Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Kan niet inloggen, Unable to load user with ID: 42

26 jan 2015 09:24
Ik heb via de installer van Plesk (webreus) Joomla versie 2.5.28 geinstalleerd op mijn domein. Dit was de hoogste versie die ik kon installeren, Joomla 3 ging niet vanwege de versies van MySQL en PHP. Na de installatie kon ik netjes inloggen op de backend, een template installeren en aan de slag. Ging allemaal goed, totdat ik de volgende dag weer wilde inloggen, toen kreeg ik de foutmelding:

JUser: :_load: Unable to load user with ID: 154
JUser: :_load: Unable to load user with ID: 154
You do not have access to the administrator section of this site.

Omdat ik dacht dat er bij de template iets fout was gegaan, heb ik Joomla opnieuw geinstalleerd en de template ook. Ging weer allemaal prima, heb fijn gewerkt aan de nieuwe website. Maar helaas, de volgende dag kon ik weer niet inloggen. Zelfde foutmelding, nu met een ander ID-nummer.

Ik heb overal gezocht op internet naar een oplossing voor dit probleem, heb geprobeerd om via PHP rechtstreeks in de database de user-id op 42 te zetten, maar zonder resultaat. Uiteindelijk gisteravond Joomla nog maar eens opnieuw geinstalleerd. Daarna eerst de user-id van de Super User op 42 gezet (in jos_users en jos_user_usergroup_map) en toen met een standaardtemplate van Joomla zelf gaan werken.

Maar helaas, vanmorgen hetzelfde probleem, ik kan weer niet inloggen. Het ligt dus niet aan de template, die heb ik deze keer niet geinstalleerd.

Kan er iemand mij helpen?
  • katuschka
  • katuschka's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

26 jan 2015 09:54
katuschka
Welkom op het forum van Joomla!NL namens het hele team.

Jammer van alle moeite die je al hebt ondernomen.
Als Webreus je een dusdanig verouderde PHP-omgeving aanbiedt dat je Joomla! 3 niet kunt installeren, dan is die hoster niet Joomla!waardig.
Joomla! 2.5 is namelijk sinds december 2014 end-of-life.
Blijkbaar heeft Webreus een enorme achterstand met het up-to-date houden van de servers.
Ik raad je aan om contact met ze op te nemen.
Vraag ze om je domein op servers te zetten die wel geschikt zijn voor Joomla! 3.
Kunnen ze dat niet?
Verhuis je domein dan naar een hoster die het kan.

Het lijkt mij niet verstandig om nog tijd te steken in het activeren van een nieuwe site met Joomla! 2.5
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam

26 jan 2015 10:01 - 26 jan 2015 10:04
Dank je wel Wouter voor de snelle reactie. Ik heb inderdaad al een e-mail naar webreus gestuurd en gevraagd waarom ik geen Joomla 3 kan installeren. Op hun eigen homepage beweren ze namelijk dat de de nieuwste joomla beschikbaar hebben in de installer. Niet zo fraai als ik die dan niet kan installeren....

Ik wacht even af of ik antwoord van ze krijg, en zo niet dan kan ik misschien inderdaad beter naar een andere provider. Kunnen jullie een goede aanraden? Het is voor de website van een sportclub...

Groetjes,
Katuschka
  • katuschka
  • katuschka's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

26 jan 2015 10:10 - 26 jan 2015 10:11
Het gaat bij jou vooral om een Joomla!-vriendelijke hoster, een waarbij je zonder problemen elke versie van Joomla! kunt installeren en er probleemloos mee kunt werken.
Antagonist, Protagonist, Siteground en bijvoorbeeld Wned , waar dit forum wordt gehost zijn Joomla!-vriendelijke hosters.
Strato is redelijk, maar blijf weg van Versio en Mijndomein bijvoorbeeld.

Daarnaast is het niet aan te raden om een Joomla!-site via Installatron (denk dat je dat bedoelt), te installeren. Wij komen hier op het forum te veel problemen tegen met dit soort installaties.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.702 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie