Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Artikel publiceren zonder gepubliceerd menu-item en categori
Artikel publiceren zonder gepubliceerd menu-item en categori
11 jul 2014 16:20
Op een eigen server ben ik bezig met een nieuwe website en loop daar voor het eerst tegen dit probleem aan. Ik probeer veel, maar kom er niet uit. Hulp is dus welkom 
Ik heb een menu-item aangemaakt en hieraan een artikel gekoppeld. Binnen dit artikel wil ik een link plaatsen en laten doorverwijzen naar een ander artikel. Dat betreffende artikel wil ik alleen daar zichtbaar hebben, dus verder niet in een menu.
Volgens mij heb ik nu een nieuw menu aangemaakt en deze unplubished , daar het artikel aangekoppeld om zo achter de link van het artikel te komen. Deze link in dat eerste artikel gezet en de doorverwijzing werkt en het artikel is zichtbaar.
Het werkt verder prima op één ding na. Ik wil graag breadcrumbs gebruiken om het navigeren eenvoudiger te maken, en daar zie ik nu het volgende: Home > Menu-item root > uncategorised > menu-item > naam artikel.
Hoe krijg ik het uncategorised weg?

Ik heb een menu-item aangemaakt en hieraan een artikel gekoppeld. Binnen dit artikel wil ik een link plaatsen en laten doorverwijzen naar een ander artikel. Dat betreffende artikel wil ik alleen daar zichtbaar hebben, dus verder niet in een menu.
Volgens mij heb ik nu een nieuw menu aangemaakt en deze unplubished , daar het artikel aangekoppeld om zo achter de link van het artikel te komen. Deze link in dat eerste artikel gezet en de doorverwijzing werkt en het artikel is zichtbaar.
Het werkt verder prima op één ding na. Ik wil graag breadcrumbs gebruiken om het navigeren eenvoudiger te maken, en daar zie ik nu het volgende: Home > Menu-item root > uncategorised > menu-item > naam artikel.
Hoe krijg ik het uncategorised weg?
- s-mira
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
11 jul 2014 21:28
Door ervoor te zorgen dat je categorieën niet in het kruimelpad worden getoond.
Dit kan worden voorkomen door ervoor te zorgen dat één enkel artikel maar aan één menu-item is gekoppeld.
Zodra het aan meer dan één menu-item is gekoppeld wordt uncategorised ertussen geplaatst in je kruimelpad.
Dit kan worden voorkomen door ervoor te zorgen dat één enkel artikel maar aan één menu-item is gekoppeld.
Zodra het aan meer dan één menu-item is gekoppeld wordt uncategorised ertussen geplaatst in je kruimelpad.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
12 jul 2014 10:34
Wat je doet is hetzelfde als rechtstreeks naar een artikel linken, maar dan op een hele ingewikkelde manier. Dat gaat nooit werken. In dit soort gevallen moet je dus werken met een zogenaamd verborgen menu.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
22 jul 2014 11:01
Is dit inmiddels opgelost?
Als de antwoorden je voldoende hebben geholpen kun je zelf het topic sluiten.
Gebruik daarvoor de groene knop Opgelost.
Uiteraard wel nadat je even een laatste bericht hebt gepost.
Als de antwoorden je voldoende hebben geholpen kun je zelf het topic sluiten.
Gebruik daarvoor de groene knop Opgelost.
Uiteraard wel nadat je even een laatste bericht hebt gepost.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
03 aug 2014 17:59 - 03 aug 2014 18:00
Sorry voor de wat late reactie, er was iets tussengekomen.
Vandaag er weer mee aan de slag gegaan, maar het is mij nog niet gelukt. Ik heb nu een nieuw menu aangemaakt (deze gepubliceerd, maar nergens getoond op de website) en daaraan het artikel gekoppeld. Verder het artikel uit alle andere menu's verwijderd (ook uit de prullenbak). Het artikel is nu nog maar aan één menu gekoppeld.
De link die binnen het menu item is aangegeven heb ik gebruikt om naar te linken vanuit dat bestaande en zichtbare artikel. Echter staat er nog steeds uncategorised tussen het kruimelpad.
Wat doe ik verkeerd?
Vandaag er weer mee aan de slag gegaan, maar het is mij nog niet gelukt. Ik heb nu een nieuw menu aangemaakt (deze gepubliceerd, maar nergens getoond op de website) en daaraan het artikel gekoppeld. Verder het artikel uit alle andere menu's verwijderd (ook uit de prullenbak). Het artikel is nu nog maar aan één menu gekoppeld.
De link die binnen het menu item is aangegeven heb ik gebruikt om naar te linken vanuit dat bestaande en zichtbare artikel. Echter staat er nog steeds uncategorised tussen het kruimelpad.
Wat doe ik verkeerd?
Laatst bewerkt 03 aug 2014 18:00 door s-mira.
- s-mira
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
03 aug 2014 18:09
Gebruik je als editor JCE?
Daarmee kun je het meest eenvoudig een link maken naar het (verborgen) menu-item.
JCE maakt een echte interne link aan. Dat werkt beter dan de hele URL overnemen.
Daarmee kun je het meest eenvoudig een link maken naar het (verborgen) menu-item.
JCE maakt een echte interne link aan. Dat werkt beter dan de hele URL overnemen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
03 aug 2014 20:01
Ik gebruik TinyMCE. Moet het daarmee ook lukken?
- s-mira
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
03 aug 2014 20:06
Ik adviseer je toch JCE te gebruiken.
Je zult zien dat je er veel meer en eenvoudiger mee kunt werken dan met TinyMCE.
Andere ervaren Joomla!-gebruikers zeggen wel eens dat JCE standaard in Joomla! zou moeten zitten.
Daar ben ik het absoluut mee eens.
Je zult zien dat je er veel meer en eenvoudiger mee kunt werken dan met TinyMCE.
Andere ervaren Joomla!-gebruikers zeggen wel eens dat JCE standaard in Joomla! zou moeten zitten.
Daar ben ik het absoluut mee eens.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
03 aug 2014 21:22 - 03 aug 2014 21:24
Zo simpel kan het zijn, bedankt!
[strike]Echter is er nu wel steeds een deel van de tekst in de editor bedekt vanwege een zwarte achtergrond. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?[/strike]
[strike]Echter is er nu wel steeds een deel van de tekst in de editor bedekt vanwege een zwarte achtergrond. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?[/strike]
Laatst bewerkt 03 aug 2014 21:24 door Jelle.
- s-mira
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
03 aug 2014 21:24
Hallo,
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Maak voor je andere vraag even een nieuw topic aan.
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Maak voor je andere vraag even een nieuw topic aan.

Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
Tijd voor maken pagina: 1.269 seconden