bij een update meer werk.
Die bestanden worden bij de update overschreven en je zult die dan dus bij elke update weer moeten aanpassen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
03 jun 2014 11:55
Die "eenvoudige" oplossing is waarschijnlijk gebruik maken van de plugin Gebruiker - Profiel, en daar 1 van de velden "misbruiken" voor het telefoonnummer door middel van een taaloverride.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
06 jun 2014 08:35
Dat klinkt als een goede oplossing. Ik zie de plugin gebruiker maar kan niet vinden hoe ik dan een veld hier toevoeg? Is het misschien mogelijk iets uitgebreider door te geven hoe dit geactiveerd kan worden? Ik denk dat het voor veel mensen een goede toevoeging is?
- pdaalmeer
-
Heeft onderwerp gestart
-
- Webneus 2
06 jun 2014 09:10
Even mijn reactie goed lezen:
en daar 1 van de velden "misbruiken" voor het telefoonnummer door middel van een taaloverride
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
09 jul 2014 14:55
Is dit al opgelost?
Zo ja, koppel de oplossing even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "opgelost" te klikken.
Zo ja, koppel de oplossing even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "opgelost" te klikken.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
09 jul 2014 15:12
ja, dit toch maar voor een externe extensie gekozen. Jammer dat Joomla dit nooit is uitgebreid heeft, hoor dit ook vaak van andere.
Bedankt voor de hulp;
Bedankt voor de hulp;
- pdaalmeer
-
Heeft onderwerp gestart
-
- Webneus 2
Tijd voor maken pagina: 0.692 seconden