Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Kan niet meer inloggen op de Back-end
Kan niet meer inloggen op de Back-end
12 sep 2014 15:26
Hi,
Ik kan niet meer (tot gisteren) inloggen op de Back-End.
De melding die verschijnt is: "U heeft geen toegang tot het beheergedeelte van deze website."
De username heeft/had Super User right, ik herinner me dat ik hieraan ook het vinkje voor Gast bij hebt geplaatst.
Iemand enig idee hoe ik dit ongedaan kan maken, er is geen andere Super User ...
BvD
Ik kan niet meer (tot gisteren) inloggen op de Back-End.
De melding die verschijnt is: "U heeft geen toegang tot het beheergedeelte van deze website."
De username heeft/had Super User right, ik herinner me dat ik hieraan ook het vinkje voor Gast bij hebt geplaatst.
Iemand enig idee hoe ik dit ongedaan kan maken, er is geen andere Super User ...
BvD
- Raauw
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
12 sep 2014 15:33
Aangezien je met ACL aan de slag bent gegaan, is het denk ik het snelste om even een extra super user aan te maken via phpmyadmin door deze query te gebruiken:
Prefix even vervangen door je eigen prefix.
Dan inloggen met admin2 en wachtwoord secret. Je oude super user herstellen en deze weer via de backend verwijderen.
Code:
INSERT INTO `jos31_users`
(`name`, `username`, `password`, `params`)
VALUES ('Administrator2', 'admin2',
'd2064d358136996bd22421584a7cb33e:trd7TvKHx6dMeoMmBVxYmg0vuXEA4199', '');
INSERT INTO `jos31_user_usergroup_map` (`user_id`,`group_id`)
VALUES (LAST_INSERT_ID(),'8');
Dan inloggen met admin2 en wachtwoord secret. Je oude super user herstellen en deze weer via de backend verwijderen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
13 sep 2014 09:51
De nieuwe user wordt niet herkend en bij de oude nog steeds dezelfde foutmelding.

- Raauw
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
13 sep 2014 10:00
Waaruit concludeer je dat de nieuwe user niet wordt herkend? Dit kan namelijk niet als je het goed hebt gedaan. Je zou hooguit dezelfde foutmelding moeten krijgen als bij de originele Super User.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
13 sep 2014 10:18
Joomla admin gedeelte:
De combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord is niet correct of u heeft nog geen account.
phpmyadmin:
Uw SQL-query is succesvol uitgevoerd.
De combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord is niet correct of u heeft nog geen account.
phpmyadmin:
Uw SQL-query is succesvol uitgevoerd.
- Raauw
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
13 sep 2014 10:21
Neem aan dat je maar 1 database hebt? Weet je zeker dat je
invult?admin2
secret
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
13 sep 2014 10:27 - 13 sep 2014 10:27
Yess totaal 1 database.
username/password niet bekend.
username/password niet bekend.
- Raauw
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
13 sep 2014 10:37
Ik zie de logica niet van die melding, maar vermoed dus dat je veel meer gewijzigd hebt aan de ACL dan dat je in eerste instantie aangeeft. Dat wordt of puzzelen of een recente backup terugzetten.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
13 sep 2014 10:44
Heb je de query gekopieerd en geplakt of heb je het overgetypt (met kans op fouten)?
- Peter
-
- Algemeen Moderator
-
13 sep 2014 10:48 - 13 sep 2014 10:49
Wat ik bedoel is dat er maar 1 database is en admin2 / secret niet wordt herkend.
wanneer ik op front-end inlog dan kom ik er wel in met de gegevens van de super-user, maar op de back-end niet meer.
Ik heb geen andere wijzigingen aangebracht, backup is geen optie ... had die niet gemaakt.
de Query heb ik dmv copy+paste overgenomen.
wanneer ik op front-end inlog dan kom ik er wel in met de gegevens van de super-user, maar op de back-end niet meer.
Ik heb geen andere wijzigingen aangebracht, backup is geen optie ... had die niet gemaakt.
de Query heb ik dmv copy+paste overgenomen.
- Raauw
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.873 seconden