Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost SPAM mails namens website
SPAM mails namens website
18 sep 2014 11:50
In juli heb ik onze website geupgrade naar Joomla 2.5 (inmiddels 2.5.24)
De website maakt gebruik van o.a. K2 en Community Builder .. geen idee of dit van belang is.
Ook maakt de website gebruik van de module van emailcloak om Emailadressen te coderen.
Toch ontvangen we op dit moment SPAM email op een van de emailadressen die op de site genoemd worden .. verstuurd namen de website.
Nu heb ik gisteren het bewuste emailadres waaraan de SPAM gericht was vervangen door een nieuw emailadres.
Maar nu ontvangen we op dat emailadres nieuwe SPAM.
De mail wordt verstuurd met de instellingen zoals vermeld bij website > algemene instellingen > server > email-instellingen
De mail wordt gestuurd naar een emailadres dat bij contactpersonen vermeld staat. En blijkt dus een gewijzigd emailadres direct op te pakken ondanks de codering van emailcloak die zorgt dat het emailadres niet direct leesbaar is.
vraag: Hoe pak ik dit verder aan?
Alvast bedankt voor alle steun.
De website maakt gebruik van o.a. K2 en Community Builder .. geen idee of dit van belang is.
Ook maakt de website gebruik van de module van emailcloak om Emailadressen te coderen.
Toch ontvangen we op dit moment SPAM email op een van de emailadressen die op de site genoemd worden .. verstuurd namen de website.
Nu heb ik gisteren het bewuste emailadres waaraan de SPAM gericht was vervangen door een nieuw emailadres.
Maar nu ontvangen we op dat emailadres nieuwe SPAM.
De mail wordt verstuurd met de instellingen zoals vermeld bij website > algemene instellingen > server > email-instellingen
De mail wordt gestuurd naar een emailadres dat bij contactpersonen vermeld staat. En blijkt dus een gewijzigd emailadres direct op te pakken ondanks de codering van emailcloak die zorgt dat het emailadres niet direct leesbaar is.
vraag: Hoe pak ik dit verder aan?
Alvast bedankt voor alle steun.
- kvettinger
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
-
18 sep 2014 12:00
Ik weet niet wat je met een module email cloak bedoelt, want cloaking zit standaard in Joomla. Je zult moeten achterhalen hoe de spam verzonden wordt. Het kan een botje zijn die je contactformulier invult en als je contactformulier gelinkt is aan je site e-mail, dan verandert er inderdaad niets als je het adres wijzigt.
Een oplossing zou kunnen zijn om een captcha of ECC+ spambeveiliging op je contactformulier te zetten. Als de spam via dit formulier komt tenminste.
Een oplossing zou kunnen zijn om een captcha of ECC+ spambeveiliging op je contactformulier te zetten. Als de spam via dit formulier komt tenminste.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
18 sep 2014 12:13
Ik wist niet dat de plugin emailcloak een joomla eigen component was. Sorry.
Er is geen contactformulier hieraan gekoppeld.
de problemen komen voort uit een stukje dat alsvolgt is opgebouwd:
menu > contactpersonen > lijstcontactpersonen in category.
Als op een contactpersoon wordt geklikt wordt je eigen email-client gestart.
Verder geen bijzonderheden in de configuratie.
Hoe zou ik trouwens een botje kunnen traceren?
Er is geen contactformulier hieraan gekoppeld.
de problemen komen voort uit een stukje dat alsvolgt is opgebouwd:
menu > contactpersonen > lijstcontactpersonen in category.
Als op een contactpersoon wordt geklikt wordt je eigen email-client gestart.
Verder geen bijzonderheden in de configuratie.
Hoe zou ik trouwens een botje kunnen traceren?
- kvettinger
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
-
18 sep 2014 12:15
Dat is dan een hele vreemde constructie. Als je werkt met contactpersonen dan zou je normaal gesproken bij het klikken op een contactpersoon een contactformulier moeten krijgen en geen e-mailclient.
Heb je een link naar je site?
Heb je een link naar je site?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
- kvettinger
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
-
18 sep 2014 12:42
Je zou even kunnen kijken of het stopt als je het formulier gaat gebruiken en de rechtstreekse link uit de lijst verwijdert (op niet tonen zetten). Als je op een naam klikt krijg je namelijk wel een
contactformulier
. En daar zou ik dan een spambeveiliging opzetten. Ik kan je ECC+ aanraden.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
18 sep 2014 13:09
Astrid, dank je wel.
Ik ga kijken of we zo van de SPAM afkomen.
Wel zie ik dat als ik op de eesrte pagina de email-link heb uitgezet .. deze op de vervolgpagina wel zichtbaar blijft. Je krijgt dan wel een mogelijkheid van het openen van een formulier maar daarboven blijft de gewone emaillink staan.
Kan ik deze link ook nog uitzetten?
Ik ga kijken of we zo van de SPAM afkomen.
Wel zie ik dat als ik op de eesrte pagina de email-link heb uitgezet .. deze op de vervolgpagina wel zichtbaar blijft. Je krijgt dan wel een mogelijkheid van het openen van een formulier maar daarboven blijft de gewone emaillink staan.
Kan ik deze link ook nog uitzetten?
- kvettinger
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
-
18 sep 2014 13:11
Kijk even bij de opties van Contactpersonen. Denk dat je hem dan daar uit moet zetten.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
18 sep 2014 13:19
Inderdaad .. niet via menu-optie maar rechtstreeks bij contactpersoon.
bedankt!
bedankt!
- kvettinger
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
-
20 sep 2014 13:56
Inderdaad .. emaillinken uitzetten en op het contactformulier SPAMfilter (ECC+) zetten heeft het SPAM probleem opgelost! Nogmaals bedankt!
- kvettinger
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.711 seconden