Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
integratie phpBB
integratie phpBB
22 aug 2014 07:50
Beste
Ik heb momenteel een forum dat draait op phpbb en een website.
Momenteel moeten zij die beide willen gebruiken, zich registreren op beide zowel het website-deel als het forum-deel.
Kan dit opgelost worden door te 'bridgen'?
Indien wel: welke component/extensie kan aangeraden worden, of waar blijf ik best met de handen vanaf ?
Als tools vond ik al JFusion, RokBridge (dit lijkt zo'n klein programma).
Mvg
Diederik D'Hert
Ik heb momenteel een forum dat draait op phpbb en een website.
Momenteel moeten zij die beide willen gebruiken, zich registreren op beide zowel het website-deel als het forum-deel.
Kan dit opgelost worden door te 'bridgen'?
Indien wel: welke component/extensie kan aangeraden worden, of waar blijf ik best met de handen vanaf ?
Als tools vond ik al JFusion, RokBridge (dit lijkt zo'n klein programma).
Mvg
Diederik D'Hert
- diedhert
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
-
integratie phpBB
22 aug 2014 09:15
Kan opgelost worden door te bridgen idd. Maar ik weet niet welke extensie de beste is. Hoor wel meer over JFusion dan over Rokbridge, maar dat wil ook niet alles zeggen.
En dan heb je ook nog p8pBB bridge overigens.
En dan heb je ook nog p8pBB bridge overigens.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
integratie phpBB
22 aug 2014 09:22
Ik had p8pbb ook gezien (en veel goede reacties), maar is betalend...
En als je website eigenlijk dient om anderen gratis wat info te verschaffen ... dan zijn er grenzen aan de zaken die je zelf wilt betalen (vele kleine bedragen maakt een groot bedrag).
Dank voor de info.
En als je website eigenlijk dient om anderen gratis wat info te verschaffen ... dan zijn er grenzen aan de zaken die je zelf wilt betalen (vele kleine bedragen maakt een groot bedrag).
Dank voor de info.
- diedhert
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
integratie phpBB
22 aug 2014 12:14
Je zou ook kunnen overwegen om alles binnen Joomla! onder te brengen.
Je kunt phpbb omzetten naar Kunena. Dat is een gratis forum-extensie. Dit Joomla!NL-forum draait daar ook op.
Meer info vind je hier .
Je kunt phpbb omzetten naar Kunena. Dat is een gratis forum-extensie. Dit Joomla!NL-forum draait daar ook op.
Meer info vind je hier .
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
integratie phpBB
22 aug 2014 12:38
Dank.
Ik was aan het zoeken naar een forum-iets binnen joomla, maar had nog niets gevonden. Ik had Kunena de revue zien passeren, maar dacht dat dit een bridge was.
Alleen vind ik het 'vreemd' dat het forum van joomla (de algemene) phpBB is (als merk A een product van merk B gebruikt, kun je je vragen stellen of het product van merk A wel goed is). Kunena zal dan wel niet van joomla zelf zijn, maar ik leid daar (misschien verkeerdelijk) uit af dat phpBB misschien wel beter is.
Ik bekijk Kunena eens.
Vriendelijke groeten
Dank voor de hulp
Diederik
Ik was aan het zoeken naar een forum-iets binnen joomla, maar had nog niets gevonden. Ik had Kunena de revue zien passeren, maar dacht dat dit een bridge was.
Alleen vind ik het 'vreemd' dat het forum van joomla (de algemene) phpBB is (als merk A een product van merk B gebruikt, kun je je vragen stellen of het product van merk A wel goed is). Kunena zal dan wel niet van joomla zelf zijn, maar ik leid daar (misschien verkeerdelijk) uit af dat phpBB misschien wel beter is.
Ik bekijk Kunena eens.
Vriendelijke groeten
Dank voor de hulp
Diederik
- diedhert
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
integratie phpBB
22 aug 2014 12:46
Toen het CMS Joomla! 9 jaar geleden werd gestart (zie ons voorpagina-nieuws) was er nog geen forum-extensie die binnen Joomla! kon draaien. phpbb en nog enkele anderen bestonden al wel en dus werd er daarvan gebruik gemaakt.
Inmiddels is Kunena nu al enkele jaren een hele goede Joomla!-extensie om een forum mee op te zetten.
Zowel voor grote als voor kleine sites.
De ondersteuning en de ontwikkeling van Kunena zijn heel erg goed.
Eigenlijk bijzonder dat zo iets moois gratis wordt aangeboden.
Inmiddels is Kunena nu al enkele jaren een hele goede Joomla!-extensie om een forum mee op te zetten.
Zowel voor grote als voor kleine sites.
De ondersteuning en de ontwikkeling van Kunena zijn heel erg goed.
Eigenlijk bijzonder dat zo iets moois gratis wordt aangeboden.

Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
integratie phpBB
22 aug 2014 12:56
Dank voor de verduidelijking.
Mag ik persoonlijk advies vragen?
Ik heb nu een joomla-site en een phpBB-forum.
Is het beter de twee te bridgen (bijv. met Rokbridge) of zou het beter zijn phpBB om te zetten naar Kunena (het forum is niet dermate groot, als het omzetten niet lukt, kunnen de berichte nvoorlopig zonder meer manueel worden gekopieerd).
Ik zou in elk geval graag hebben dat er maar 1x moet geregistreerd worden (dus niet apart voor joomla site en phpBB forum).
Mag ik persoonlijk advies vragen?
Ik heb nu een joomla-site en een phpBB-forum.
Is het beter de twee te bridgen (bijv. met Rokbridge) of zou het beter zijn phpBB om te zetten naar Kunena (het forum is niet dermate groot, als het omzetten niet lukt, kunnen de berichte nvoorlopig zonder meer manueel worden gekopieerd).
Ik zou in elk geval graag hebben dat er maar 1x moet geregistreerd worden (dus niet apart voor joomla site en phpBB forum).
- diedhert
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
integratie phpBB
22 aug 2014 13:06
Mijn persoonlijke mening?
Zet phpbb over naar Kunena dat je installeert op je Joomla!-site.
Daarna de site waar je nu phpbb hebt draaien opheffen.
Dan zijn je Joomla!gebruikers en je forumleden dezelfde en hoeven die dus niet meer dubbel in te loggen/aan te melden.
Zet phpbb over naar Kunena dat je installeert op je Joomla!-site.
Daarna de site waar je nu phpbb hebt draaien opheffen.
Dan zijn je Joomla!gebruikers en je forumleden dezelfde en hoeven die dus niet meer dubbel in te loggen/aan te melden.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
integratie phpBB
22 aug 2014 13:08
Het blijft altijd een persoonlijke keuze. 1x inloggen is wel het eenvoudigste als je Kunena gebruikt.
Je kunt, omdat je nog Joomla 2.5 gebruikt, wel redelijk eenvoudig van phpBB migreren naar Kunena 1.7 . Dan moet je verder Kunena zelf nog wel updaten. Er is helaas geen migratietool voor de latere Kunena versies.
Je kunt, omdat je nog Joomla 2.5 gebruikt, wel redelijk eenvoudig van phpBB migreren naar Kunena 1.7 . Dan moet je verder Kunena zelf nog wel updaten. Er is helaas geen migratietool voor de latere Kunena versies.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Tijd voor maken pagina: 1.045 seconden